صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۸
کد خبر: 19512
گزارشگر: 464
۴۶۸
۰
۰
۰
در پی حمله پهپادی به پایگاه نیروهای آمریکایی؛

بایدن زیر فشار سیاسی بی‌سابقه جمهوری‌خواهان

بایدن زیر فشار سیاسی بی‌سابقه جمهوری‌خواهان
کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی در حمله پهپادی اردن موج بی‌سابقه فشار بر دولت جو بایدن را در پی داشته است.

به نقل از ایسنا، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با تکرار ادعاها علیه نقش ایران در منطقه، بایدن را به دلیل «پاسخ‌های بزدلانه به اقدامات نیروهای نیابتی ایران» مقصر دانسته و خواستار اقدامی قاطعانه‌تر علیه «نیروهای نیابتی ایران» شدند.

به گزارش آسیانیوز؛ راجر ویکر، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «پاسخ‌های دولت بایدن تاکنون، فقط منجر به حملات بیشتر شده است. زمان آن فرا رسیده که سریع و قاطعانه اقدامی صورت بگیرد تا جهانیان شاهد آن باشند.» تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه نیز در بیانیه‌ای گفت» «تنها پاسخ به این حملات باید تلافی علیه ایران باشد. هر چیز دیگری جو بایدن را یک بزدل نشان خواهد داد.» میچ مک‌کانل، رهبر جمهورخواهان سنای آمریکا نیز گفت که انفعال بایدن دشمنان آمریکا در غرب آسیا را جسورتر می‌کند.

اما مهم‌ترین اظهارنظر را چهره جنجالی سیاست ایالات متحده و رقیب اصلی و احتمالی جو بایدن داشته است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتشار پیام‌هایی در شبکه اجتماعی تروث (Truth) به حمله به پایگاه آمریکایی در اردن واکنش که به کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن بیش از ۳۰ عضو نیروهای نظامی آمریکا منجر شد، واکنش نشان داد. ترامپ در پیام خود نوشت: «این حمله به ایالات متحده یکی دیگر از پیامدهای وحشتناک و غم انگیز ضعف جو بایدن است. اگر من هنوز در کاخ سفید بودم، هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.»

وی در پیامی دیگر با ادعای اینکه «ما در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داریم» نوشت: «این روز وحشتناک سند دیگری برای اثبات این امر است که ما نیاز به بازگشت فوری به صلح از طریق قدرت داریم، به‌طوری که دیگر هیچ هرج و مرج، ویرانی، و از دست دادن جان‌های گرانبهای آمریکایی وجود نداشته باشد.»

https://www.asianews.ir/u/dWY
اخبار مرتبط
طبق اعلام کاخ سفید ، در این جلسه اضطراری بایدن در جریان جزئیات حمله به پایگاه آمریکایی التنف قرار گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید