صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
کد خبر: 21985
گزارشگر: 464
۲۱۴
۰
۰
۳
یک نوجوان ایتالیایی

وقتی اینفلوئنسرها هم قدیس می‌شوند!

وقتی اینفلوئنسرها هم قدیس می‌شوند!
به‌راستی که در جهانی عجیب و سرگیجه‌آور زندگی می‌کنیم، در حالی که فضای مجازی، جهان ارتباطات را تسخیر کرده است و آدمیان بیشتر از جهان عینی در تخیل مجازی غوطه‌ورند، شهرت یک اینفلوئنسر بسی بیشتر از یک دانشمند، فیلسوف یا حتی یک فعال محیط زیست است.

به گزارش آسیانیوز؛ به‌نظر می‌رسد مدت‌هاست که دیگر این وضعیت به ساختاری غالب بدل شده و شاید از این‌روست که حتی نهادی سنتی همچون واتیکان هم اهمیت همراهی و همگامی با آن را درک کرده است. در واقع در جهان امروز، اصلا بعید نیست که یک اینفلوئنسر معجزه کند و در زمره قدیسان قرار گیرد!

در خبری جالب‌توجه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با تأیید و نسبت دادن دومین معجزه به یک نوجوان ایتالیایی مسیر قدیس شدن او را هموار کرد. کارلو آکوتیس، نوجوان ایتالیایی که سال ۲۰۰۶ در سن ۱۵ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان خون درگذشت، نخستین قدیس نسل هزاره خواهد بود. وی که به انتشار آموزه‌های کلیسای کاتولیک در اینترنت می‌پرداخت، پس از مرگش به «اینفلوئنسر خدا» ملقب شد.

این نوجوان ایتالیایی که به «حواری سایبری» نیز شهرت داشت با راه اندازی وب‌سایتی دست به تهیه و انتشار مستندهایی زد و نزد مؤمنان مسیحی محبوبیتی به‌دست آورده بود. حال، راه قدیس شدن این نوجوان پس از آن هموار شد که رهبر کاتولیک‌های جهان دومین معجزه را تأیید و به او نسبت داد. به اعتقاد پاپ، کارلو آکوتیس در بهبودی دانش‌آموزی در فلورانس که دچار خونریزی مغزی ناشی از ضربه به سر شده بود، نقش داشته است!

دریافت عنوان قدیس از سوی کلیسای کاتولیک زمانی ممکن می‌شود که دو معجزه به نام یک فرد تأیید و ثبت شده باشد، روند بررسی صحت و درستی این معجزات معمولا چند ماه مورد طول می‌کشد، اما به‌نظر می‌رسد شواهد برای رهبر کلیسای کاتولیک در مورد قدیس خواندن نوجوان ایتالیایی کافی بوده است!

https://www.asianews.ir/u/eBf
اخبار مرتبط
«ما نباید به خودمان اجازه دهیم کشتی‌های غرق‌شده برایمان فقط حالت سرخط اخبار را داشته باشند و به مرگ‌ها انسان‌ها در دریا فقط به‌ عنوان آمار نگاه کنیم.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید