صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 4456
گزارشگر: 1
۱۱۸۶
۰
۰
۰

ماینینگ (Mining) به زبان ساده

ماینینگ (Mining) به زبان ساده
اگرچه استخراج ارز دیجیتال از زمان استخراج بیت کوین در سال ۲۰۰۹ آغاز شده است، اما با انجام این کار توسط استخراج‌کننده‌ها (ماینرها)، سرمایه‌گذاران و فعالان اینترنتی سر و صدا ایجاد کرد. استخراج ارز دیجیتال موضوع محبوب این روزها است.
به طور خلاصه، استخراج ارز رمزنگاری شده اصطلاحی است که به روند جمع‌آوری ارز رمزپایه به عنوان پاداش کاری که ماینر انجام می‌دهد، اشاره دارد. به طور خاص زمانی که در مورد استخراج بیت کوین صحبت می‌شود، به استخراج بیت کوین معروف است. اما چرا ماینر استخراج رمزنگاری می‌کنند؟
این کار در کنار اینکه یک منبع درآمد است، آزادی مالی بیشتری برای افراد به ارمغان می‌آورد به صورتی که دولت‌ها یا بانک‌ها در این امر هیچ نقشی نخواهند داشت. اما به هر دلیلی که باشد، ارزهای رمزپایه بستری جالب برای تکنوفیل‌ها و سرمایه‌گذاران است.

اصطلاح استخراج ارز دیجیتال رمزنگاری شده، به معنای به دست آوردن ارزها از طریق حل معادلات رمزنگاری با استفاده از رایانه و سیستم‌های کامپیوتری است. این فرایند شامل اعتبارسنجی بلوک‌های داده و افزودن سوابق تراکنش‌ها در یک بستر عمومی برای تمامی سیستم‌های متصل به شبکه است، که به عنوان بلاکچین شناخته می‌شود.
به تعبیر فنی‌تر، استخراج ارز رمزپایه یک فرآیند معامله‌ای است که شامل استفاده از رایانه و فرایندهای رمزنگاری برای حل عملکردهای پیچیده و ضبط داده‌ها در بلاکچین است. در حقیقت شبکه‌های کاملی از دستگاه‌ها وجود دارند که در رمزنگاری نقش دارند و از طریق آن بلاکچین‌ها سوابق مشترکی را نگهداری می‌کنند.
مهم است که درک کنیم بازار ارزهای دیجیتال، جایگزینی برای سیستم بانکی سنتی است که ما در سطح جهانی از آن استفاده می‌کنیم. بنابراین، برای درک بهتر عملکرد استخراج رمزنگاری، ابتدا باید تفاوت سیستم‌های متمرکز و غیرمتمرکز را درک کنید.

بانک‌های سنتی، سیستم متمرکز
در بانکداری سنتی، یک مرجع مرکزی وجود دارد که سیستمی متمرکز را کنترل، نگهداری و به روز می‌کند. این بدان معناست که هر معامله باید از طریق سیستم بانکی مرکزی انجام شود. بستری که معاملات ثبت و تأیید می‌شوند. همچنین این یک سیستم محدود است. فقط تعداد کمی از سازمان‌ها مجاز به ارتباط مستقیم با سیستم بانکی متمرکز هستند.

ارزهای دیجیتال، سیستم‌های غیرمتمرکز
در شبکه ارزهای دیجیتال و رمزپایه نه مرجع اصلی وجود دارد و نه دفتر مرکزی. آن‌ها در یک سیستم غیرمتمرکز به نام بلاکچین ذخیره می‌شوند. برخلاف سیستم بانکی سنتی، هرکسی می‌تواند مستقیماً به بلاکچین متصل شود. بدون مراجعه به بانک مرکزی می‌توانید پرداخت‌ها را انجام دهید و این اطلاعات در دسترس تمامی دستگاه‌های متصل به این بستر قرار دارد.

حال سوال اینجا است که بدون بانک مرکزی، معاملات چطور تأیید می‌شوند؟
ارز رمزنگاری شده به جای استفاده از سیستم بانکی مرکزی برای تأیید معاملات (به عنوان مثال، اطمینان از اینکه پول ارسال‌کننده برای پرداخت کافی است)، از الگوریتم‌های رمزنگاری استفاده می‌کند. در این مرحله است که ماینرها فعالیت خود را انجام می‌دهند. انجام محاسبات رمزنگاری شده برای هر معامله، به کارهای محاسباتی زیادی می‌افزاید. ماینرها از رایانه های خود برای انجام کارهای رمزنگاری مورد نیاز برای افزودن معاملات جدید به دفتر استفاده می‌کنند. به عنوان پاداش، ماینرها مقدار کمی ارز رمزنگاری شده دریافت می‌کنند.
https://www.asianews.ir/u/2n9
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید