صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
کد خبر: 4359
گزارشگر: 2
۱۲۵۲
۰
۰
۵
خرید ابزارآلات

نقد و بررسی فروشگاه ابزار آلات آچاریست

نقد و بررسی فروشگاه ابزار آلات آچاریست
خرید ابزارآلات برعکس چیزی که تصور می رود آن چنان کار ساده ای نیست. عواملی از جمله تحریم ها موجب شده تا تهیه و خرید ابزارآلات بسیاری از بهترین و معتبرترین برندها در ایران با مشکلاتی روبرو شود. اینجاست که اهمیت فروشگاه های اینترنتی مثل فروشگاه ابزارآلات آچاریست نمود پیدا می کند.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ با اجرای تحریم ها بسیاری از برندهای صاحب سبک و معتبر ابزارآلات از بازار ایران خارج شدند و برای جبران کمبود پیش‌آمده در این بازار، برندهای بعضاً ناشناس و کم نام نشان فرصت را غنیمت شمرده و به بازار ابزارآلات ایران وارد شده اند. اما مشکل اینجاست که کیفیت در این برندها تضمین شده نیست و بعضاً محصولات بی کیفیتی توسط این برندها به بازار عرضه شده است.
ایراد دیگر ورود برندهای کم نام به بازار این است که قیمت گذاری این محصولات نامتعارف و بدون کارشناسی است. لازم به یادآوری است که این ایراد مختص بازار ابزارآلات نیست و دیگر بخش ها از جمله بازار محصولات دیجیتال نیز با این ایراد روبرو هستند.
در این نوشتار در پی آنیم که به بررسی فروشگاه ابزارآلات Acharist بپردازیم. فروشگاهی که عملکرد نسبتاً مطلوبی در بازار ابزارآلات داشته و توانسته تا حدودی زیادی کمبودها را در این بازار مهم جبران کند.

 

عامل قیمت‌گذاری محصولات

 

در حال حاضر یکی از عوامل مهم در بررسی اصولی فروشگاه های اینترنتی، نرخ محصولات ارائه شده است. نوسان نرخ ارز و کمبود برخی تولیدات باعث نرخ گذاری های بعضاً عجیب و بدون پایه در بسیاری از فروشگاه‌های مجازی شده است.
با بررسی قیمت ها بین برخی فروشگاه های اینترنتی. فروشگاه ابزارآلات آچاریست در بسیاری از محصولات عرضه شده، دارای کم ترین قیمت در بین فروشگاه فعال در این حوزه است.
در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی آچاریست، قسمتی با عنوان «سورپرایز» تعبیه شده که تولیداتی که تخفیفات بسیار عالی در موردشان اعمال شده، معرفی می کند و این قیمت ها واقعا جذاب و اقتصادی هستند.

سلامت و پشتیبانی محصول

یکی از موضوعات مهم برای افراد در خرید به صورت مجازی اطمینان از سلامت فیزیکی کالا و اصل و اورجینال بودن کالای خریداری شده است. با وجود خیل اجناس تقلبی و جعلی وارداتی از کشور چین، این دغدغه کاملاً جدی است. در خرید به صورت حضوری بررسی سلامت فیزیکی و برند کالا بسیار راحت است؛ اما در خرید از فضای مجازی این خود یک چالش اساسی به حساب می آید.
با بررسی فروشگاه ابزارآلات آچاریست پی می بریم که این فروشگاه نیز مانند سایر فروشگاه های معتبر این رویه را در پیش گرفته است و به خریداران خود خدمات ضمانت بازگشت کالا را ارائه می دهد.
قوانین وب‌سایت آچاریست به این شکل تنظیم شده تا در صورت رخداد مشکل، پیش از 24 ساعت فرم مرجوعی کالا را باید تکمیل کنید. امتیاز بسیار عالی این فروشگاه این است که بعد از تکمیل فرم مرجوعی کالا، مشتری به مدت 30 روز برای مرجوعی کالا زمان در اختیار دارد.
یکی از دغدغه‌های مرجوع نمودن محصول همین محدودیت بازه زمانی است. برای نمونه تصور کنید پس از خرید یک کالا می خواهید به یک سفر کاری یا تفریحی بروید. حال اگر کالای خریداری شده دچار ایراد یا نقص باشد به دلیل محدودیت 7 روزه معمول مرجوعی کالا، باید سفر خود را لغو کنید و دچار دردسر می شوید.
پس نتیجه می گیریم خدمت تضمین بازگشت 30 روزه محصول، در فروشگاه اینترنتی آچاریست بسیار امتیاز کاربردی است و می تواند دردسرهای مرجوعی کالا تا حد زیادی برای خریدار، مرتفع کند.

عملکرد فنی سایت

در این بخش سایت هایی که عملکرد مناسب داشتند کم نبودند. امکان مقایسه، اضافه به لیست دلخواه، سرعت بالای سایت و نکاتی بود که در آچاریست و چند سایت مطرح دیده می شد. اما نکته قابل توجه اطلاعات غلط برخی ار محصولات در برخی از فروشگاه ها بود. با بررسی چندین محصول در سایت آچاریست به هیچ گونه اطلاعات فنی غلط برخورد نکردیم.

میزان موجودی محصولات

برخی وب‌سایت ها در یک اقدام غیراخلاقی از یک ترفند مخرب استفاده می کنند به این شکل برند مطرح را در سبد فروشگاه موجود می زنند و بعدازاینکه شما آن کالای مورد نظر را سفارش دادید، با تماس با شما، از اتمام موجودی کالا مورد نظر، شما را باخبر می کنند و در همین حین شما را ترغیب می کنند که کالای مشابه با آن کالا را با برندی دیگر، خریداری کنید.
حال در مورد این موضوع، فروشگاه ابزارآلات آچاریست را بررسی می کنیم. در این فروشگاه اینترنتی محصولات برندهای صاحب سبک و مطرح مثل؛ ابزار هیوندای، ابزار بوش، ابزار رونیکس موجود است. و این حاصل عملکرد بسیار عالی بخش تأمین کالا وب‌سایت آچاریست، است که به خوبی از عهده تأمین کالاهای برندهای مطرح برآمده است.خرید ابزارآلات

فروشگاه فیزیکی

خرید از فضای مجازی در کنار امتیازات ویژه ای که دارد دارای معایبی نیز هست. برای نمونه در خرید اینترنتی شما نمی توانید کالا را به خوبی وارسی کنید و بعد اقدام به خرید کنید. دیدن تصاویر کالا با مشاهده از نزدیک کالا بسیار فرق دارد.
ایراد بعدی این است که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از یک مکان فیزیکی بی بهره اند که همین موضوع موجب می شود، که اعتماد ما به خرید و فروش اینترنتی کاهش یابد.
فروشگاه ابزارآلات آچاریست دارای یک مرکز فروش حضوری است که با مراجعه به آن می توانید نسبت به وارسی محصول و بعد از آن خرید از این مرکز حضوری فروش اقدام نمایید.

پشتیبانی فروشگاه آچاریست

یکی از قسمت های مهم در فروشگاه های اینترنتی، بخش پشتیبانی و راهنمایی قبل از خرید کالا است. بسیاری از فروشگاه های معتبر به دلیل حجم بالای سبد فروش عملاً امکان ارائه چنین خدماتی را ندارند. اما فروشگاه تخصصی آچاریست دارای خدمات مشاوره برخط و تلفنی است. برای تعداد از کالاها نیز قسمت مجله آچاریست، راهنمای خرید قرار داده شده تا مشتریان گرامی با دید بهتری اقدام به خرید بکنند.

بررسی نکات مثبت و منفی

در پایان اگر بخواهیم نکات مثبت و منفی فروشگاه ابزارآلات آچاریست بررسی کنیم به موارد زیر می رسیم:

نکات مثبت :

. نرخ گذاری منصفانه و اقتصادی
. ضمانت واقعی محصولات
. موجودی مناسب کالاهای برندهای مطرح
. وجود مرکز حضوری و امکان خرید حضوری
. پشتیبانی جامع و مشاوره آنلاین و تلفنی
. وجود راهنمای خرید برخی کالاها در بخش مجله

نکات منفی :

. عدم موجودی برخی برندهای مطرح مثل دیوالت
. لزوم پرداخت آنلاین برای خریدارن در شهرستان‌ها

https://www.asianews.ir/u/2kT
اخبار مرتبط
شیوع ویروس کرونا اکثر کسب‌و‌کارها را در دنیا با چالش مواجه کرده است و در این میان مراکز خرید تجاری نیز از این آسیب مصون نمانده‌اند. این مراکز که زمانی یکی از مهم‌ترین مراکز تفریح و خرید برای مردم در سراسر جهان بودند، اکنون به‌دلیل خطر ناشی از انتشار ویروس و تجمع متراکم افراد در این مراکز، با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید