صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۶
کد خبر: 19478
گزارشگر: 464
۴۳۵
۰
۰
۰
«ارتش خدا» در راه تگزاس

احتمال جنگ داخلی در آمریکا؟

احتمال جنگ داخلی در آمریکا؟
مرز جنوبی آمریکا ناآرام است کاروان کامیون‌داران که خود را «ارتش خدا» می‌نامند به سمت مرز تگزاس عازم شده‌اند هدف کاروان «مرز خود را پس می‌گیریم»، جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی، از طریق همکاری با مجریان قانونی است که مطابق قانون ایالتی در مرز تگزاس عمل می‌کنند.

به گزارش آسیانیوز؛ آمریکا هزاران کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد. مساله مهاجران غیرقانونی در آمریکا همواره یک مساله اجتماعی-اقتصادی بود اما اکنون در حال نزدیک شدن به نقطه بحرانی است. صرفا در ماه گذشته رقم رکودشکن ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی وارد ایالات متحده شدند. به گزارش دیلی‌تگراف، این شبیه به آنچه در بخش‌هایی از اروپا می‌گذرد، یک «تهاجم» است.

واشنگتن پست گزارش داد ایالات متحده در حال کار بر روی یک استراتژی جدید برای اوکراین است که نشان‌دهنده رها کردن یک طرح شکست‌خورده در سال ۲۰۲۳ و در عوض تمرکز بر دفاع خط مقدم است. این روزنامه افزود، این تعدیل‌های فرضی در پاسخ به ضدحمله ناموفق کی‌یف در سال گذشته صورت می‌گیرد.

تگزاس در بحبوحه رشد بحران مهاجرتی، وارد مناقشه تند و تیزی با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا شده و مدعی است که از خود مقابل «تهاجم» در مرزهای جنوبی با مکزیک دفاع می‌کند. گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، جو بایدن را یک رئیس‌جمهور «بی‌قانون» خطاب کرده و به حق این ایالت برای «دفاع از خود» در امتداد مرزش با مکزیک استناد کرده است.

کاروان «ارتش خدا»


در گرماگرم تنش‌ها میان ماموران و سربازان گارد مرزی ایالتی و نیروهای فدرال، یک کاروان از کامیون‌ها که خود را «ارتش خدا» می‌نامند، قصد دارند از فردا دوشنبه (۲۹ ژانویه) به سمت مرز جنوبی در تگزاس، آریزونا و کالیفرنیا حرکت کنند.

این کاروان با شعار «مرز خود را پس می‌گیریم»، می‌خواهد با مجریان قانون برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی همکاری کند. کارشناسان هشدار می‌دهند که لفاظی‌های ناسیونالیستی، ابعاد خطرناکی به بن‌بست میان تگزاس و دولت فدرال می‌بخشد.

حمایت بی‌سابقه اتحادیه مرزبانی


اتحادیه رسمی مرزبانی حمایت خود را از تگزاس اعلام کرده، آن هم در شرایطی که گرگ ابوت علیه سیاست‌های مرزی «فاجعه بار» جو بایدن اقدام می‌کند.

شورای ملی گشت مرزی (NBPC) بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که مأموران مرزی «از اقدامات تگزاس قدردانی می‌کنند و به اقداماتی که ابوت برای جلوگیری از سرازیر شدن تعداد تاریخی مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده تحت دولت بایدن انجام می‌دهد، احترام می‌گذارند.»

این اتحادیه ۱۸۰۰۰ عضوی، خبرهایی مبنی بر اینکه نیروهای گارد ملی تگزاس را به دلیل پیروی از دستورات قانونی آنها دستگیر خواهند کرد، رد کرد. در عوض، ان‌بی‌پی‌سی متعهد شد که با یکدیگر همکاری کنند و به وظایف یکدیگر احترام بگذارند و اضافه کرد که دستورات غیرقانونی قابل تحمل نخواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/dWo
اخبار مرتبط
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه‌ای که شامگاه یکشنبه پخش شد گفت که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، واشینگتن به دفاع از این جزیره برمی‌خیزد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید