صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۵
کد خبر: 22349
گزارشگر: 464
۲۳۷
۰
۰
۰
انتخابات قاره سبز

چرخش پارلمان اروپا به‌سوی راست‌افراطی

چرخش پارلمان اروپا به‌سوی راست‌افراطی
سرانجام قاره سبز، انتخابات پارلمانش را برگزار کرد و اروپاییان، برندگان و بازندگان این انتخابات را شناختند.

به گزارش آسیانیوز؛ اروپاییان در بازه‌ای ۴ روزه به پای صندوق‌های رأی رفتند تا ۷۲۰ عضو پارلمان اتحادیه اروپا را انتخاب کنند.  انتشار نتایج اولیه و افزایش حمایت از راست‌های افراطی، باعث زلزله‌های سیاسی در شماری از کشورها شده است. در این میان نقش‌آفرینی جورجا ملونی؛ نخست‌وزیر راست‌گرایی ایتالیا در عروج جریان راست‌گرای افراطی در پارلمان اروپا اهمیت به‌سزایی داشته است.

با بسته شدن شعب اخذ رأی در کشورهای اروپایی و آغاز اعلام نتایج اولیه از انتخابات آخر هفته پارلمان اروپا، اکنون مشخص شده است که برندگان و بازندگان در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا چه کسانی بوده‌اند. در ایتالیا جورجا ملونی، نخست‌وزیر راست‌گرای این کشور قدرت خود را در پارلمان اروپا با حدود ۲۸ درصد آرا تقویت کرده است، در حالی که در فرانسه حزب رئیس‌جمهور عملکرد بدی داشته به نحوی که که امانوئل ماکرون مجبور به انحلال پارلمان این کشور و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

برآورد‌های نخستین از نتایج انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد که احزاب سبز و لیبرال «نوسازی اروپا» هر کدام حدود ۲۰ کرسی را در پارلمان اروپا از دست داده‌اند. امری که به طور بالقوه اکثریت مورد نیاز حامیان اتحادیه برای تصویب قوانین و پشتیبانی از مقامات ارشد را به خطر می‌اندازد. حزب سبزها تنها توانسته‌اند ۵۲ کرسی پارلمان اروپا را به خود اختصاص دهد، در حالی‌که این حزب در پارلمان فعلی ۷۲ کرسی را در اختیار داشت.

به‌طور کلی، این شکست‌ها با افزایش حمایت از احزاب افراطی در اروپا همراه است، ولو آن که در برخی از کشورها هنوز این احزاب نتوانسته باشند اکثریت اختصاصی را کسب کرده باشند.

https://www.asianews.ir/u/eH9
اخبار مرتبط
در حالی اروپا برای انتخابات اپارلمان خود آماده می‌شود که زنان سیاستمدار نقش مهمی ایفا می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید