صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۵
کد خبر: 22374
گزارشگر: 464
۱۵۱
۰
۰
۴
گفت‌وگوی آسیا با مهندس ایمان نجمی، مدیر شرکت شیلر ماشین؛

شیلر ماشین؛ تضمین کیفیت و ضمانتی بدون قید و شرط

شیلر ماشین؛ تضمین کیفیت و ضمانتی بدون قید و شرط
همایون فدایی ـ در آخرین ساعت‌‌های روز چهارم نمایشگاه درب و پنجره و صنایع وابسته ۱۴۰۳ و در غرفه شیلر ماشین به گفت‌وگو با مهندس ایمان نجمی، مدیر فرهیخته‌ این شرکت پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

* نمایشگاه امسال را چطور دیدید؟ از نقاط قوت و ضعفش بفرمایید؟

از لحاظ کیفی نمایشگاه راضی‌کننده بود و میزان بازدید‌کنندگان به نسبت بد نبود، ولی مشکلی که وجود دارد، مشکل اقتصادی کلی بود، که باعث شد این دوره نسبت به نمایشگاه قبلی ضعیف‌تر باشد. خیلی از مشتریان نقدینگی نداشتند و نقدینگی مشتریان کاملاً پایین بود. درواقع این مشکل وضعیت عمومی اقتصادی است، ولی اگر بخواهیم تنها نمایشگاه و برگزاری آن را در نظر بگیریم، می‌توان گفت نمایشگاه خوبی بود.

* تولیدات شما چیست و چه محصولاتی را عرضه می‌کنید؟

ما در حال حاضر ماشین‌آلات تولید در و پنجره دوجداره، آلومینیوم پی وی سی و ماشین‌آلات شیشه دوجداره را تولید می‌کنیم.

* آیا خدمات پس از فروش هم دارید؟

ما حالت استثنایی داریم و چه در ایران و چه در خارج از ایران، ۵ سال گارانتی بدون قید و شرط داریم. یعنی در هیچ بحثی اما و اگر نمی‌آوریم. هر مشکلی پیش بیاید، محصول به مدت ۵ سال بدون قید و شرط گارانتی است و 25 سال خدمات پس از فروش داریم.

* آیا تا حالا شده در ارائه خدمات، یا ارائه خدمات پشتیبانی به مشکلی بربخورید؟

در مورد خدمات و پشتیبانی و گارانتی هیچ وقت مشکلی نداشتیم، این را به وضوح و به جرأت می‌گویم. به پشتوانه تجربه ۱۷ ساله، از ابتدای فعالیت تا امروز یعنی از سال ۸۶ تاکنون، نزدیک به ۳۰۰۰ مشتری داشتیم و رضایت‌مندی صددرصدی آنان را شاهد بوده‌ایم.

* از گذشته بفرمایید و این‌که چند سال سابقه دارید و چطور شد که وارد این عرصه شدید؟

از سال ۸۶ من در شرکتی شروع به‌‌کار کردم که واردکننده همین ماشین‌آلات در و پنجره، پی وی سی آلومینیوم بود. در آن شرکت به‌مدت یک سال و نیم کار کردم و بعد از آن در سال ۸۸ از آن شرکت جدا شدم و مجموعه خودم را راه‌اندازی کردم. در ابتدای کار، مشکل اصلی بازار را شناسایی و برطرف کردم. در آن دوران در فروش ماشین‌آلات، با همین سرویس و خدمات پس از فروش و تعمیر ماشین‌آلات، آمدیم و گپ موجود را پر کردیم.

یک سری دوستان را همراه خودم داشتم و توانستیم نیازسنجی درستی از بازار داشته باشیم. در آن وقت سرویس و تعمیرات انجام می‌دادیم و با چند شرکت واردکننده قرارداد بستیم. فروش را آن‌ها انجام می‌دادند و سرویس و خدماتش را ما ارائه می‌کردیم. در سال ۸۹ هم خودمان شروع کردیم به واردات ماشین‌آلات. یک نمایندگی از ترکیه گرفتیم و ماشین‌آلات را وارد ایران کردیم و با همان گارانتی و سرویس قوی فعالیت کردیم. در سال ۹۱ برای اولین‌بار در ایران تولید ماشین‌آلات را شروع کردیم و همزمان واردات از ترکیه هم داشتیم. هم ماشین‌آلات تولید می‌کردیم و هم برندهای مطرح و درجه یک ترکیه را داشتیم.

این کار را ادامه دادیم و ماشین‌آلات کارکرده را همچنین خریداری می‌کردیم، اورهال صددرصدی می‌کردیم و به مشتریان ارائه می‌دادیم. در سال 97 یک جهش دوباره داشتی و مجددا اقدام به طراحی سری جدید ماشین‌آلات کردیم و با طراحی جدید و متفاوت به تولید و ارائه محصول پرداختیم. صادقانه می‌توانم بگویم تمامی ماشین‌آلات ما قابلیت‌‌های بسیار بالاتری نسبت به انواع مشابه ایرانی، و کیفیتی مشابه ترک دارد. با این‌همه قیمت آن بسیار کمتر از انواع ترکیه‌ای است.

* بفرمایید برای توسعه فعالیت شرکت، در آینده چه برنامه‌ای دارید؟

طرح و توسعه ما همچنان ادامه دارد. در نمایشگاه امسال چهار محصول جدید به سبد محصولات‌مان اضافه کردیم و همان‌طور که پیشتر عرض کردم، در حال حاضر ما نمایندگی یکی از بهترین شرکت‌‌های ترکیه را گرفته‌ام و هدف‌مان در آینده این است که به معنای واقعی رقیب شرکت‌‌های بزرگ ترک بشویم. طرح و برنامه دیگر ما برای آینده، صادرات به کشورهای مختلف است که در راستای آن اقدام کرده‌ایم. صادرات به عمان و عراق داشتیم و در حال حاضر هدفمان پیدا کردن نماینده‌‌های واقعی در این کشورها است. حالا چه در ایران، چه در کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی به ترکیه که مهد تولید این ماشین‌آلات است. البته در این مسیر معضلات و مشکلات هم هست که شاید مهم‌ترینش بحث تحریم‌هاست. به خاطر تحریم، خیلی از کشورهای دیگر ایران را نمی‌شناسند.

* پس شما برنامه طرح و توسعه از نظر صادراتی هم دارید؟

صد در صد. امسال این برنامه را اجرائی‌اش می‌کنیم. امسال در همین نمایشگاه توانستیم نماینده قوی در افغانستان پیدا کنیم، با آنها قرارداد بستیم. نماینده‌ای در ترکمنستان پیدا کردیم و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک قراردادی هم با ایشان داشته باشیم، تا بتوانیم صادرات به ترکمنستان هم داشته باشیم. افغانستان قراردادش بسته شد و ارسال گردید.

* اگر مایل هستید از کسی یا کسانی تشکر کنید، بفرمایید؟

در ابتدا از همسرم تشکر می‌کنم که در همه مراحل سخت کاری کنار من بوده و هست و دشواری‌های و مضائب این کار را تحمل کرده است. همچنین سپاسگزار همکارانم هستم، در واقع ما در مسیر رسیدن به موفقیت یک کار گروهی انجام دادیم. کاری شخصی یا تک‌نفره نبود، بلکه یک کار تیمی بود که من و همکارانم با هم آن را به سرانجام رساندیم. همچنین از روزناتمه آسیا ممنونم که همواره حامی صنعت و تولید کشور است و مجالی برای این گفت‌وگو مهیا کرد.

* در پایان اگر مطلبی در نظر دارید بفرمایید؟

در پایان تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که من تا این لحظه که اینجا هستم، هیچ‌گونه کمک شخصی و دولتی نگرفتم، نه وام و نه هیچ کمکی از دوستان و آشنایان. تنها چیزی که می‌تواند فعالیت ما را تقویت کند، حمایت‌‌های دولت و وزارت صنایع است. درخواستم این است که از ما حمایت کنند.

عکس: خدیجه جعفری

https://www.asianews.ir/u/eHz
اخبار مرتبط
مجموعه آناسیف در سال ۹۷ توسط دو دوست تأسیس شد و هدف ابتدایی از تاسیس، تولید درب ضدسرقت و اتاقی با طرح‌های جدید و باکیفیت بود که پس از خلق آثار خاص در این زمینه و اضافه شدن مجموعه تولیدی مبلمان آدنیس به مجموعه آناسیف، مسیر حرکت این مجموعه را به سمت هوم فرنیش تغییر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید