صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
کد خبر: 22353
گزارشگر: 464
۱۶۶
۰
۰
۷
برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه

دیدار نماینده ویژه ایتالیا در امور سوریه با مشاور وزیر خارجه

دیدار نماینده ویژه ایتالیا در امور سوریه با مشاور وزیر خارجه
استفانو راوانیان دیپلمات ایتالیایی، این روزها به عنوان فرستاده ویژه بحران سوریه و ائتلاف ضدداعش در وزارت خارجه ایتالیا فعالیت می‌کند. او در این راستا با بازیگران کلیدی درگیر در بحران سوریه دیدار‌هایی دارد.

به گزارش آسیانیوز؛ او همچنین همکاری نزدیکی با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و نمایندگان سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه داشته است.

در همین راستا استفانو راوانیان، فرستاده ویژه ایتالیا در امور سوریه، با علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره بازسازی سوریه گفت‌وگو کردند. آن‌ها بر چالش‌های اقتصادی سوریه، کاهش کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی و اهمیت آغاز روند بازسازی برای تسهیل بازگشت سوری‌های آواره متمرکز شدند. آن‌ها همچنین بر لزوم ادامه روندهای سیاسی در سوریه از جمله جلسات کمیته قانون اساسی تأکید کردند.

علی‌اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و استفانو راوانیان پیش از این نیز دیداری‌هایی در این زمینه داشته‌اند. این دیدارها و فعالیت‌های دیپلماتیک به سیاست خارجی نسبتا فعال دولت ایتالیا در پیگیری تعهد سنتی آن کشور به صلح و ثبات در دریای مدیرترانه بازمی‌گردد که با توجه به نزدیکی نسبی ایتالیا و ایران، نقش مؤثری در پیشبرد این اهداف ایفا کرده است.

https://www.asianews.ir/u/eHd
اخبار مرتبط
در حمله بامداد امروز جمعه، جنگنده های اسرائیل به بندر بانیاس سوریه، رضا زارعی یکی از اعضای سپاه را هدف قرار گرفتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید