صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 18 اسفند 1397

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]

وقتی کاهش موجودی انبار نشانه رشد اقتصادی نیست

ایلناز ابراهیمی «رکود حاکم است و افزایش موجودی انبار بنگاه‌های اقتصادی حکایت از عمق رکود در کشور دارد»، این عبارتی است که بسیاری از رسانه‌های جهان و حتی کشور خودمان ایران در دوره‌های زمانی مختلف، در مورد حقانیت ادعایشان در مورد بروز رکود در اقتصاد مکرر به کار گرفته و احتمالاً در آینده نیز از آن استفاده خواهند کرد، کما این که در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بسیاری از ژورنالیست‌ها و البته محققان اقتصادی از رشد بالای میزان موجودی انبار به عنوان سیگنالی برای نشان دادن خطر رکود استفاده ‌کردند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۱۹

رونویسی آزاد است !

دکتر علیرضا شیرمحمدی آنچه که امروز موتور محرکه ی توسعه اقتصادی و فرهنگی در کشورها را تقویت می نماید، رسانه ها هستند. به جرات می توان گفت این رسانه های متعهد هستند که در کشورهای مختلف نقشی پیدا و پنهان در توسعه را به عهده دارند. شیوه پیشرفته این رسانه ها امروز در قالب پیام رسان ها و اپلیکیشن هایی هستند که برگرفته از وظایف و نقش رسانه ها و با بازنشر بسیاری از مطالب مفید، جامعه را برای حرکت در مسیر توسعه آماده می کنند.
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۱۸

کوبا؛قانون اساسی فرمایشی

حسن فتحی کوبا در حال تجربه دوران پس از کاستروهاست اما این گذار به منزله بروز تغییرات اساسی در این کشور نظیر آنچه در زمان گوباچف در شوروری اتفاق افتاد نیست بلکه دولت و هیات حاکمه این کشور درصدد است با بزک کردن چهره این کشور وانمود کند که در مسیر اصلاحات قدم برداشته و در تلاش است نظام بسته و محدود پیشین را اندکی دگرگون سازد.
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۱۶