صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۴ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 10840
گزارشگر: 213
۱۴۵۴
۰
۰
۲
براساس اظهارات کارشناس محیط زیست

تا زنجان باید تخلیه شود!

تا زنجان باید تخلیه شود!
کامبیز مهدیزاده، کارشناس محیط زیست گفت: اگر دریاچه ارومیه خشک شود تا زنجان باید تخلیه شود.

به گزارش آسیانیوز، کامبیز مهدیزاده، کارشناس محیط زیست گفت: اگر دریاچه ارومیه خشک شود تا زنجان باید تخلیه شود. یک روز تاخیر در افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه جایز نیست.

وی افزود: دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان است، در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه باید تا زنجان تخلیه شود.

مهدیزاده اضافه کرد: پروفسور کردوانی و خانم دکتر لک در سال ۹۳ و ۹۷ اظهارنظر کرده بودند ریختن آب در دریاچه ارومیه خیانت است.خیانت بیان این نوع دیدگاه ها است.

باید طرح احیای دریاچه ارومیه بدون حتی یک ساعت تاخیر ادامه پیدا کند./صدا و سیما

https://www.asianews.ir/u/7ej
اخبار مرتبط
به دنبال پیشینه نامه نگاری های سازمان هایی از قبیل محیط زیست و اجرای احکام قوه قضائیه و درج گزارش «آسیانیوز» در خصوص غیر قانونی بودن خلع ید محوطه گردشگری چالدره، هفته گذشته برگزاری مزایده چالدره موقتا متوقف شد، ولی جای تعجب است که چرا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندارن-نوشهر برمزایده گذاشتن این پارک جنگلی در شمال ایران پای می کوبد؟
چالدره تنکابن، یکی از محوطه های وسیع جنگلی و توریستی شمال ایران، محصور در میان دو رودخانه و مأمن مطبوع هزاران خانواده ایرانی است که کشف و ساخت و‌ ساز بناهای ویلایی آن توسط مهندس بهروز شهابی و با ملاحظات بسیار غیر تجاری و تنها استفاده توریستی و طبیعت گردی یافته، قرار است با ضرب العجل تصمیم عجیب یک سازمان دولتی تا چند روز دیگر به مزایده ای غیرقانونی گذاشته شود و از بخش خصوصی خارج و مورد تمتع دولتی و احیانا تخریب قرار گیرد!
طبق تعریف کمیته امنیت غذایی جهانی سازمان ملل، امنیت غذایی به این معنا تعریف می‌شود که همه مردم در همه زمان‌ها دسترسی فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی به غذای کافی، ایمن و مغذی داشته باشند که ترجیحات غذایی و نیازهای غذایی آن­ها را برای یک زندگی فعال و سالم برآورده کند.
گرد و غبار و ریزگردها که در هفته‌های اخیر از غرب وارد کشور شده شماری از مردم را راهی بیمارستان‌ها کرد؛ این در حالی است که طوفان‌های شن و گرد و غبار نه تنها تأثیری مخرب بر سلامتی انسان دارند که محیط زیست، بخش کشاورزی و به طور کلی زیرساخت‌ها را با مشکلی شدید مواجه می‌کنند.
چقدر این روزها و یا بهتر است بگویم این سال‌ها یاد قاجاریان می‌افتم! شاید چون هرگز نمی‌خواستم یکی از مردمانِ زیسته در آن برهه‌ی تاریخی باشم، ولی پیوسته این ضرب‌المثل در ذهنم تکرار می‌شود: آدمی از هر چه بدش آید، به سرش می‌آید!
اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست گفت: اندام های جنسی یوزپلنگ ها کاملا مشخص و از روز اول واضح هستند؛ با همه این ها، برای ادامه نسل، هر دو جنس لازم است. اینکه توله یوزها «نر» باشند
تجارت عادلانه یا Fair trade هر روز بیشتر و بیشتر در جهان مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در واقع جنبشی اجتماعی در سراسر دنیا شکل گرفته است که از مردم می‌خواهد تنها از کسانی خرید کنند که اصول تجارت عادلانه را رعایت می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید