صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 19463
گزارشگر: 464
۲۶۵
۰
۰
۲
یادداشت| دکتر محمود جامساز

شخصیتی شجاع و آگاه در عرصه رسانه‌ای ایران

شخصیتی شجاع و آگاه در عرصه رسانه‌ای ایران
درگذشت تأسف‌بار دوست فرهیخته گرامی جناب آقای ایرج جمشیدی، بی‌تردید جامعه روزنامه‌نگاران و مطبوعات را از وجود شخصیتی فهیم، شجاع و آگاه در عرصه رسانه‌ای ایران در داخل و خارج از کشور محروم ساخت.



به گزارش آسیانیوز؛  بنده از اوایل دهه ۷۰ که زنده‌یاد جمشیدی سردبیری روزنامه «ابرار اقتصادی» را به‌عهده داشت و سپس با انتشار روزنامه وزین «آسیا» در ۱۳۸۰، که خود مؤسس آن بود، به‌عنوان ستون‌نویس و سرمقاله‌نویس همراه زنده‌یاد دکتر چینی و جناب مسعود مهاجر با ایشان به‌طور مستمر و روزانه همکاری داشتم.

با وجودی که ایشان در نوجوانی و جوانی تمایلات مارکسسیتی داشت و زندان دوران پهلوی را تجربه کرد، اما به مصداق گفته ژرژ کلمانسو نخست‌وزیر اوایل قرن بیست فرانسه؛ «جوانی که سوسیالیست نباشد قلب ندارد و پیرمردی که سوسیالیست باشد مغز ندارد»، با یک چرخش در اندیشه که نقطه‌عطف اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی او بود، به دموکراسی و اقتصاد آزاد گرایش یافت و پس از انقلاب از طریق مطبوعات و نوشتارها و برگزاری میزگردها و گفت‌وگوها با سیاستمداران، اقتصاددانان و‌ جامعه‌شناسان و ‌دیگر صاحب‌نظران به‌ویژه در بستر روزنامه آسیا به‌عنوان پر تیراژترین روزنامه اقتصادی وقت به روشنگری می‌پرداخت و مواضع انتقادی خود را منعکس می‌ساخت.

آسیا بارها توقیف شد و خود وی هم با اتهاماتی نظیر تبلیغ علیه نظام از طریق گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی بازداشت گردید. پس از آزادی با وثیقه‌ای بسیار سنگین که در تاریخ روزنامه‌نگاری تا آن زمان بی‌سابقه بود، در پی تحقق آرمان‌های خود به‌طور خستگی‌ناپذیر به فعالیت ادامه داد. تأسیس روزنامه جدید آسیا با قطع منحصربفرد خود، ثمره تلاش این بزرگمرد عرصه ژورنالیسم اقتصادی ایران است. از دست دادن وی زود و نابهنگام بود. یادش گرامی باد.

https://www.asianews.ir/u/dW9
اخبار مرتبط
ایرج جمشیدی روزنامه‌نگار پیشکسوت، حرفه‌ای، خلاق و تأثیرگذار هم از میان ما رفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید