صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
کد خبر: 12955
گزارشگر: 213
۷۲۶
۱
۰
۳
حاشیه های احیای برجام و تردیدهای ایالات متحده

چرا آمریکا می خواهد برجام را متوقف کند؟

چرا آمریکا می خواهد برجام را متوقف کند؟
به نظر می رسد با ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه، آمریکا و اروپا بهانه جدید برای به هم زدن مذاکرات برجام دارند.

به گزارش آسیانیوز، به گفته اولیانوف ادعای پهپاد علیه ایران بهانه‌ای برای متوقف کردن مذاکرات برجام است.

با توجه به ادعای برخی کشورها مبنی بر عرضه پهپاد از سوی ایران به روسیه، به نظر می‌رسد آمریکا و اروپا بهانه جدیدی برای به هم زدن مذاکرات برجام را در سر دارند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به مانع تراشی کشورهای غربی در احیای مذاکرات برجام و برای رفع تحریم های ایران واکنش نشان داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اتریش به مانع تراشی کشورهای غربی در احیای مذاکرات رفع تحریم‌های ایران واکنش نشان داده است.

اولیانوف در این ارتباط در حساب کاربری خود در توییتر گفت: ادعاهای مرتبط با ارسال پهپاد، بهانه‌ای ناشیانه برای توقف (اگر نگوییم لغو کامل) مذاکرات وین در مورد برجام است. به نظر می‌رسد ایالات متحده و سه کشور اروپایی وسوسه رفتن به طرح B را دارند. این یک اشتباه بزرگ است و انتظار اینکه چنین طرحی بتواند گزینه معتبری باشد دشوار است. این کار آنها شانسی برای موفقت نخواهد داشت.

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» در خصوص آخرین وضعیت توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی موسوم به برجام و مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی گفته بود: اخیراً ایران چند بار آمادگی خود برای به نتیجه رساندن گفتگوهای وین پیرامون احیای برجام را تأیید کرد و به درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ماه گذشته پس از بازگشت از اردن برای شرکت در اجلاس بغداد ۲، گفته بود: معتقدم وقتی که پای منع اشاعه هسته‌ای در میان باشد، هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می‌کنند، فقط خودشان را گول می‌زنند. به همین دلیل است که به عنوان هماهنگ‌کننده، همچنان به کار برای احیای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین، ادامه می‌دهم.

آمریکا که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به طور یکطرفه از برجام خارج شده، همواره مدعی است که از ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. از آوریل سال گذشته، آمریکا به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را در وین با محوریت احیای برجام و رفع تحریم‌ها، با تهران آغاز کردند.

تروییکای اروپایی متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان آبان‌ماه سال جاری با صدور بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به انفعال در اجرای تعهداتشان در قبال توافق سال ۲۰۱۵ میلادی با تهران مدعی شده بودند که از همکاری ناکافی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستند!(مهر)

این در حالی است که از سوی دیگر نتانیاهو، یکی از منتقدان سرسخت برجام حداقل فعلاً از طرف ایران با منفعتی بادآورده مواجه شده است. سیاست رسمی دولت بایدن اکنون این است که برجام دیگر در دستور کار نیست و در عوض بسته‌های متعدد تحریمی علیه تهران شده است. آمریکایی‌ها اکنون برای توافق با ایران فریاد نمی‌زنند، به ویژه با توجه به حمایت تهران از روسیه..

 
نشریه امریکایی المانیتور نوشت: اگر برجام همانطور که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده ماه گذشته در اظهاراتی غیر برنامه ریزی شده گفت، «مرده» است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، قصد دارد این حرف را محقق کند./

https://www.asianews.ir/u/90h
اخبار مرتبط
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ما شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مسئله نگران‌کننده است.
یک کارشناس بازارهای مالی گفت: تحریم های ایران به‌تنهایی و مستقیما بر قیمت دلار اثرگذار است و فقط حرف‌های خوش بینانه یا بدبینانه نسبت به توافق آتی برجام بر قیمت ارز تاثیر دارد.
نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که انگلستان اقدامی را علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در دست انجام دارد.
یک کارشناس بازارهای مالی با اشاره به وضعیت بازار ارز، می‌گوید: کسانی که در سال‌های گذشته دلارهای خود را فروختند، پشیمان هستند.
منافع فزاینده چین از همکاری با کشور‌‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس باعث شده تا رویکرد آن کشور نسبت به مسائل خلیج فارس از جمله اختلافات بر سر مسائل ارضی، امنیتی و نظامی به ضرر ایران تغییر کند.
نشریه امریکایی المانیتور مدعی شد بنیامین نتانیاهو، از منتقدان برجام از طرف ایران با منفعتی بادآورده مواجه شده است؛ در حالی که دستور کار سیاست رسمی دولت بایدن نیز اکنون بر احیای برجام نیست.
با عبور نرخ دلار آزاد از ۴۰ هزار تومان و حتی لمس عددی نزدیک به ۴۴ هزار تومان در پایان هفته گذشته، محصولات اپل رکوردهای شگفت‌انگیزی را از خود به‌ جا گذاشتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
تهرانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
3
0
0

چرا قبل از اعتراضات آمریکا آماده توافق بود اما بعد از اون نه؟ از همه جا در مقاله تون گفتید بجز این مورد اصلی. دنیا و از جمله آمریکا دیگه فهمیده که با یه جمهوری طرف نیست. بلکه برای برجام باید با نماینده حکومتی مذاکره کنه که نماینده مردمش نیست.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید