صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۶
کد خبر: 17554
گزارشگر: 464
۸۰۱
۰
۰
۴
روانشناسی در مد؛

مد فرایند عجیبیست!

مد فرایند عجیبیست!
روزنامه آسیا سالیان پیش با امیر زبده، مدل و کارشناس استایل، گفت و گویی پیرامون صنعت مد و فشن ایران داشت که گزیده‌ی از پاسخ‌های او را در ادامه می‌خوانید.


امیر زبده:

گاهی دلخوشی خلق می‌کند، گاهی دلخراشی.

با نگاه به لباس و پوشش‌ یک جامعه، حال مردم ان را متوجه می‌شوید، گویی اگر مردمانش تمییز و آراسته لباس بپوشندفارغ از هرگونه غم و برعکس-گویا کاملا دلشکسته اند! اینجاست که روانشناسی در مد معنا پیدا میکند.

به نظر من لباس و پوشش خوب آن است که معرف حس، روح و آرزوهای مردم باشد.

این لباس و پوشش، یک هویت و شناسنامه تاریخی برای کشور ما میباشد.

مد فراتر از آنچه که لباس در مورد ما می گوید، شخصیت ما را منعکس میکند. لباس، سلیقه فردی ما را تامین کرده و متانت و‌ انتظارات فرهنگی ما را برآورده و میتواند موقعیت اجتماعی و ترجیح جنسیتی ما را به نمایش بگذارد.

لباس در تجربه انسان ها، فرهنگ ها و جوامع، قابل توجه است. لباس، سنت ها، ارزش ها، عواطف و ایدئولوژی فرهنگی ما را در جامعه ای که در آن زندگی می‌کنیم به تصویر می‌کشد.

مد با نوآوری و تغییر تعریف می‌شود.

هنوز تعریف خاصی برای مد در کشور ما وجود ندارد در حالی که هفته های مد در آمریکا و اروپا به سرعت کلکسیون فصل ها را پشت سر می‌گذارد.

مد ایران با فاصله از کشورهای دنیا در حال پسرفت است، مد اجباری نیست و می‌توان با احترام به قوانین هر کشور‌ و مردمان آن، مد را سلیقه ای دانست...

آسیانیوز:

امیر زبده کارشناس مد و استایل در برنامه ویدیویی سرصفحه از آسیانیوز، به تازگی صفحه‌ای در X (توییتر سابق) به راه انداخته است. هم‌میهنانی که مشتاق به مد و فشن هستند می‌توانند او را در این پیج نیز دنبال کنند.

https://www.asianews.ir/u/dls
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید