صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
کد خبر: 17618
گزارشگر: 2
۷۴۴
۰
۰
۴
چوب ترمو

راهنمای خرید ترمووود از فروشگاه ددی وود با قیمت ارزان (۱۰٪ تخفیف)

راهنمای خرید ترمووود از فروشگاه ددی وود با قیمت ارزان (۱۰٪ تخفیف)
راهنمای خرید ترمووود از فروشگاه ددی وود | آشنایی با کاربرد ترموود | پیشنهاد خرید ترمووود با بهترین قیمت و کیفیت

برای آشنایی جامع با ترموود (چوب ترمو)، خرید ترمووود و انتخاب یک فروشگاه معتبر جهت خرید این چوب گرانبها و بادوام، لازم است تا در ابتدا قدری از چوب، خواص چوب و کاربرد آن در طراحی دکوراسیون صحبت کنیم. چوب یکی از مصالح ارزشمند در معماری و دکوراسیون محسوب می شود. این ماده طبیعی و دوستدار محیط زیست، نه تنها ویژگی های ارزشمندی برای سلامتی انسان دارد، بلکه ارمغانی از زیبایی و شکوه طبیعت برای محیط زندگی انسان است. یکی از انواع چوب که برای کاربردهای مختلف مانند روف گاردن، نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش استخر، فضای سبز و ساخت وسایل و تجهیزات چوبی مناسب است، ترمووود نام دارد. این محصول موجب استفاده پایدار از چوب در محیط زندگی انسان شده است. اگر علاقه مند به خرید ترمووود یا آشنایی بیشتر با این متریال چوبی درجه یک و فوق العاده هستید، حتما تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

مشاوره رایگان خرید چوب از کارشناسان ددی وود : 02133287678

مهم ترین خواص چوب در طراحی دکوراسیون و معماری

قبل از اینکه در مورد خرید ترمووود صحبت کنیم لازم است در مورد فواید چوب در طراحی دکوراسیون و معماری برای سلامتی و شادابی انسان صحبت کنیم. در اینجا به ذکر چهار مورد اکتفا خواهیم کرد.

  1. خاصیت اول این است که استفاده از مواد و عناصر طبیعی به جای مواد و عناصر شیمیایی، تاثیرات مثبتی بر سلامتی انسان می گذارد. به ویژه موادی که به طور مستقیم با پوست و سایر اندام های انسان ارتباط دارند، از خوراک و غذا گرفته تا لباس و لوازم زندگی.
  2. خاصیت دوم این است که چوب بر خلاف فلز، طبع گرم دارد و از این طریق بر تعادل انسان موثر است. به عنوان مثال تماس مستقیم پوست انسان با چوب، بر حفظ تعادل و شادابی جسمی و روانی انسان کمک می کند. همچین کاربرد چوب در فضای داخلی از سردی، استرس و تنش محیط می کاهد.
  3. خاصیت سوم این است که چوب بر خلاف سنگ و فلز، صداهای محیط را به خود جذب کرده و از شدت آن می کاهد. شاید بتوان گفت این مهم ترین ویژگی چوب در دنیای پر از آلودگی صوتی است. پس هر چقدر کاربرد چوب در فضای اطراف ما بیشتر باشد، آرامش بیشتری خواهیم داشت.
  4. خاصیت چهارم این است که استفاده از چوب به جای آهن، فولاد و بتن، راهکاری عالی برای حفظ اقلیم و جلوگیری از آلودگی هوا است. زیرا برای تولید بتن و فولاد حرارت بسیار زیادی مورد نیاز است و صنایع فولاد و سیمان از آلاینده ترین صنایع در تمام دنیا هستند.

 

کاربرد ترمووود در معماری داخلی

جذاب ترین کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون و معماری

در قسمت قبل به طور خلاصه خواص چوب و تأثیر آن در سلامتی جسمی و روانی انسان را ذکر کردیم. حال در مورد کاربرد چوب در فضاهای مختلف، مطالبی ارائه خواهیم کرد. از گذشته چوب کاربرد زیادی در زندگی انسان داشته است، به ویژه در مناطق جنگلی و کوهستانی. بیشترین کاربرد چوب در ایران برای ساخت لوازم منزل مانند مبلمان، سرویس ناهارخوری، سرویس خواب، کمد، کنسول و انواع میز بوده است. در سال های اخیر کاربرد این متریال طبیعی افزایش یافته و در انواع ظروف پذیرایی و پخت و پز هم مشاهده می گردد. کاربرد نوین چوب را می توان در کفپوش، سایه بان، نمای بیرونی، کابینت و دکور آشپزخانه و لابی ساختمان ها نیز مشاهده نمود.

کاربرد ترمووود در نمای ساختمان

یکی از مهمترین عللی که کاربرد چوب را افزایش داده است، رفع ایرادات طبیعی آن با استفاده از پیشرفت نوآوری و تکنولوژی بوده است. در قسمت بعد یکی از دستاوردهای پر کاربرد این پیشرفت را معرفی خواهیم کرد.

ظهور ترمووود در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون

ترمووود، چوب اصلاح شده ای است که مزایای بسیاری داشته و در طیف گسترده ای از فضاها و اماکن قابل استفاده است. این چوب طی فرآیند حرارتی، ویژگی های خاصی به خود می گیرد و در زبان در انگلیسی Thermal Wood یا Thermowood نام دارد.
حتما می دانید که یکی از معایب چوب، تغییر شکل آن در برابر رطوبت است. عیب دیگر پوسیدگی و تخریب در اثر حمله حشراتی مانند موریانه و نفوذ باکتری ها و قارچ ها است. این معایب باعث تاب خوردگی، شکنندگی، ترک خوردن، پوک شدن و به طور کلی کاهش عمر مفید چوب می شود. پیشرفت تکنولوژی راه حل بسیار مناسبی برای رفع این ایرادات ارائه کرده است: ترمووود حاصل این پیشرفت است و ظهور یک تکنولوژی در صنعت چوبی دنیا محسوب میگردد.
در اثر عملیات حرارتی تنظیم شده بر روی چوب اولیه ترموود، میزان جذب رطوبت در چوب تا 45 درصد کاهش می یابد. بنابراین این ماده طبیعی زیبا و جذاب را در برابر رطوبت مقاوم کرده و مانع انبساط آن می گردد. به علاوه موجب مقاومت چوب در برابر قارچ، کپک و سایر موجودات باکتریایی و حشرات می شود. از دیگر ویژگی های ترمووود این است که نسبت به سایر انواع چوب، عایق حرارتی بهتری است. همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاومت داشته و زیبایی خود را حفظ می کند. این ویژگی ها محدودیت کاربری چوب را برای محیط های مختلف، از بین برده است.
خرید ترمووود حتی برای فضاهای باز که در معرض بارش برف و باران، آفتاب مستقیم یا رطوبت مداوم هستند، مانند حیاط، پارک و کفپوش استخر گزینه بسیار مناسبی است. امروزه در سبک جدید ساختمان ها و آپارتمان ها در ایران، شاهد افزایش گسترده ترمووود هستیم. پس چرا باید در خرید ترموود تعلل کرد؟!

مراحل تولید ترمووود و فرآوری این متریال از چوب طبیعی

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که ترمووود چگونه ساخته می شود؟ ترمووود از طریق یک عملیات مکانیزه اعمال حرارت و بخار در دمای بیش از ۱۸۰ درجه سانتی گراد ساخته می شود. عملیات تحت نظارت و کنترل دقیق رایانه های هوشمند، انجام می گیرد. برای جلوگیری از سوختن چوب، این عملیات در کوره هایی صورت می گیرد که سطح اکسیژن در آنها حداقل است. در اثر این عملیات، چوب با حداقل انبساط یا جمع شدگی خشک شده و اصلاحات اساسی در چوب ایجاد می گردد. حرارت کوره ترکیبات آلی و قندهای داخل الیاف چوب را که خوراک حشرات و باکتری ها هستند، می پزد. از این طریق چوب را از آسیب موجودات زنده، نجات می دهد. جالب است بدانید در این عملیات حرارتی، از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. بنابراین چوب خواص طبیعی خود را حفظ می کند.

آشنایی با بهترین انواع چوب ترموود

اگر قصد خرید ترمووود دارید حتما باید با انواع آن آشنا باشید. همان طور که گفته شد ترموود از طریق عملیات حرارتی مخصوصی بر روی چوب ساخته می شود.
چه نوع چوب هایی برای این منظور مناسب هستند؟ ابتدا توجه کنید که انواع ترمووود را می توان در دو دسته نرم (Soft Wood) و سخت (Hard Wood) جای داد. چوب های نرم مانند چوب درختان سوزنی شکل مانند کاج و چوب های سخت مانند چوب درختان پهن برگ مانند راش و ماهون. دما و مدت پخت برای این چوب ها متفاوت است. همچنین توجه کنید در اثر افزایش زمان پخت، رنگ چوب تیره تر می شود.
در یک دسته بندی دیگر به دو گروه Thermo- S و Thermo-D تقسیم می شوند. S حرف اول Stability به معنای ثبات و مقاومت است. D حرف اول کلمه Durability به معنای ماندگاری و طول عمر است. دمای پخت نوع S بین ۱۸۵ تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد و نوع D بین ۲۰۰ تا ۲۱۲ درجه سانتی گراد است. نوع D نسبت به نوع S پایداری ابعادی بیشتری دارد. در ادامه چند مورد از کاربردهای ترمووود را تشریح خواهیم کرد.

طراحی داخلی و نمای ساختمان با چوب ترمووود !

یکی از کاربردهای ترمووود برای طراحی داخلی و همچنین نمای بیرونی ساختمان ها است. ترکیب چوب، سنگ و فلز از طرح های نوینی است که معماران به کار می بندند. به علاوه از این چوب برای نمای داخلی اماکن مسکونی و اداری نیز به کرات استفاده می شود. کابینت و نمای آشپزخانه، لابی ساختمان، راه پله های بیرونی و درونی، پوشش سقف، کف و دیوار، دیوار حائل، میز و سایر لوازم منزل از جمله کاربردهای اصلی ترمووود در دکوراسیون و نمای داخلی است.

اجرای روف گاردن و فضای سبز فقط با خرید ترمووود!

از دیگر کاربردهای ترمووود، طراحی و اجرای روف گاردن، آلاچیق و تزئینات حیاط و باغ است. یکی از بخش های جذاب و دلپذیر ساختمان ها و آپارتمان های جدید، روف گاردن است. پشت بام مکانی وسیع و خالی است که می توان آن را با گل و گیاه و درخت، صندلی و مبلمان راحتی تزئین کرد و فضایی آرام و دلنشین برای ساکنین ساختمان خلق کرد. حالا این سوال پیش می آید که برای چنین فضاهایی از چه مصالحی استفاده کنیم که ضمن زیبایی و حفظ جذابیت طبیعی، مقاومت زیادی در برابر تغییرات آب و هوایی، اشعه آفتاب، رطوبت و حشرات داشته باشند؟

ترمووود در روف گاردن، سایه بان و کف

خرید ترمووود به عنوان گزینه ای دوستدار طبیعت، این نیاز را پاسخ گفته و این فضاها را جذاب تر و دلنشین تر می کند. ترکیب رنگ قهوه ای چوب با سبزی گل و گیاه و آبی آسمان، تصویری رویایی خلق می کند. علاوه بر کفپوش و سایه بان، می توان از تزئینات چوبی مانند گلدان نیز برای زیبایی دو چندان محیط بهره گرفت. در شکل زیر نمونه ای ساده و جذاب از ساخت گلدان با چوب مشاهده می فرمایید.

آشنایی با کاربرد ترمووود در طراحی فضای استخر

یکی دیگر از کاربردهای ترمووود در ساخت کفپوش انواع استخر روباز و سرپوشیده است. مزایای استفاده از ترمووود در کفپوش استخر به طور خلاصه عبارتند از: افزایش ایمنی در برابر لغزندگی، کاهش آسیب در اثر سقوط و زمین خوردن، مقاومت در برابر کپک و حشرات، عایق حرارتی بهتر، جلوگیری از سرد شدن کف پا بعد از خروج از استخر و در نهایت زیبایی بیشتر...

نکات مهم در خرید ترمووود

در ابتدا دقت کنید که قیمت ترمووود نسبت به سایر انواع چوب شاید کمی گران تر به نظر بیاید. اما این گزینه کاملا به صرفه و اقتصادی است. زیرا ماندگاری و دوام ترمووود بسیار بیشتر از چوب های معمولی است. بنابراین در بلندمدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما و جلوگیری از قطع بیشتر درختان می گردد.
یکی از نکات اساسی در خرید ترمووود توجه به ویژگی ها و مقدار فضایی است که برای کار در اختیار دارید. این دقت و حساسیت می تواند ضمن صرفه جویی در زمان، در هزینه های ساخت نیز صرفه جویی قابل توجهی را موجب شود. بنابراین ابتدا با اندازه گیری دقیق فضا و سپس تعیین اندازه دقیق ابعاد چوب مورد نیاز، اقدام به خرید نمایید. اگر برای این منظور نیاز به مشاوره دارید می توانید به سایت ددی وود به آدرس اینترنتی https://daddywood.shop/ مراجعه فرمایید و یا میتوانید با مشاوران مرکز چوب فروشی ددی وود تماس (021-33287678-9) حاصل نمایید.
نکته بعدی شناخت انواع ترمووود و آشنایی با انواع ویژگی های آن است. زیرا همان طور که گفته شد، ویژگی های رنگ، ثبات و ماندگاری ترمووود بسته به اینکه از چه چوبی ساخته شده و دما و مدت زمان پخت آن چقدر بوده است، متفاوت خواهد بود.
نکته مهم دیگر این است که برای خرید ترمووود حتماً به مرکز خرید ترموود معتبر مراجعه نمایید. زیرا این محصول جذاب با کیفیت های متفاوتی در بازار عرضه می گردد. بسته به مقدار فضا و نوع کاربری، محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای دریافت مشاوره آشنایی بیشتر با چوب ترمو یا خرید ترمووود می توانید به فروشگاه برادران بابایی یا ددی وود اعتماد کنید.
ددی وود با بیش از ۱۰ سال سابقه در عرضه تولید ترموود ایرانی و نیز واردات انواع ترمووود فنلاندی و دیگر انواع چوب همچون: تایل ترمووود، رنگ ترمووود، چوب و تخته روسی، با اندازه ها و ضخامت های مختلف در خدمت شماست. در این فروشگاه معتبر می توانید از تضمین کیفیت و قیمت اطمینان حاصل نمایید.

پاسخ کوتاه به چند سوال متداول در جهت خرید ترمووود

  • ترمووود چیست و چگونه ساخته می شود؟ ترمووود نوعی چوب اصلاح شده است که در اثر عملیات گرمادهی یا پخت در کوره فاقد اکسیژن تولید می شود. این عملیات به صورت مکانیزه و تحت کنترل رایانه های هوشمند انجام می گیرد.
  • ویژگی های ترمووود چیست؟ وزن خیلی سبک ، پایداری ابعادی بیشتر، عایق حرارتی و صوتی قوی تر مقاومت بسیار بیشتر در برابر رطوبت، مقاومت بالا در برابر اشعه آفتاب، خوردگی و آسیب حشرات، کپک، باکتری و همچنین صرفه جویی در هزینه های ساخت و کمک به حفظ و احیای جنگل.
  • کاربردهای ترمووود کدامند؟ با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد ترمووود در مصارف مختلف نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها، روف گاردن، حیاط، فضای سبز، کفپوش استخر، وسایل، ظروف و تزئینات چوبی قابل استفاده است.
  • در هنگام خرید ترمووود چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ توجه به مشخصات فضایی که چوب در آن به کار گرفته می شود، اندازه گیری دقیق فضا، تحقیق در مورد انواع و اندازه های مختلف ترمووود، اندازه گیری دقیق مقدار چوب مورد نیاز، توجه به کیفیت محصولات مختلف موجود در بازار، خرید از فروشگاه ها و سایت های معتبر همچون ددی وود (تضمین قیمت و کیفیت ترمووود)

نتیجه بندی

در این مقاله سعی کردیم مطالب مفید و ارزنده ای در مورد چوب، مفهوم و کاربردهای ترمووود ارائه دهیم. پس اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترمووود و خرید ترمووود داشتید، حتما با کارشناسان فروش ددی وود تماس حاصل نمایید. فروشگاه آنلاین ددی وود نیز در راستای ارایه خدمات بهتر و راه اندازی امکان فروش سراسری ترموود به هموطنان عزیزمان، آماده ثبت سفارشات چوبی شما عزیزان بوده و از هرجای ایران که باشید امکان ارسال سفارشات ترموود میسر میباشد. درنظر داشته باشید باتوجه به اعتبار و سابقه واردات و تولید انواع چوب در ددی وود قیمت ترمووود به قیمت کارخانه و با تخفیف ویژه لحاظ میگردد و بصورت کاملا تضمینی این چوب گرانبها با کیفیت گرید A بفروش میرسد.

امیدوارم مورد پسند و رضایت شما خواننده عزیز واقع گردد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

https://www.asianews.ir/u/dnk
اخبار مرتبط
در ساختمان های ویلایی و دوبلکس دسترسی به طبقات بالا تر به وسیله پله های گرد و پیچ انجام میگیرد. پله گرد یا پله مارپیچ در ساختمان های ویلایی که مساحت کمی برای ساخت پله دارند مورد استفاده قرار میگیرد. چرخش در پله گرد در زاویه های ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه انجام میگیرد. در واقع افراد برای بالا رفتن میبایست حول یک محور چرخشی دایره وار را تجربه کنند. ایمنی و طول عمر سازه به متریال و محاسبه شرکت سازنده پله گرد یا پله پیچ بستگی دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید