صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۶
کد خبر: 19539
گزارشگر: 464
۴۳۳
۰
۰
۰
بر پایه گزارش یورواستات

چند نفر قربانی قاچاق انسان در اتحادیه اروپا شدند؟

چند نفر قربانی قاچاق انسان در اتحادیه اروپا شدند؟
تعداد قربانیانی که برای کار یا خدمات اجباری مورد استثمار قرار گرفتند (سه هزار و ۹۹۰ نفر) به شمار قربانیانی که مورد استثمار جنسی قرار گرفتند (چهار هزار و ۱۴ نفر) نزدیک شد.

به گزارش آسیانیوز؛ تعداد قربانیان ثبت شده قاچاق انسان در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲، ده هزار و ۹۳ نفر بود. همچنین، هشت هزار و ۶۴ نفر قاچاقچی مظنون و دو هزار و ۹۷ نفر نیز قاچاقچی محکوم بودند.

بر پایه گزارش اداره آمار کمیسیون اتحادیه اروپا (یورواستات)، نزدیک به دو سوم (۶۳ درصد) از قربانیان ثبت شده قاچاق انسان، زن یا دختر بودند.

البته سهم زنان و دختران نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است. این نسبت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی ۶۸ درصد گزارش شده بود.

در همین حال، کمتر از یک چهارم قاچاقچیان مظنون و محکوم در سال ۲۰۲۲ (به ترتیب ۲۳ و ۲۲ درصد) زن بودند.

بر پایه گزارش یورواستات، قربانیان ثبت شده‌ای که برای استثمار جنسی و برای گمارده شدن در کارهای اجباری قاچاق شده‌اند، تقریبا ۸۲ درصد از کل قربانیان قاچاق را تشکیل می‌دادند.

این گزارش نشان می‌دهد که برای نخستین بار، تعداد قربانیانی که برای کار یا خدمات اجباری مورد استثمار قرار گرفتند (سه هزار و ۹۹۰ نفر) به شمار قربانیانی که مورد استثمار جنسی قرار گرفتند (چهار هزار و ۱۴ نفر) نزدیک شد. اما در فاصله ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲ میلادی، سهم استثمار جنسی در مجموع روندی نزولی داشته و سهم گمارده شدن در کار اجباری در میان قربانیان قاچاقیان انسان افزایش یافته است.

همچنین، تعداد قربانیان ثبت شده که برای مقاصد دیگر مانند برداشتن اعضای بدن، کلاهبرداری، فعالیت‌های مجرمانه، تکدی‌گری اجباری و غیره قاچاق شده‌اند، به هزار و ۶۹۹ نفر (۱۸ درصد از کل قربانیان قاچاق) رسیده است.

یورونیوز
https://www.asianews.ir/u/dXp
اخبار مرتبط
پس از آن‌که گزارش جدید کمیسیون اروپا نشان داد که شبکه اجتماعی «ایکس» در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ دارای بالاترین پست‌های حاوی اطلاعات نادرست در میان همه پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی است، اتحادیه اروپا به ایلان ماسک هشدار داد که از قوانین جدید برای ممانعت از انتشار اخبار جعلی و تبلیغات روسی پیروی کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید