صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۹
کد خبر: 22305
گزارشگر: 464
۱۶۲
۰
۰
۳
بر اساس گزارش اخیر رویترز

سیلیکون ولی، از ترامپ حمایت می‌کند

سیلیکون ولی، از ترامپ حمایت می‌کند
در تاریخ ۲۶ می (۶ خرداد)،‌ ترامپ بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده نباید به چیزی جز جایگاهی برتر در صنعت کریپتو بسنده کند.

به گزارش آسیانیوز؛ بر اساس گزارش اخیر رویترز، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رییس جمهور سابق ایالات متحده، از یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی در سانفرانسیسکو که رهبران برجسته ارزهای دیجیتال در آن حضور داشتند ۱۲ میلیون دلار جمع آوری کرده است. یکی از مدیران شرکت‌های فناوری مستقر در سانفرانسیسکو به رویترز گفته است که ترامپ اعلام کرده که رییس‌جمهور ارزهای دیجیتال خواهد شد.

  این نامزد ‌جمهوری‌خواه ریاست‌ جمهوری در آخرین کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی خود به سیلیکون ولی رفته است.

به نقل از منابع آشنا، ترامپ پنجشنبه شب در ‌رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی خود در سانفرانسیسکو که به میزبانی شریک عمومی کرافت ونچرز (Craft Ventures)، دیوید ساکس (David Sacks) و چامات پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya)، میلیاردر حوزه فناوری برگزار شد، اعلام کرد که «او رییس‌ جمهور ارزهای دیجیتال خواهد بود».

گزارش شده ‌که این رویداد به ترامپ کمک کرد تا ۱۲ میلیون دلار برای حمایت از کمپین تبلیغاتی خود تا انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) جمع‌آوری کند.

‌به گزارش رویترز، رهبران برجسته ارزهای دیجیتال مانند کامرون (Cameron) و تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss)، بنیانگذاران صرافی جمنای (Gemini) نیز در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین ترامپ شرکت کردند.

جیکوب هلبرگ (Jacob Helberg)، مشاور Palantir Technologies گفت:

ترامپ به صراحت اعلام کرد که جنگ صلیبی بایدن-گنسلر علیه ارزهای دیجیتال ظرف یک ساعت پس از آغاز به کار دومین دولت او متوقف خواهد شد.

هارمیت دیلون (Harmeet Dhillon)، عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه گفت که ترامپ هیچ جزئیاتی در مورد سیاست ارزهای دیجیتال خود ارائه نکرده است، اما حامیان کریپتو همچنان به دنبال او برای انتخابات آتی هستند.

اغان مک‌کیب (Eoghan McCabe)، مدیر‌عامل شرکت اینترکام (Intercom) در پست X خود گفت:

من با ۶ نفر در آنجا صحبت کردم. هیچ‌کدام جمهوری‌خواه نبودند. همه در گذشته به دموکرات‌ها رای دادند یا از آن‌ها حمایت می‌کردند. اکنون آن‌ها از این مرد به خاطر سیاست‌هایش در مورد جنگ، مهاجرت، رمزارز و موارد دیگر حمایت می‌کنند. ‌انتخابات آتی یک همه‌پرسی در مورد این موضوعات است.

ترامپ در این رویداد بر حمایت خود از ارزهای دیجیتال و برنامه‌های خود برای پیشبرد صنعت کریپتو تاکید کرد و در عین حال به هدف حزب دموکرات برای اتخاذ رویکردی مخالف تشدید مقررات سخت‌گیرانه اشاره داشت. مقرراتی که فعالین صنعت کریپتو از آن‌ها در کشور آمریکا معمولا تحت عنوان قانون‌گذاری با اعمال فشار یاد می‌کند.

همین یک هفته پیش بود که جو بایدن (‌Joe Biden)، رییس‌ جمهور کنونی ایالات متحده پس از وتوی قطعنامه‌ای که می‌توانست بولتن حسابداری کارکنان کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شماره ۱۲۱ (121 SAB) را لغو کند، با واکنش شدید فعالین کریپتو مواجه شد.

121 SAB دستورالعمل‌های بحث‌برانگیزی را در بحث حسابداری کریپتو مطرح می‌کند و پیرو آن موسساتی که حضانت دارایی‌های کریپتویی را به عهده دارند، باید این دارایی‌ها را به عنوان بدهی در ترازنامه خود به ثبت برسانند.

ترامپ پیش از این هم چندین بار در حمایت از صنعت ارزهای دیجیتال اظهاراتی داشته است.

در تاریخ ۲۶ می (۶ خرداد)،‌ ترامپ بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده نباید به چیزی جز جایگاهی برتر در صنعت کریپتو بسنده کند.

او در پست روز ۲۵ می (۵ خرداد) خود در Truth Social، یک پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به گروه رسانه و فناوری خود، اعلام کرد:

کشور ما باید در این زمینه پیشتاز باشد، چرا که هیچ جایگاه دومی وجود ندارد.


او افزود: من نسبت به شرکت‌های ارزهای دیجیتال و تمامی چیزهای مرتبط با این صنعت جدید و رو به رشد بسیار دیدگاه مثبتی دارم و با روی باز با آن‌ها برخورد می‌کنم.

ترامپ در اواخر ماه می (اوایل خرداد) ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتر، سولانا، دوج کوین و شیبا اینو را به عنوان کمک‌های مالی قابل قبول برای کمپین خود معرفی کرد.

در کنوانسیون آزادیخواهان که در تاریخ ۲۵ می (۵ خرداد) برگزار شد، ترامپ ‌گفت که حکم راس اولبریکت (Ross Ulbricht)، بنیان‌گذار جاده ابریشم را تخفیف خواهد داد، ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC‌) در ایالات متحده را متوقف می‌کند و از حقوق خود‌حضانتی کریپتو حمایت خواهد کرد.

در جمع آوری کمک ۱۲ میلیون دلاری ترامپ در سیلیکون ولی با دوقلوهای وینکلووس و سرمایه گذاران خطرپذیر

خودی‌های سیلیکون ولی به The Post گفته‌اند که تحت تأثیر دونالد ترامپ «فصیح و خوش بیان» در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی ریاست‌جمهوری پنجشنبه شب در محله شیک و کلیشه‌ای Pacific Heights سانفرانسیسکو قرار گرفتند.

منابع تایید کردند که بیش از ۱۰۰ نفر برای شرکت در جمع آوری کمک های مالی که توسط سرمایه گذار خطرپذیر دیوید ساکس در خانه چند میلیون دلاری او برگزار شد، ۳۰۰۰۰۰ دلار پرداخت کردند.

روزنامه پست گزارش می دهد که ترامپ سخنرانی تقریباً ۴۵ دقیقه ای خود را با صحبت در مورد عموی فقیدش جان جی. ترامپ – مهندس که نزدیک به چهار دهه در MIT استاد بود – آغاز کرد و به شوخی گفت که باید راه عمویش را دنبال کند.

اما او به سرعت به سراغ موضوعات جدی مانند اهمیت آزادسازی نوآوری در هوش مصنوعی و چرا ایالات متحده باید آماده باشد تا انرژی عظیمی را که هوش مصنوعی نیاز دارد، فراهم کند.

سوخت‌های فسیلی تنها راه انجام این کار است… خورشید و باد نمی‌توانند آن را قطع کنند.» این منبع درباره اظهارات ترامپ گفت.

دو هفته پیش این تغییر در حمایت های فنی از بایدن به ترامپ را پیش بینی کرد. اما من ناامیدی فناوری های بزرگ برای انرژی مقرون به صرفه را دست کم گرفتم. من انتظار چیز مخفیانه تری را داشتم، انتظار نداشتم هیچ یک از آنها قبل از انتخابات 2024 اینقدر علنی شوند.

چه چیزی باعث این وحشت ناگهانی در صنعت فناوری می شود، چه چیزی باعث می شود غول های فناوری به رئیس جمهور بایدن پشت کنند؟

ویدئوی CNBC در بالا اطلاعاتی را ارائه می دهد. ترامپ نسبت به کسب و کار و فناوری دوستانه تر دیده می شود. دولت بایدن از سال ۲۰۲۰ با سرکوب نظارتی بر هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال در روابط تیره‌ای با سیلیکون ولی قرار داشته است.

اما من معتقدم تهدید دیگری وجود دارد که به این تغییر در وفاداری بزرگ فناوری از دموکرات ها به جمهوری خواهان کمک می کند. این نگرانی که ممکن است به سمت یک ترس جدید برویم بحران اسپوتنیک – یک پیشرفت علمی خارجی که سلطه فناوری ایالات متحده را تهدید می کند.

به جز این بار ممکن است لحظه اسپوتنیک باشد چین در حال ساخت اولین در جهان است هوش مصنوعی فوق بشری.

من هیچ مدرکی ندارم که نشان دهد چین در آستانه یک پیشرفت بزرگ است، اگرچه اینطور است شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد چین سخت تلاش می کند تا هوش مصنوعی مدرن را توسعه دهد. اما چین در حال حاضر تنها کشوری است که مازاد انرژی لازم را دارد و تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری امروزی هوش مصنوعی ایجاد کند که توانایی‌های بیش از انسان را داشته باشد.

تصور کنید سعی می کنید یک کامپیوتر رومیزی مدرن با استفاده از دستگاه های ابتدایی دهه ۱۹۳۰ بسازید لوله خلاء فن آوری. چنین تلاشی به فضای وسیعی از ماشین‌آلات، تیم‌های بزرگ دانشمندان و مهندسان، و گیگاوات انرژی برای نیرو دادن و آماده‌سازی میلیاردها لوله خلاء، همراه با بودجه‌ای دیوانه‌کننده برای پرداخت همه آن نیاز دارد. پس از تکمیل، سیستم لوله خلاء دقیقاً مشابه یک رایانه مدرن نخواهد بود. اما با اراده سیاسی کافی و سرمایه‌گذاری تلاش، می‌توان ماشینی برای رقابت با قابلیت‌های رایانه‌های رومیزی مدرن ساخت، رایانه‌ای با قابلیت‌هایی که ده‌ها سال جلوتر از هر چیزی که در آن زمان ساخته شده بود.

در حال حاضر، امروز، ما در موقعیتی شبیه به پروژه فرضی ابررایانه دهه ۱۹۳۰ هستیم، وقتی صحبت از مسیرهای احتمالی برای توسعه سریع ابرهوش AI به میان می آید – اما در حال حاضر فقط چین از آن برخوردار است. انرژی اضافی و ظرفیت تولید برای تلاش برای چنین رویکرد بی رحمانه ای برای ساختن هوش مصنوعی فوق بشری.

ایالات متحده در حال حاضر قادر به انجام چنین پروژه ای نیست زیرا سیاست های انرژی سبز مازاد انرژی را که زمانی فراوان بود از ایالات متحده ربوده است و منجر به سرمایه گذاری کم مزمن در ظرفیت شبکه قابل توزیع جدید می شود. قحطی انرژی بایدن در ایالات متحده یک محیط خصمانه برای کارآفرینان فناوری تشنه انرژی است و هر بار که یک غول فناوری تلاش می کند تا قدرت بیشتری را از شبکه بیرون بکشد، تحولات سیاسی بزرگی رخ می دهد..

اگر چین موفق شود ماشینی بسازد که بتواند از انسان ها پیشی بگیرد، یا بدتر از آن، ایالات متحده فقط یک پنجره باریک از فرصت برای جبران پیش از تمام شدن همه چیز خواهد داشت – مانند شاید چهار سال با رئیس جمهور در راس آن که مشکلات را درک کند. .

هر چه چین مزیت خود را بیشتر حفظ کند، اوضاع برای ایالات متحده و هر کس دیگری که برای رقابت تلاش می کند بدتر خواهد شد. اگر چین بتواند پیشرفت‌های کافی را در سیستم هوش مصنوعی خود تکرار کند، بدون اینکه هیچ کس دیگری بتواند عقب‌نشینی کند، خود هوش مصنوعی به سرعت نقش مهمی در بهبود خود بازی می‌کند و ما می‌توانیم با یک جهش تصاعدی در زمینه هوش مصنوعی با هر ۶ امکان مواجه شویم. چرخه ارتقاء 12 ماهه توانایی سیستم قبلی را دو برابر می کند، که سپس از این قابلیت بیشتر برای طراحی ارتقاء بعدی استفاده می کند. در کمتر از یک دهه، مزیت هوش مصنوعی چین ممکن است غیرقابل حل شود.

تلاش برای شکست دادن چین در تجارت یا ژئوپلیتیک به تلاش برای شکست دادن آن برنامه شطرنج در رایانه شما تبدیل می شود که همیشه به شما ضربه می زند. هر کسی که به این هوش مصنوعی فوق‌العاده هوشمند دسترسی داشته باشد، همیشه حرکات هوشمندانه‌تری نسبت به رقبا انجام می‌دهد.

آیا در مورد لحظه آینده Sputnik هوش مصنوعی چین درست است؟ من فقط نمی دانم. اما یک چیز مسلم است، چیزی که تکنولوژی بزرگ در ایالات متحده را ترسانده است. این ممکن است صرفاً نگرانی در مورد سرکوب نظارتی بایدن و کمبود انرژی در آینده باشد که آنها را در یک نقطه ضعف رقابتی قرار دهد. یا شاید در مورد خطر شکست چینی درست می گویم. حتی بدون پیشرفت در سطح اسپوتنیک، مازاد انرژی، صنعت الکترونیک و اراده سیاسی چین برای اولویت دادن به پتانسیل چین به عنوان یک ابرقدرت جهانی، موقعیت فرماندهی ایالات متحده را در این فضا به خطر می اندازد.

پرزیدنت بایدن قادر به ارائه ده ها گیگاوات ظرفیت تولید جدید مقرون به صرفه نیست. غول های فناوری ایالات متحده در تلاش برای به چالش کشیدن پیشنهاد معتبر چین برای تسلط بر فناوری جهانی هستند. وسواس بایدن در مورد انرژی های تجدیدپذیر و رویکرد سختگیرانه به مقررات فناوری، صنعت فناوری ایالات متحده را درست در زمانی که به هر منبعی که می توانند برای رقابت نیاز دارند، خفه کنند.

https://www.asianews.ir/u/eGq
اخبار مرتبط
رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده طی سخنرانی در نشست سالانه «انجمن ملی سلاح» در دالاس تگزاس وعده داد که اگر رئیس‌جمهور شود، مقررات مربوط به حمل سلاح را که توسط دولت جو بایدن وضع شده، لغو خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید