صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
کد خبر: 22086
گزارشگر: 464
۲۱۵
۰
۰
۲
گفت‌وگوی آسیا با مدیرعامل شرکت سراج نیک پندار، برند تورال؛

کار کردن سرمایه نمی‌خواهد، بلکه صداقت و پشتکار می‌خواهد

کار کردن سرمایه نمی‌خواهد، بلکه صداقت و پشتکار می‌خواهد
همایون فدایی ـ در بیست و سومین نمایشگاه لوازم ورزشی و صنایع وابسته پای صحبت‌های اسدالله اسدی، مدیرعامل شرکت سراج نیک پندار، برند تورال که نامی شناخته‌شده برای ورزشی‌هاست، نشستیم. متن کامل این گفت‌وشنید را در ادامه می‌خوانید.

* جناب آقای اسدی این دوره نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید و نقاط قوت و ضعفش را بفرمایید.

واقعا نمایشگاه برگزار شده است و بازدیدکننده‌‌های زیادی مراجعه می‌کنند و بسیار پرشور است.

* به‌نظر شما، آیا این دوره نمایشگاه، نقاط ضعفی هم داشته است؟

چیز خاصی در ذهنم نیست و ما راضی هستیم.

* آیا از تبلیغات راضی بودید؟


تاکنون خوب بوده و به‌نظرم روزبه‌روز بهتر می‌شود.

* بفرمایید که شرکت در حال حاضر چه فعالیتی دارد. چه محصولاتی تولید و عرضه می‌کنید؟

ما چندین سال است که تولیدکننده پوشاک هستیم. پوشاک ورزشی برند تورال تولید می‌شود. به‌علاوه پوشاک‌‌های شرکت‌‌های معتبر، شرکت‌‌های نفتی، گازی و برقی و نظامی‌‌ها را از صفر تا صد انجام می‌دهیم.

* بیشتر پوشاک‌‌های ورزشی تولید می‌کنید یا تی‌شرت‌‌های عادی هم عرضه می‌کنید؟

هم پوشاک‌‌های ورزشی و پوشاک عادی هم داریم یه سری وسایل ورزشی هم تولید می‌کنیم مثل کاپ، مثل مدال‌‌ها، مثل پایه والیبال، مثل حلقه بسکتبال، در این حوزه هم فعالیت داریم.

* شما جام‌‌های ورزشی هم تولید می‌کنید؟

بله

* محصولات شما که از کارخانه بیرون می‌آید، آیا نظارت و کنترل کیفی روی محصول‌تان دارید؟

ما صفر تا صد کار را از الیاف گرفته تا پارچه، رنگ‌ریزی و غیره، کنترل تمام این‌ها را خودم انجام می‌دهم. تا پارچه‌‌ها به خط تولید می‌رسد از آنجا همکارانم و برادرم که شریکم است و همچنین به کمک پسرم و دخترم، جزییات کار کنترل کیفی می‌شود. آزمایش‌‌ها انجام می‌شود. برندسازی می‌شود و الگوها کنترل می‌شود. ایرادهایش گرفته می‌شود و بعد از کنترل کیفی به خط بسته‌بندی و فروش می‌آید.

* پس شرکت شما یک شرکت خانوادگی است؟

بله بچه‌هایم و برادرم در شرکت مشغول به فعالیت هستند. ما گروهی کار می‌کنیم. از ابتدا هم با دیگر برادرهایم کار می‌کردم که در حال حاضر آن‌ها برای خودشان برندهای دیگری دارند. من در حال حاضر با برادرم، محمد شریک هستم.

* کارخانه شما در کجا واقع شده است و چند پرسنل دارد؟

کارخانه ما در صباشهر شهریار است. حدود ۱۲۰ پرسنل داریم، به‌علاوه از یکی از دوستان دیگر برای کمبود کارهایمان کمک می‌گیریم. دفترمان در منیریه واقع است.

* جناب آقای اسدی، از حال پرسیدم، می‌خواهم از گذشته بگویید. بفرمایید شرکت شما چند سال سابقه دارد؟

من از اول که در این کار آمدم، تنها فردی از شهر خودمان بودم که وارد عرصه خیاطی شدم. حدود سال ۶۲-۶۱ چند سالی پیش آقای حاج عباس صحرانورد کار کردم. ایشان اولین صاحب‌کار من بود و همیشه قدردان ایشان هستم. تشکر می‌کنم از ایشان که یکسری کارها را به من آموخت. بعد از مدتی که برای مردم کار کردم، دیگر با برادرم و شخصی به نام آقای درویشی در حوزه لباس و پوشاک مردانه شروع به‌کار کردیم. چند سالی این کار را ادامه دادیم. بعد از آن در حوزه ورزشی آمدیم و حدود ۲۷، ۲۸ سال است که در کار ورزشی مشغول به‌‌کار هستیم.

* در این مدت ۴۱ سال، چنان‌چه مایلید از خاطرات تلخ یا شیرین خود بگویید؟

از آن روزی که شروع کردیم، به شما بگویم که یک سری جوان‌‌ها فکر می‌کنند که همیشه هر کسی که پول نداشته باشد، کاری نمی‌تواند انجام بدهد، ولی باور من این است که کسی که اهل کار باشد، هیچ چیزی هم نداشته باشد، می‌تواند کار را شروع کند و موفق شود. ما خودمان از آن آدم‌‌هایی بودیم که هیچ ریالی در خانواده نداشتیم و هیچ کمکی نداشتیم. تازه کمک حال خانواده هم بودیم. صفر تا صد کار را خودمان بالا آوردیم. کار کردیم و تلاش کردیم. می‌توانم بگویم ۲۰ تا ۲۲ سال روزانه حداقل ۱۵ تا ۱۶ ساعت کار کردم. تا امروز که به این سن رسیدم، هیچ‌وقت بعد از ۶ صبح نمی‌خوابم. سر کارم هستم. همواره دنبال کار و پیگیر کارها هستم. بچه‌‌های من همین‌طور هستند. بچه‌‌های من هم ساعت کارشان بالاست و صمیمانه تلاش می‌کنند. از صمیم قلبم از همسر و بچه‌‌هایم قدردانی می‌کنم.

* برنامه آینده شما چیست؟ گسترش کارتان در شهرهای مختلف یا افزایش تنوع محصولات؟

ما همیشه دنبال تولید جدید و کار جدید هستیم. بزرگ کردن مجموعه هم همیشه جزو اهداف‌مان بوده است. یعنی عاشق این کار هستیم، نه این‌که به‌خاطر درآمدش در جست‌وجوی آن باشیم. این حوزه نسبت به کارهای دیگر، درآمدی آن‌چنانی ندارد، ولی واقعاً به این کار عادت کردیم، اگر این کار نباشد، نمی‌توانیم زندگی کنیم. بارها امتحان کردیم و خواستیم کارهای دیگری را شروع کنیم، اما ممکن نشد. ما با این کار بزرگ شده‌ایم و واقعاً آن را دوست داریم.

* آیا علاقه دارید در شهرهای بزرگ، یا کشورهای منطقه نمایندگی بگیرید؟ اگر دوست دارید شرایط نمایندگی شما چیست؟

چون ما گسترش کارمان نسبت به قبل خیلی زیاد شده، دوست داریم نمایندگی بگیریم. از این موضوع استقبال می‌کنیم که نمایندگی فروش بدهیم و می‌توانیم پشتیبانی فروش انجام دهیم. اگر سفارشی داشته باشند و هر کاری هم که خودشان بخواهند، می‌توانیم تولید کنیم و به نماینده‌‌هایمان بدهیم. اگر کسی بخواهد به نام تورال یا شرکت نیک پندار نمایندگی داشته باشد، در خدمت‌شان هستیم.

* اگر گله یا اعتراضی از شخص حقیقی یا حقوقی دارید، بفرمایید؟

به هر حال در جامعه ایران هستیم. همه ما می‌دانیم دولت‌مردان که در حقیقت حرف‌‌های بسیاری می‌زنند ولی در عمل، ما تا امروز هیچ کمکی نتوانستیم بگیریم. یعنی الان که مجموعه ما به اینجا رسیده است، من نه وامی گرفتم و نه کاری برای ما کرده‌اند. اداره‌‌های خوب و بد هم هست. یکسری خوب هستند، یک سری اذیت می‌کنند. بیمه تأمین اجتماعی شهریار با تولیدی‌‌ها خیلی خوب برخورد می‌کند، از همه کارکنان بیمه تأمین اجتماعی شهریار تشکر می‌کنم و همچنین از شهرداری صباشهر. وقتی برخی کارهایمان در شهرداری بود، به‌واقع حمایت کردند و از شهردار و کلیه‌ کارکنان، کمال تشکر را دارم. من از هیچ‌کس گله‌‌ای ندارم، نه از دولت و نه از شخص خاصی. همیشه تصمیم دارم خودم کار کنم و خودم کارم را راه بیندازم.

* اگر قصد دارید از کسی تشکر و قدردانی نمایید، بفرمایید؟

من از تمام دوستانی که تا حالا با ما همکاری کردند چه پیش ما کار کرده یا شراکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. از همه همشهریانم تشکر می‌کنم که در راهی که طی کرده‌ایم، ما را تنها نگذاشتند. ما از همشهریان خودمان حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ تولیدکننده داریم. ۱۰۰ فروشگاه‌دار داریم در کار ورزشی. از همه تشکر می‌کنم که کارهای دیگر را عوض کردند و آمدند در این کار. برای من خیلی خوشایند است و خیلی خوشحالم از این‌که از همشهریان ما در این کار بسیار فعال هستند. به همه آنان افتخار می‌کنم.

* در پایان اگر مطلبی هست، بفرمایید؟

صحبت خاصی نیست، به هر حال ما یک تولیدکننده هستیم. تمام تلاش ما این است که جنس خوب و درست، با استیل درست، با تن‌خور مناسب به جامعه عرضه کنیم. هر فردی که از جنس‌‌های ما استفاده می‌کند، می‌خواهیم رضایت داشته باشد. ما همه‌جا و در تمام فروشگاه‌‌هایی که ما را می‌شناسند می‌گوییم کار بد از آنِ صاحبش است. مشتری‌های ما می‌توانند بعد از یک ماه تا ۴۵ روز، جنس تولیدشده ما را برگردانند و پول خود را بگیرند. از ابتدا سبک کار ما این‌گونه بوده و هنوز هم همین‌طور است. و در آخر دوست دارم به همه جوانانی که در جست‌وجوی کار هستند بگویم: کار کردن سرمایه نمی‌خواهد، بلکه صداقت و پشتکار می‌خواهد.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/eCS
اخبار مرتبط
در روزهای آخرین ماه سال، نمایشگاهی به نام نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار شد که در این نمایشگاه، مجریان بزرگ، خودشان غرفه‌دار بودند و به استقبال مخاطبان و مشتریان خود در غرفه‌‌هایشان نشستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید