صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
کد خبر: 22327
گزارشگر: 464
۱۵۳
۰
۰
۴
پیشنهاد افزایش وام

تسهیلات ۷۰۰ میلیونی مسکن

تسهیلات ۷۰۰ میلیونی مسکن
رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام طرح نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان را به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم، گفت: «واحدهای آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن از ۲.۶ میلیون واحد عبور کرد و بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است.»


به گزارش آسیانیوز؛ محمدرضا مهدیار اسماعیلی در نشست خبری اظهار کرد: «رقم آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار واحد عبور کرده است. منابع جذب شده نیز به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از این عدد ۳۷۱ هزار میلیارد تومان آورده مردمی است که می تواند حجم قابل توجهی از اشتغال و عملیات عمرانی را رقم بزند. مسکن علاوه بر مشاغل مستقیم، مشاغل جانبی را نیز حمایت می کند. از ۳۷۱ هزار میلیارد تومان ۲۳۴ هزار میلیارد تومان مستقیما توسط مردم و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تأمین شده است.»

رئیس صندوق ملی مسکن درباره تعداد نفرات معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن گفت: «تا امروز ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار نفر برای انعقاد قرارداد به بانک‌ها معرفی شدند. از این رقم ۷۸۴ هزار نفر منجر به انعقاد قرارداد شده است. ۹۵۹ هزار نفر در صف انعقاد قرارداد هستند. ۴۴۱ هزار نفر دچار نقص مدرک بودند که باید مجددا درخواست خود را به جریان بیندازند.»

اسماعیلی تصریح کرد: «پرداخت وام دهکهای یک تا چهار آغاز شده است. کسانی که در استان‌ها در نهادهای مخلتف هستند به سازمان بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند که می‌توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان در شهرها و ۳۰۰ میلیون تومان در روستاها با سود ۲ درصد استفاده کنند.»

وی با اشاره پرداخت دو میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی به پروژه های مسکونی گفت: «با تأکید رهبر معظم انقلاب از منابع نفتی مقرر شد دو میلیارد دلار از این رقم در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گیرد. در حال حاضر بخش اول این منابع به ارزش ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال به نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است. رقم ریالی این عدد بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.»

https://www.asianews.ir/u/eGN
اخبار مرتبط
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید