صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
کد خبر: 15078
گزارشگر: 2
۱۰۲۶
۲
۰
۶
دکتر مانی محرابی

انتشار نخستین مرجع فارسی زبان بازاریابی سیاسی انتخابات در ایران

انتشار نخستین مرجع فارسی زبان بازاریابی سیاسی انتخابات در ایران
نخستین کتاب و مرجع فارسی زبان بازاریابی سیاسی انتخابات در کشور تحت عنوان بازاریابی سیاسی انتخابات در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی و سپس نخستین دوره آموزش این رشته تحت همین نام توسط یکی از آکادمی های مطرح آموزش آنلاین به انتشار در آمد.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، تجلی مردم سالاری دینی محسوب می شود و علاوه بر آن به فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات در کشورما مظهر حماسه سیاسی است.
اهمیت انتخابات نیز در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است زیرا علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات به عنوان رای دهنده، وظیفه شرعی و ملی محسوب می شود و انتخاب اصلح نیز یکی از مهمترین ارکان مردم سالاری کشورمان می باشد، حضور در انتخابات فرای دو مسئله پیشین به معنای رای تایید به نظام جمهوری اسلامی است و بر این اساس انتخابات در ایران سه هدف والا خواهد داشت.
وظیفه فعالین عرصه انتخابات نیز در وهله نخست تسهیل مشارکت حداکثری و در وهله دوم تسهیل در انتخاب فرد اصلح می باشد.
در سطح بین الملل کتاب ها و مقالاتی در باب چگونگی فعالیت اصولی در عرصه انتخابات منتشر شده و مباحث علمی ای در این زمینه مطرح شده است.
اما در منابع فارسی، عموم کتاب های انتخاباتی به جای آموزش شیوه های فعالیت در انتخابات و چگونگی آن، چیستی آن را مورد بررسی قرار می دهند و در واقع در مورد ماهیت انتخابات هستند.
به طور مثال به جای اینکه عنوان شود نامزد انتخاباتی چگونه می تواند خود را به قشر هدف خود بهتر بشناساند، یا در باب این موضوع بحث می شود که نامزد چه دایره فعالیت و چه محدودیت های قانونی ای دارد یا بحث حول محور مسائل کلی انتخابات و از زاویه دید بررسی انتخابات به ماهُوَ انتخابات است.
اما به تازگی با جستجو در منابع فارسی زبان به نامی می رسیم که عموما به عنوان تحلیلگر در جامعه علمی ایران شناخته شده است، دکتر مانی محرابی تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل و عضو هیئت علمی اندیشکده روابط بین الملل.
محرابی که سال هاست به عنوان تحلیلگر ارشد با رسانه های مطرح داخلی و بین المللی مانند خبرگزاری اسپوتنیک روسیه همکاری دارد به تازگی کتابی تحت عنوان بازاریابی سیاسی انتخابات را به رشته تحریر در آورده که توسط انتشارات اندیشکده روابط بین الملل منتشر و در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رو نمایی شد.
این کتاب که نخستین کتاب و مرجع فارسی زبان در زمینه بازاریابی سیاسی انتخابات محسوب می شود، به مرور و آموزش شیوه نوین، اصولی و علمی فعالیت انتخاباتی می پردازد و فعالیت انتخاباتی را از زاویه ای جدید مورد بررسی قرار می دهد.
نکته جالب، انتشار همزمان نخستین دوره آموزش بازاریابی سیاسی انتخابات توسط این تحلیلگر در پلتفورم آنلاین آموزشی کشور یعنی آکادمی مکتب خونه می باشد.
برخی از مباحث مطرح شده در بازاریابی سیاسی انتخابات عبارتند از آموزش کسب اطلاعات از محیط انتخابات، شناخت صحیح قشر هدف، مزیت سازی برای نامزد، ایجاد دیدگاه صحیح انتخاباتی نامزد که شامل شعار، وعده و پیام می شود، شیوه تبلیغات صحیح و مباحث این چنینی که می توان آن را دریچه ای نوین به عرصه انتخابات در ایران دانست.
دکتر مانی محرابی که نخستین منبع فارسی زبان آموزش بازاریابی سیاسی انتخابات را به رشته تحریر در آورده و همچنین نخستین دوره آموزشی این رشته را طراحی و تهیه کرده در مراسم رونمایی از کتاب خود در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تحقق این مهم را نتیجه سال ها تلاش عنوان کرده و خاطرنشان شده است با توجه به اهمیت و جایگاه عرصه انتخابات در صحنه سیاسی جمهوری اسلامی ایران، جا دارد تا کتب بسیاری در باب این مسئله حیاتی به رشته تحریر در بیاید و نگاه ویژه ای به این مقوله در میان جامعه علمی کشور شکل بگیرد.
امید است این اتفاق آغازی باشد بر فعالیت تخصصی تحلیلگران عرصه سیاست کشور در زمینه انتخابات.

https://www.asianews.ir/u/amg
اخبار مرتبط
پنجمین دوره نمایشگاه کتاب «بدون سانسور» با حضور ناشران مستقل از اروپا، آمریکا و کانادا به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
عسگری
۱۴۰۲/۰۳/۲۱
5
0
1

با تشکر از آسیا نیوز، چطور میتونیم این کتاب رو تهیه کنیم؟

خلیلی
۱۴۰۲/۰۳/۲۱
5
0
1

بالاخره یک اتفاق خوب در زمینه انتخابات افتاد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید