صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
کد خبر: 21860
گزارشگر: 306
۸۷
۰
۰
۳
رئیس شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران

شورای ششم یزد با کمترین چالش و اختلاف / رشد ۱۸۳ درصدی فعالیتهای عمرانی / شورای شهر یزد یکی از شوراهای برتر

شورای ششم یزد با کمترین چالش و اختلاف / رشد ۱۸۳ درصدی فعالیتهای عمرانی / شورای شهر یزد یکی از شوراهای برتر
یزد - رئیس شورای شهر گفت : خوشبختانه شورای ششم یزد با کمترین چالش و اختلاف نظر در حال فعالیت است و یک انسجام و هماهنگی خوبی را در آن شاهدیم به طوری که زبانزد برخی شوراهای اسلامی در کشور است

 

آسیانیوز / یزد ؛ «عزیزالله سیفی»  در جمع اصحاب رسانه استان با بیا اینکه شورای ششم شهر یزد مفتخر است که شهردار یزد را بدون حتی یک روز تاخیر انتخاب و معرفی کرده است ؛ اظهار داشت  : البته اختلاف دیدگاهها برای رسیدن به بهترین تصمیم در شورا وجود دارد ولی پس از بحث و مشورت اعضای شورا، در نهایت منجر تصمیم واحد و وحدت رویه در اقدامات می‌شود.

رئیس شورای شهر یزد در ادامه افزود : خوشبختانه شورای شهر یزد در سال گذشته به عنوان یکی از شوراهای برتر استان یزد انتخاب و از دست استاندار یزد لوح تقدیر دریافت کرد.

وی با اشاره به آسفالت معابر به ویژه بعد از سیل ۲ سال گذشته که موجب تخریب ۶۰۰ خانه و معابر سطح شهر شد، گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد و امسال نیز تداوم آسفالت معابر را خواهیم داشت.

سیفی اضافه کرد: در سالجاری هم همین مبلغ برای آسفالت سطح شهر در نظرگرفته شده است و ۸۰۰ چاه جذبی برای رفع آبگرفتگی در شهر حفر شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به رشد ۱۸۳ درصدی فعالیتهای عمرانی در شهر یزد طی سال گذشته، گفت: امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت آزادسازی و تملک اراضی تخصیص یافته است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیسیونهای ۹ گانه شورای شهر یزد و بیان اینکه  شورای ششم تاکنون ۲۰۰ جلسه و ۵۹۵ مصوبه داشته است تصریح داشت : خوشبختانه در این دوره از شورای شهر کمترین مصوبات رد شده از سوی هیات تطبیق را داشته ایم و حتی چن مورد ایرادات ارائه شده از سوی سازمان بازرسی استان به دیوان عدالت اداری نیز رد و مصوبات مذکور تایید شد.

سیفی خاطرنشان کرد: شورای ششم بسیاری از طرح‌های شهری بر زمین مانده گذشته را پیگیری و به سرانجام رسانده است که از آن جمله می‌توان به اجرای رینگ شهری یزد به طول ۱۷ کیلومتر که بخشی تحت عنوان بلوار ایرج افشار از اراضی دانشگاه یزد عبور می‌کرد و اکنون در حال اجراست، اشاره کرد ؛ از رشد حدود ۱۸۳ درصد فعالیت‌های عمرانی در شهر یزد از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲  خبر داد

رئیس شورای شهر یزد  با بیان اینکه  در این دوره از شورای شهر کمترین مصوبات رد شده از سوی هیات تطبیق را داشته است  عنوان داشت :  شورا ۹ کمیسیون دارد که هر کدام جلسات مختلفی در زمینه فعالیت خود برگزار می کنند تعداد جلسات سال گذشته را ۲۰۰ مورد با ۵۸۵ مصوبه  که تعداد جلسات برگزاری کمیسیون‌های عمران و شهرسازی ، محیط زیست و خدمات شهری ، نظارت و حقوقی ، گردشگری و میراث فرهنگی ، فرهنگی و ورزشی ، بودجه ، خانواده را به ترتیب ۵۷، ۱۰۰، ۵۷، ۹۹، ۱۱۶ ، ۹۲ ، ۱۱۲، ۱۷۲ و ۷۳ مورد ذکر کرد .

به گفته سیفی  ۷۲ درصد اعتبارات امسال جهت اجرای طرح‌های عمرانی و ۲۸ درصد مربوط به هزینه های جاری خواهد بود و در سال جاری بودجه شهرداری از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در ابتدای فعالیت شورای ششم به ۵۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه بلوار ابوترابی نیز پس از ۲۰ سال وقفه در نهایت با توافق شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اکنون آسفالت شده و آماده بهره برداری است ؛ از اختصاص بودجه 700  میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری جهت آزادسازی و تملک اراضی خبر داد .

رئیس شورای شهر یزد  در مورد آسفالت معابر به ویژه بعد از سیل دو سال قبل که منجر به خسارت به ۶۰۰ خانه و تخریب معابر شد و با بیان اینکه  در سال گذشته بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و امسال نیز تداوم آسفالت معابر را خواهیم داشت ؛ اجرای طرح هدایت رواناب‌ها در شهر را از اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته عنوان کرد .

 

وی در ادامه اطهار داشت : چهار سیل بند جدید در شهر یزد ایجاد و سیل بندهای موجود شهر نیز مرتفع‌تر شد به طوری که در بارندگی‌های امسال شاهد آبگرفتگی نبودیم.

رئیس شورای شهر یزد  با بیان این که در سال گذشته ۴۶۰۰ تابلوی معابر در شهر یزد معادل ۱۰ سال گذشته نصب شد، افزود: امسال نیز چهار هزار تابلو دیگر تعویض یا نصب جدید خواهد شد

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود  در مورد بلوار پیامبر اعظم تصریح داشت : قرار بود این بلوار به عرض۱۵۰ تا ۲۰۰ متر توسط بخش خصوصی آزادسازی و اجرایی شود ولی به دلیل ورود نکردن این بخش و عدم توان شهرداری برای اجرای این طرح، موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح و اجرای یک بلوار ۳۶ متری در دو فاز از سه راه تعاون تا بلوار امام جعفر صادق(ع) و در فاز دوم از بلوار امام جعفر صادق(ع) تا خیابان آیت الله کاشانی مصوب شد که امیدواریم امسال تملک فاز اول را شاهد باشیم و با اجرای این بلوار طرح تقاطع غیرهمسطح سه راه تعاون نیز عملیاتی شود.

 

"حجت الاسلام سید ناصر حیدری"  سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد  نیز در این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران ، هزینه اجرای برنامه شاد راه نور در ایام نوروزی امسال را سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: از این برنامه شهروندان یزد بهره بردند.

وی تصریح داشت هزینه های همه برنامه های این شاد راه اعم از موزه زنده ، ابر بازها و غیره مشخص است و افزود: در برنامه داریم که از این رویدادها در راستای نشاط اجتماعی شهروندان استفاده کنیم .

سید محمد جواد عرفانفر

 

شورای ششم یزد با کمترین چالش و اختلاف / رشد ۱۸۳ درصدی فعالیتهای عمرانی / شورای شهر یزد یکی از شوراهای برتر ، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد

https://www.asianews.ir/u/ezd
اخبار مرتبط
یزد - شهردار از اجرای ۵۰۰ طرح عمرانی با اعتبار 38 هزار میلیارد ریال در سطح شهر یزد خبر داد و گفت: این طرح شامل طرح های کوچک و بزرگ است که امیدواریم در زمان تعیین شده مورد بهره برداری قرار گیرند
یزد - رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر گفت: گره‌های چند دهه شهر که تا پیش از این حل نشده بود در این دوره باز شد و بسیاری از اقداماتی که سالها مورد درخواست و مطالبه مردمی بود در این شورا تصمیم گیری و اجرایی شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید