صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
کد خبر: 19023
گزارشگر: 2
۲۹۸
۰
۰
۱
پیگیری بسته پستی

آموزش رهگیری مرسوله پستی قدم به قدم

آموزش رهگیری مرسوله پستی قدم به قدم
تا به حال برای شما این موقعیت پیش آمده است که بخواهید یک بسته را به خارج از کشور ارسال کنید ولی پس از ارسال بسته نتوانید از وضعیت آن اطلاعی پیدا کنید؟ یا این که برای رسیدن بسته خود به مقصد عجله داشته باشید اما راهی برای اطلاع از وضعیت بسته شما وجود نداشته باشد؟ برای بسیاری از کسانی که یک بسته پستی را به خارج از کشور ارسال می‌کنند، رسیدن به‌ موقع بسته به مقصد اهمیت زیادی دارد. حالا فرقی ندارد این بسته پستی هدیه‌ای باشد که برای عزیزان خود ارسال کرده‌اند یا یک بسته کاری که برای الزامات کسب ‌وکارشان، رسیدن آن به مقصد ضروری است.

در هر دو حالت، افراد هزینه‌ای را برای پست به خارج از کشور متقبل شده‌اند و ترجیح می‌دهند که بتوانند مرسوله پستی خود را در هر مرحله رهگیری کنند و از وضعیت آن مطلع باشند. شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس، اولین پست بین‌المللی ایرانی است که امکان بررسی گام‌ به‌گام و اطلاع از موقعیت بسته پستی را، در هر ساعت از شبانه ‌روز و به صورت اینترنتی برای مشتریان خود فراهم کرده است.
با ما در این مطلب همراه باشید تا به صورت گام‌ به ‌گام با نحوه رهگیری مرسوله پستی در این شرکت را آشنا شویم.

ارسال مرسوله پستی و دریافت کد رهگیری

هنگامی که بسته پستی خود را به مامور سامان اکسپرس تحویل می‌دهید، پس از دریافت فاکتور سه شماره در اختیار شما قرار خواهند گرفت. این سه شماره عبارتند از: شماره پرونده، شماره بارنامه و شماره پیگیری.
رهگیری مرسولات پستی با هر سه شماره‌ای که در این بخش از پروسه دریافت می‌کنید امکان‌پذیر است. پس از این که این شماره را دریافت کردید تنها کافی است به وبسایت سامان اکسپرس مراجعه کنید و با وارد کردن کد مورد نظر، از وضعیت بسته پستی خود آگاه شوید.

پست به خارج

با رهگیری بسته پستی از چه اطلاعاتی آگاه می‌شویم؟

هنگامی که به وبسایت سامان اکسپرس برای پیگیری بسته پستی خود مراجعه می‌کنید، با رفتن به بخش رهگیری مرسوله و وارد کردن کد مربوط به بسته خود، اطلاعاتی از وضعیت مرسوله به شما نمایش داده می‌شود. به‌ طور خلاصه اطلاعاتی که در این بخش برای شما قابل مشاهده خواهد بود عبارتند از:

  • زمان دریافت مرسوله در مبدأ از فرستنده
  • زمان دریافت مرسوله در انبار مبدأ
  • زمان ورود مرسوله به گمرک در مبدأ
  • زمان خروج بار از گمرک و حمل بار
  • زمان دریافت مرسوله در گمرک مقصد
  • زمان خروج مرسوله از گمرک مقصد
  • زمان تحویل مرسوله به گیرنده

این اطلاعات با توجه به این که از کدام یک از خدمات سامان اکسپرس استفاده می‌کنید، می‌توانند متفاوت باشند. به عنوان مثال در روش ارسال درب به درب می‌توانید از زمان دقیق تحویل مرسوله به گیرنده در مقصد هم مطلع باشید. این موضوع خصوصاً زمانی اهمیت پیدا می‌کند که با استفاده از این روش بخواهید هدیه را برای عزیزانتان در خارج از کشور ارسال کنید.
اهمیت رهگیری مرسولات پستی خصوصاً در هنگامی که از روش‌های دریایی و یا ریلی استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد، چون وقت‌گیر بودن پروسه و طولانی شدن آن باعث می‌شود که افراد بخواهند هرچه سریع‌تر از وضعیت بار خود آگاه باشند و در صورت وجود هر تأخیر یا مشکلی در پروسه زودتر مطلع شوند.
البته در روش‌های پست سریع هم همچنان اهمیت امکان رهگیری مرسوله به قوت خود باقی است. عموماً هنگامی افراد از خدمات پستی سریع یا همان پست اکسپرس استفاده می‌کنند که برای رسیدن بسته به مقصد عجله داشته باشند و یا بسته آن‌ها ارزش زیادی داشته باشد. در هر دو حالت اطلاع از وضعیت دقیق بسته می‌تواند خیال فرستنده را آسوده کند. در ادامه با پست اکسپرس به‌ صورت دقیق‌تر آشنا خواهیم شد.

پست سریع

پست سریع یا همان پست اکسپرس چیست؟

اولین مؤلفه و مهم‌ترین مؤلفه درباره پست سریع، همان چیزی است که از اسم آن بر می‌آید: سرعت رسیدن آن به مقصد!
این پست این امکان را فراهم می‌کند که مرسوله مورد نظر زودتر از زمان مورد انتظار به دست گیرنده برسد. از سوی دیگر برای ارسال کالاهای ارزشمند و آسیب‌پذیر بهترین گزینه به حساب می‌آید. اگر قصد ارسال کالای حساس و یا با ارزش مالی بالایی را داشته باشید حتی این امکان را در این شیوه از ارسال دارید که مرسوله خود را بیمه کنید.
طبیعتاً و به ‌طور کلی هزینه ارسال بسته به روش سریع نسبت به دیگر روش‌ها کمی بیشتر است. برای تخمین هزینه ارسال بسته به صورت اکسپرس لازم است به مولفه‌های زیر توجه کنید:

  • وزن بسته ارسالی
  • مسافت میان مبدأ تا مقصد
  • ابعاد بسته

علاوه بر موارد ذکر شده باید به این موضوع توجه کنید که برای ارسال برخی از گروه‌های کالای خاص به پرداخت هزینه بیشتری نیاز دارید. علاوه بر موارد ذکر شده اگر بخواهید مرسوله خود را بیمه کنید یا سرویس اضافی را در ارسال بسته خود بخواهید باز هم باید هزینه بیشتری بپردازید.

محدودیت‌های پست اکسپرس

از میان روش‌های پست اکسپرس، پست اکسپرس هوایی سریع‌ترین راه برای ارسال بسته‌های پستی است. برای ارسال بسته به صورت پست اکسپرس هوایی باید به برخی موارد و محدودیت‌ها توجه کنید. برخی از گروه‌های کالا را نمی‌توان از طریق پست هوایی اکسپرس منتقل کرد. این کالاها عبارتند از مواد مخدر، ادوات نظامی، داروهای روان‌گردان، ویدئو و یا مجلات غیراخلاقی، مواد منفجره و قابل‌انفجار!
علاوه بر این موارد برای ارسال کالاها به شیوه پست اکسپرس محدودیت حجمی هم وجود دارد. وزن هر بسته‌ای که از طریق این روش پست می‌کنید باید کمتر از 30 کیلوگرم باشد و ابعاد آن نباید از 80 در 80 در 100 تجاوز کند. اگر وقت کافی برای انجام بسته‌بندی مناسب مرسوله خود با توجه به این محدودیت‌ها ندارید، می‌توانید از خدمات سامان اکسپرس در این زمینه استفاده کنید و بسته‌بندی درست و اصولی مرسوله را به افرادی ماهر و خبره در این زمینه بسپارید تا مرسوله شما با رعایت قوانین و کاملا سالم به مقصد برسد.
لازم به ذکر است که ارسال از طریق پست اکسپرس هوایی بهترین روش برای جابه‌جایی مرسوله‌های ارزشمند مانند تابلوفرش و یا فرش دستبافت، جواهرات و مدارک و اسناد تجاری هستند که وزن چندانی ندارند اما باید هر چه زودتر به مقصد برسند.

خدمات سامان اکسپرس برای پست اکسپرس هوایی

خدمات سامان اکسپرس برای پست اکسپرس هوایی تنها به امکان رهگیری لحظه به لحظه مرسوله پستی به صورت آنلاین و 24 ساعته نیست، بلکه این شرکت خدمات زیادی را برای رفاه حال مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کنند در نظر گرفته است. این خدمات عبارتند از:

  1. ارسال اسناد در سریع‌ترین زمان ممکن
  2. انبارداری
  3. سرویس پس‌کرایه
  4. بیمه کالا
  5. بسته‌بندی مناسب کالا
  6. سرویس درب به درب

پس اگر به دنبال یک شرکت پست بین‌المللی معتبر می‌گردید که مرسولات شما را در امنیت کامل به مقصد برساند و علاوه بر سرعت در حمل‌ونقل امکان ارسال به سراسر جهان را به شما ارائه دهد، سامان اکسپرس انتخابی قابل اعتماد و شایسته برای شما است.

https://www.asianews.ir/u/dP9
اخبار مرتبط
این روزها در فضای مجازی و بین مردم موارد زیادی از نارضایتی نسبت به شرکت پستی تیپاکس به چشم می خورد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید