صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۲
کد خبر: 22145
گزارشگر: 464
۲۲۴
۰
۰
۹
انتخابات امریکا

دونالد ترامپ در جست‌وجوی حمایت ایلان ماسک

دونالد ترامپ در جست‌وجوی حمایت ایلان ماسک
در زمستان سال ۲۰۲۱ بود که توئیتر، حساب کاربری دونالد ترامپ را با ۸۹ میلیون فالوئر بست و مدیران آن در بیانیه‌ای گفتند که پس از بررسی توییت‌های دونالد ترامپ و به دلیل خطر تحریک به خشونت این تصمیم را گرفته‌اند.
با این‌همه، با آمدن ایلان ماسک، تحولات بسیاری در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توئیتر سابق روی داد. حال با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به نظر می‌رسد ایلان ماسک تمایل دارد دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشد.
در همین زمینه مالک تسلا، روز جمعه تائید کرد که شبکه اجتماعی ایکس قصد دارد میزبان یک رویداد زنده با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باشد. با این‌همه، در سوی دیگر ماجرا و به گفته یک فرد مطلع از برنامه‌های کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در برنامه «ایکس»، شرکت نخواهد کرد. 
گفته می‌شود در ماه‌های اخیر روابط ایلان ماسک و ترامپ گسترش یافته و رییس‌جمهور سابق آمریکا امیدوار است از حمایت رسانه‌ای ایلان ماسک برخوردار شود. این دو نفر در ماه مارس، در دیدار گروهی از اهداکنندگان کمک مالی ثروتمند جمهوری‌خواه، با یکدیگر ملاقات کردند و ترامپ گفت ماسک را دوست دارد و در زمانی که رئیس‌جمهور بود، به روش‌های نامشخصی به او کمک کرده است.
ماسک هنوز از هیچ نامزدی حمایت خود را اعلام نکرده است، اما به‌ دلیل جایگاهش به عنوان مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوافضایی اسپیس‌ایکس و ثروت، نفوذ رسانه‌ای و نقش‌هایش در کسب‌وکارهای بسیار، تمایلاتش به دقت زیر نظر گرفته می‌شود. این میلیاردر کارآفرین در مارس، اعلام کرد امسال نه به بایدن و نه به ترامپ کمک مالی نمی‌کند. او همچنین اعلام کرد که از حمایت از بایدن کم می‌کند، اما برنامه‌ای برای حمایت از ترامپ ندارد.
https://www.asianews.ir/u/eDQ
اخبار مرتبط
ایلان ماسک که همواره به اظهارنظرهای جنجال‌آفرین معروف است، گاه در حوزه سیاست هم سخنانی بر زبان می‌راند که در تعارض با فضای رسمی و رسانه‌ای غرب است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید