صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۸
کد خبر: 445
گزارشگر: 1
۵۶۰
۰
۰
۰

رونویسی آزاد است !

دکتر علیرضا شیرمحمدی آنچه که امروز موتور محرکه ی توسعه اقتصادی و فرهنگی در کشورها را تقویت می نماید، رسانه ها هستند. به جرات می توان گفت این رسانه های متعهد هستند که در کشورهای مختلف نقشی پیدا و پنهان در توسعه را به عهده دارند. شیوه پیشرفته این رسانه ها امروز در قالب پیام رسان ها و اپلیکیشن هایی هستند که برگرفته از وظایف و نقش رسانه ها و با بازنشر بسیاری از مطالب مفید، جامعه را برای حرکت در مسیر توسعه آماده می کنند.

این رسانه هستند که به عنوانی بازویی قدرتمند می توانند نقش موثری در توسعه داشته باشند و حتی موجبات کوچک تر شدن دولت را فراهم می آورند، به جرات می توان گفت، امروز بسیاری از این رسانه ها هستند که در حال اداره کردن بخش های بزرگی از حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطح بین المللی هستند.
اما متاسفانه به نظر می رسد، در کشور ما رسانه ها بیشتر به جایگاهی برای انتقال و کانالی برای ارتباط بین گوینده و مخاطب تبدیل شده اند و توجه به ایجاد ارزش افزوده در بسیاری از آنها مغفول است.
رسانه های ما کمتر به تحلیل و یا تولید اطلاعات اقدام می کنند و بیشتر فضای خود را به پوشش خبرها و اتفاقات گوارا و ناگوار اختصاص می دهند، البته این بخشی از وظایف رسانه است، اما تمام نقش مورد انتظار از رسانه ها نیست.
در کشورهای مختلف این رسانه ها هستند که با استفاده از داده های مختلف، اطلاعات و نهایتا نتایج تحلیلی و راه حل های مناسب را ارایه می دهند که می تواند مورد استفاده بخش های مختلف کشور قرار گرفته و حتی در راستای توسعه کشور مفید فایده باشد.
باید الگوی صحیح وظایف و نقش رسانه در کشور ما در راستای توسعه اقتصادی مورد توجه جدی اهل رسانه خصوصا مطبوعات قرار گیرد و باید مطمئن باشیم چنانچه توجه جدی به این بخش مبذول گردد، می تواند فورا باعث تحول در حوزه های اقتصادی گردد.
امروز رسانه های ما به دنبال چاپ و توزیع مطالب غیر تکراری هستند، اما چرا اگر مطلبی درست و برای جامعه مفید است توسط همه این رسانه ها منتشر نمی شود؟ آیا مگر نه این است که تکرار و باز نشر این محتواها که امروز سیاست اصلی بسیاری از پیام رسان ها و برنامه ها در فضای مجازی است، می تواند به فراگیر شدن آن در سطح جامعه کمک کند؟
امروز متخصصین، کارشناسان و مشاوران دلسوز در کشور نیازمند همکاری با رسانه ها هستند، تا بتوانند محتوای تولید شده خود را به جامعه عرضه نمایند.
امروز کارآفرینان کشور نیازمند رسانه ها هستند تا بتوانند پیشنهادات خود را که برای منافع ملی مفید می دانند توسط آنان نشر و بازنشر دهند.
امروز دولت نیازمند همکاری رسانه ها برای شنیدن حرف های درست و منطقی از سوی دلسوزان نظام است.
امروز تشکل ها، اتحادیه ها، انجمن ها، کانون ها و اتاق های بازرگانی نیازمند رسانه ها هستند تا از داده های آنها اطلاعاتی ارزشمند و نهایتا راه حل هایی مفید برای توسعه همه جانبه کشور ارایه نمایند.
باید به این نتیجه رسیده باشیم که جز با استفاده از ظرفیت های فراوانی که در داخل کشور وجود دارد و می تواند ما را به سرانجام و مقصود برساند، راهکاری برای حل مسایل نداریم.
رسانه ها یکی از ظرفیت های مغفول است که باید در اولین فرصت و بدون فوت وقت مورد توجه قرار گرفته و "الگوی صحیح نقش رسانه ها در اقتصاد کشور" تدوین و اجرایی گردد.

https://www.asianews.ir/u/1pB
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید