صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
کد خبر: 19457
گزارشگر: 464
۲۶۰
۰
۰
۲
یادداشت| بهناز حکیمانه

در سوگ یک اسطوره

در سوگ یک اسطوره
هنوز هم باور ندارم جامعه ایران بزرگ‌مرد دنیای روزنامه‌نگاری خود را از دست داده باشد باورم نمی‌شد آن وجود سرشار از شور و عشق به زندگی خاموش شده باشد.

آسیانیوز - هنوز هم منتظر صدایی هستم که بگوید تمام این اخبار دروغ است.

ایرج جمشیدی سردبیر روزنامه آسیا یکی از باسابقه‌ترین و خلاق‌ترین و فرهیخته‌ترین روزنامه‌نگاران مطرح ایرانی و پایه‌گذار روزنامه‌های اقتصادی در ایران بود.

ایرج جمشیدی پس از انقلاب به روزنامه‌نگاری در حوزه اقتصاد روی آورد. او سال‌ها دبیر سرویس اقتصادی روزنامه ابرار اقتصادی بود که در آن زمان این روزنامه را به مهمترین و پرفروش‌ترین روزنامه اقتصادی تبدیل کرد. سردبیری خلاق و نوگرا با ذهنی داینامیک که شمه تشخیص بالایی در شناسایی استعدادهای بکر در عرصه رسانه داشت.

او در راه‌اندازی روزنامه‌های مطرحی چون اخبار اقتصاد، ابرار اقتصادی و آسیا نقش مهمی داشت. نمونه یک سردبیر خلاق دلسوز و باسواد، بامعرفت و انسانی اصیل بود. تک ستاره دنیای روزنامه‌نگاری در تمام این سال‌ها بر روی انتشار حقیقت تأکید داشت، روزنامه‌نگاران بسیاری را تربیت کرد و بدون نیاز به متقاعد کردن حمایت کرد.

روزهای خوبی که به‌عنوان یک روزنامه‌نگار و مترجم در کنار ایشان به کسب تجربه می‌پرداختم و از ایشان می‌آموختم را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم. ایرج جمشیدی روزنامه‌نگاری خلاق، باسواد، پرانرژی، پرهیجان، پرکار و دلسوز همانند یک پدر بود که هرگز از کارش خسته نمی‌شد. او یک اسطوره بود، مردی خلاق که تلویزیون خصوصی را بعد از انقلاب در ایران پایه‌گذاری کرد. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم جمشیدی و جامعه رسانه‌ ایران صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم.

بهناز حکیمانه
https://www.asianews.ir/u/dW3
اخبار مرتبط
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند بعد از سال‌ها تلاش بی‌وقفه و عاشقانه به مطبوعات و فرهنگ ایران‌زمین، مرد همیشه خندان آسیا از میان ما رفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید