صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۵۰
کد خبر: 19323
گزارشگر: 464
۴۸۱
۰
۰
۱
کشور اسراییل و فلسطین

بحرانی که تنها یک راه‌حل دارد

بحرانی که تنها یک راه‌حل دارد
در حالی‌که در چند روز گذشته اخباری مبنی بر طرح دو کشور اسراییل و فلسطین مطرح شد، بنیامین نتانیاهو به صراحت عنوان کرد که با تشکیل کشور فلسطینی مخالف است.

به گزارش آسیانیوز به نقل از یورونیوز، این اظهارنظر واکنش‌های بسیاری در بین رهبران جهان داشت. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مخالفت نتانیاهو را با طرح تشکیل دولت فلسطین غیرقابل قبول خواند.

  گوترش در سخنرانی نشست گروه ۷۷+ چین که در کامپالا، پایتخت اوگاندا برگزار شد، گفت: «عملیات نظامی اسرائیل باعث تخریب گسترده و کشتار غیرنظامیان در مقیاسی بی‌سابقه در دوران دبیرکلی من شده است. این دلخراش است و کاملا غیرقابل قبول است. ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در سراسر منطقه خاورمیانه انجام دهیم.»

از سوی دیگر گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا مخالفت نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطین را «ناامیدکننده» توصیف کرد.

گرانت شاپس در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز گفت: «من فکر می‌کنم این که بنیامین نتانیاهو می‌گوید به راه حل دو کشور اعتقاد ندارد، ناامیدکننده است. من فکر نمی‌کنم که راه حلی به جز پذیرش و اجرای طرح دو کشوری وجود داشته باشد.» آقای شاپس تاکید کرد که بریتانیا «قطعا به راه‌حل دو کشوری متعهد است و گزینه دیگری هم وجود ندارد.»

https://www.asianews.ir/u/dTT
اخبار مرتبط
مراسم اهدای جوایز ۲۰۲۳ انجمن خبرنگاران سازمان ملل به برندگان با حضور آنتونیو گوترش انجام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید