صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی

آرشیو اخبار - 19 اردیبهشت 1403

[۱۳۸۹]  ::  [۱۳۹۰]  ::  [۱۳۹۱]  ::  [۱۳۹۲]  ::  [۱۳۹۳]  ::  [۱۳۹۴]  ::  [۱۳۹۵]  ::  [۱۳۹۶]  ::  [۱۳۹۷]  ::  [۱۳۹۸]  :: 
[۱۳۹۹]  ::  [۱۴۰۰]  ::  [۱۴۰۱]  ::  [۱۴۰۲]  ::  [۱۴۰۳]
اسناد ملی و میراث مکتوب

اسناد ملی و میراث مکتوب

یزد - اسناد و هر یک از آثار مکتوب، سند اندیشه و خط مشی و سیر تحولات گذشتگان در بستر شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن کشور است
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۸
اگر با کسی تصادف کنیم
که گواهینمامه ندارد
بیمه‌ تعلق می‌گیرد؟

اگر با کسی تصادف کنیم که گواهینمامه ندارد بیمه‌ تعلق می‌گیرد؟

پس از مطالب سر صفحه، در بخش دیگری از حقوق اقتصادی با دکتر محمد رسولی به جزئیاتی از شرایط پرسش‌برانگیز بیمه‌ای در تصادفات خودرو می‌پردازیم.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
تحول آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان با تجهیزات مدرن پخت

تحول آشپزخانه مرکزی مجتمع فولاد شادگان با تجهیزات مدرن پخت

مجتمع فولاد شادگان واقع در شهرستان شادگان استان خوزستان، آشپزخانه مرکزی خود را به منظور به‌روزرسانی تجهیزات، ارتقای کیفیت پخت و حفظ سلامت و ایمنی پرسنل، با استفاده از تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی تجهیز کرد. این تجهیزات مزایای بسیاری در آشپزخانه‌های حرفه‌ای ایجاد می‌کنند؛ علاوه بر افزایش سرعت و ظرفیت پخت، در مصرف آب، گاز، مواد غذایی و نفرساعت نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌کنند، بنابراین در مجموع، هزینه‌های آشپزخانه کاهش می‌یابد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۹
فیلم هاوایی; یک کمدی جذاب در فیلیمو

فیلم هاوایی; یک کمدی جذاب در فیلیمو

فیلم هاوایی داستان صمد را دنبال می‌کند، بوکسوری که برای پیشرفت در حرفه خود قصد مهاجرت و پناهندگی دارد. او در این مسیر با چالش‌ها و اتفاقات غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شود که او را به یک شخصیت محبوب در فضای مجازی تبدیل می‌کند. حالا زندگی صمد دستخوش تغییر شده و او باید با این شهرت تازه کنار بیاید.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۳
معرفی بهترین هتل‌های ارزان و اقتصادی برای مسافران تور مشهد

معرفی بهترین هتل‌های ارزان و اقتصادی برای مسافران تور مشهد

اینطور نیست که هتل‌های ارزان مشهد برای اقامت مناسب نباشند. اما این موضوع برای برخی از مسافران قبلی مشهد جا افتاده است؛ زیرا این دسته از مسافران قبلا تور مشهد هتل ۳ ستاره یا دو و یک ستاره را رزرو کرده‌اند و خدمات مطلوبی به آن‌ها ارائه نشده است. به همین دلیل هم دیگر به سراغ پکیج‌هایی با هتل‌های ارزان در مشهد نمی‌روند. اما امکان پیدا کردن هتل‌های ارزان اما با کیفیت در مشهد وجود دارد. به خصوص اینکه هتل‌های یک تا ۴ ستاره مشهد برخلاف اقامتگاه‌های ۵ ستاره خدمات صبحانه، ناهار و شام را به مسافران ارائه می‌دهند. حتی بعضی از این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارند.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۴۶
برای روز دختر چی بخریم؟ ۹ ایده کادو روز دختر ۱۴۰۳

برای روز دختر چی بخریم؟ ۹ ایده کادو روز دختر ۱۴۰۳

تهیه کردن هدیه روز دختر از جمله مواردی به شمار می‌آید که باید با دقت بالایی صورت بگیرد. دخترها روحیه حساسی دارند و به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب هدایا برای آن‌ها گزینه‌های متعددی را در نظر بگیریم. خوشبختانه امکان خریداری انواع مختلفی از هدایا وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به کیف، زیورآلات و... اشاره کنیم.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۵
هوش امپراتور در نمایشگاه کتاب تهران

هوش امپراتور در نمایشگاه کتاب تهران

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی و با شعار «بخوانیم و بسازیم» به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ده صبح تا هشت شب برگزار می‌شود.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۴
کاش اصلا نفت نداشتیم!

کاش اصلا نفت نداشتیم!

تولیدکنندگان در عرصه‌ی ساخت تجهیزات نفتی، با ده‌ها چالش و مشکل روبرو هستند؛ از ثبت سفارش، تخصیص ارز و نوسانات اقتصادی گرفته تا ترخیص کالا از گمرک؛ از آن سو هر روز هم با قوانین نانوشته‌ای روبرو هستیم که در مسیر فعالیت مانع ایجاد میکند.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۷
آموزش کار با جرثقیل سقفی

آموزش کار با جرثقیل سقفی

جرثقیل سقفی نوعی جرثقیل است که برای بلند کردن و جابجایی بار در انبارها، سالن‌های صنعتی و سایر محیط‌ های سرپوشیده استفاده می‌شود. این نوع جرثقیل از نظر ساختاری شبیه به یک پل است که بر روی دو ریل موازی در ارتفاع مناسب در امتداد طولی دیوارهای سالن یا سوله صنعتی و یا انبار نگهداری کالا نصب شده‌اند.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۴
۵ نکته مهم درمورد بهداشت جنسی

۵ نکته مهم درمورد بهداشت جنسی

دکتر سدرا بات بالاگانشان، محقق "مرکز تحقیقات پروتئینی بنیاد نوو نوردیسک" در دانشگاه کپنهاگ دانمارک با نگاهی موشکافانه این نکات را بررسی کرد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۸
یارانه‌بگیران متقاضی وام بخوانند

یارانه‌بگیران متقاضی وام بخوانند

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۳
از کجا بسته اینترنت بخریم؟

از کجا بسته اینترنت بخریم؟

دسترسی به اینترنت پرسرعت، از ضروریات زندگی مدرن به‌شمار می‌رود. با وابستگی بیشتر به فناوری و ارتباطات آنلاین، امکان داشتن یک اینترنت پایدار و باکیفیت به‌مراتب اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در نظر داشته باشید که تمام ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی، مانند هم نیستند و برخی از آن‌ها از سرعت و پوشش بهتری برخوردارند. اینترنت ایرانسل با پوشش گسترده‌ای در سراسر کشور، گزینه‌ مناسبی برای افرادی است که به‌دنبال ارتباط پایدار و سریع هستند. برای خرید اینترنت ایرانسل می‌توانید هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین اقدام کنید.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
تصاویر جنجالی  همسر سپهر حیدری

تصاویر جنجالی همسر سپهر حیدری

آرام جوینده همسر سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس در فضای مجازی تصاویر عجیبی از خود منتشر کرد که در ادامه می بینید!
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵
توقیف ساخت و ساز در پارک لاله

توقیف ساخت و ساز در پارک لاله

وی با بیان اینکه فعلا ساخت و ساز در پارک لاله به دلیل حضور شورای شهر به موضوع متوقف شده است، اظهار کرد: همچنین مقرر شد که طرح ساخت و ساز برای جمع بندی به کمیسیون شهرسازی شورای شهر ارائه شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۷
ماجرای چالش برانگیز حقوق معلمان

ماجرای چالش برانگیز حقوق معلمان

ماجرای چالش برانگیز در اعتبارات این وزارتخانه به بزرگترین هزینه جاری آن بازمی‌گردد؛ «حقوق و دستمزد و مطالبات فرهنگیان» که مرکز پژوهش ها تاکید دارد «برآورد دقیق» درباره آن صورت نگرفته است.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷
قیمت بازار رمزارزها در جهان

قیمت بازار رمزارزها در جهان

در حال حاضر ۵۳.۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۶
ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز شد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز شد

طریفی سن ثبت نام دانش آموزان پایه اول را متولدین دوم مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ عنوان کرد و گفت: در مناطق شهری ۸ سالگی و در روستاها تا ۱۰ سالگی ، ثبت‌نام دانش‌آموزان مجاز بوده و انجام می‌شود.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۳
۱۹ اردیبهشت| قیمت طلا امروز چهارشنبه

۱۹ اردیبهشت| قیمت طلا امروز چهارشنبه

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۱۸ (دو هزار و سیصد و هجده) دلار رسید که نسبت به روز قبل کاهش داشته است.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۴
خطرات نشستن بیشتر از ۵ ساعت

خطرات نشستن بیشتر از ۵ ساعت

نشستن طولانی‌مدت در محل کار می‌تواند اثرات مخرب جدی برای سلامتی از بدن درد جزئی و مزمن گرفته تا چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی داشته باشد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۰۳
مخالفت دولت با واگذاری«تعیین دستمزد کارگران» به مجلس

مخالفت دولت با واگذاری«تعیین دستمزد کارگران» به مجلس

روز گذشته علی بهادری جهرمی ـ‌ سخنگوی دولت از مخالفت دولت با واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس خبر داد و گفت: به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد کامل داریم.دولت هیچ لایحه‌ای در این خصوص نه تصویب کرده، نه در دستور کار برای ارسال به دولت است.دولت مخالف زیر سئوال رفتن اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران است.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۹
برگزاری هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در یزد

برگزاری هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در یزد

یزد - مدیر کانون جوانان رضوی استان گفت : هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید با حضور ۱۷ نفر از خدام رضوی به میزبانی استان یزد برگزار می شود
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۰۲
طلاق بائن چیست؟ انواع طلاق بائن را بشناسید! + ۳ نکته مهم

طلاق بائن چیست؟ انواع طلاق بائن را بشناسید! + ۳ نکته مهم

اگر با حوزه طلاق آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که یکی از انواع طلاق‌هایی که امروزه انجام می‌شود طلاق رجعی است که در آن در طول عده زن، مرد حق رجوع دارد. حال در مقابل این نوع طلاق باید دقت داشته باشید که طلاق بائن قرار دارد. در این نوع طلاق همانطور که از نامش نیز احتمالا پیداست بعد از این‌که طلاق صورت می‌گیرد دیگر مرد اجازه رجوع به زن را نخواهد داشت.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۰۱