صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
کد خبر: 15298
گزارشگر: 213
۱۲۰۴
۱
۰
۲
آغاز تحولات جدی در میانه جنگ اوکراین

فوری؛ کودتای واگنر علیه پوتین/محاصره شهر استراتژی روسیه/شورش واگنر توطئه غرب است!/واکنش ایران به شورش مسلحانه در روسیه

فوری؛ کودتای واگنر علیه پوتین/محاصره شهر استراتژی روسیه/شورش واگنر توطئه غرب است!/واکنش ایران به شورش مسلحانه در روسیه
در حالی که شهر استراتژی روستوف به تصرف گروه واگنر در آمده روسیه اعلام کرد واگنر ماشین نظامی غرب علیه روسیه است.
به گزارش آسیانیوز، در حالی که گروه واگنر از کنترل یک شهر استراتژی روسیه خبر داد، ولادیمیر پوتین در اولین واکنش به شورش مسلحانه این گروه علیه حکومت روسیه، یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر را بدون ذکر مستقیم نامش، به «خیانت» متهم کرد و شورش این گروه را «تهدید کشنده» برای دولت مسکو دانست.

این در حالی است که پریگوژین روز شنبه اعلام کرد که نیروهایش چند ساعت پس از فراخوان برای شورش علیه رهبران روسیه، کنترل شهر روستوف را در دست گرفتند. این شهر در نزدیکی مرز اوکراین، یکی از مراکز مهم لجستیکی ارتش روسیه محسوب می‌شود.

پوتین نیز روز شنبه در یک سخنرانی خطاب به مردم روسیه اعتراف کرد که وضعیت شهر روستوف روسیه پس از ورود نیروهای واگنر به آن «دشوار» است.

پوتین که سخنرانی‌اش از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، خواستار «وحدت» شد و قول داد که در برابر عاملان «خنجر زدن از پشت»، پاسخی «شکست‌ناپذیر» بدهد.

او گفت: «نیروهای روسی قهرمانانه می‌جنگند و تمام ماشین نظامی غرب علیه روسیه است.»

رییس‌جمهور روسیه همچنین به کسانی که در شورش واگنر شرکت کردند گفت که «به دام افتاده یا تهدید شده‌اند و ماجراجویی شورش مسلحانه را آغاز کرده‌اند».

پوتین آنچه را که در حال وقوع است خیانت به کشور و مردمش خواند و تاکید کرد «هر چیزی که روسیه را تضعیف کند باید کنار گذاشته شود.»

پوتین گفت که طی شب گذشته با فرماندهان ارتش صحبت کرده است. او گفت: «روسیه از خود در برابر خیانت‌های داخلی محافظت خواهد کرد.»

او وضعیت قیام مسلحانه را «خنجر به پشت کشور و مردم» خواند و افزود که روسیه «با شورش به سوی شکست و تسلیم سوق داده شده است و اقدام روسیه علیه شورشیان شدید خواهد بود.»

وضعیت در مسکو، پایتخت روسیه نیز بحرانی است و شهردار مسکو اعلام کرد که در مقابل تهدید گروه واگنر «اقدامات ضد تروریستی» در دستور کار قرار دارد که شامل محدودیت در برگزاری برنامه‌های دسته‌جمعی و کنترل بیشتر در شهر می‌شود.

میخایلو پودولیاک، مشاور رییس‌جمهور اوکراین، درباره درگیری گروه واگنر و دولت روسیه نوشت که «همه چیز در روسیه از نو شروع شده است».

همزمان رسانه شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران از روسیه در برابر واگنر حمایت کرد.

نورنیوز روزشنبه نوشت: «اقدامات گروه واگنر گرچه از نظر شکلی با توجه به درگیر بودن روسیه در جنگ اوکراین می‌تواند آثار روانی مخربی را به‌دنبال داشته باشد اما این گروه از نقطه نظر ماهیتی فاقد حداقل توان لازم برای به چالش کشاندن ارتش روسیه است‌.»
https://www.asianews.ir/u/asf
اخبار مرتبط
به دنبال حمله گروه واگنر به روستوف در خاک روسیه، ولادیمیر پوتین اظهار کرد، نیروهای واگنر به یک توطئه جنایتکارانه دست زده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Meysam
۱۴۰۲/۰۴/۰۴
0
0
0

امروز زمان کمک کردن سوریه عراق ایران افقانستان ترکمنستان و ارمنستان و پاکستان به روسیه عست امروز باید دست دوست را گرفت


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید