صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۰
کد خبر: 19564
گزارشگر: 464
۴۵۶
۰
۰
۰
انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴

عمران خان و آیندۀ مبهمِ سیاستِ پاکستان

عمران خان و آیندۀ مبهمِ سیاستِ پاکستان
اوایل دی‌ماه بود که خبر تأیید شدن صلاحیت عمران‌ خان برای شرکت در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۴ در فضای رسانه‌ای مطرح شد.

به گزارش آسیانیوز؛ حال به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به این انتخابات موانع بسیاری پیش پای نخست‌وزیر پیشین پاکستان قرار می‌گیرد. در همین‌باره دادگاهی در پاکستان عمران خان و همسرش بوشرا خان را به اتهام فروش غیرقانونی هدایای دولتی به ۱۴ سال زندان محکوم کرد. این سومین محکومیت نخست‌وزیر جدید این کشور در چند ماه گذشته است.

حزب «تحریک انصاف» که آقای عمران خان رهبر آن بوده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حکم همچنین شامل محرومیت ۱۰ ساله از تصدی مناصب دولتی است.

بر اساس این بیانیه، همسر عمران خان اندکی پس از حکم، خود را برای دستگیری تسلیم کرده است. این حکم جدید در حالی صادر می‌شود که یک روز قبل عمران خان به اتهام افشای اسرار دولتی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود. تیم رسانه‌ای خان با رد اتهام ارتکاب هرگونه اقدام غیرقانونی تاکید کرده است که یک روز غم‌انگیز در تاریخ سیستم قضایی پاکستان رخ داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «هیچ سؤال متقابل مجاز نیست، هیچ استدلال نهایی به نتیجه نرسیده است و تصمیم‌ها مانند یک فرآیند از پیش تعیین شده ظاهر شده‌اند. ما قطعا این تصمیم مضحک را به چالش می‌کشیم.»

این تصمیم در حالی است که وضعیت امنیتی پاکستان وخیم‌تر شده است. روز گذشته در اثر انفجار بمب در جریان راهپیمایی انتخاباتی حزب «تحریک انصاف» دست‌کم پنج نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. حزب عمران خان اعلام کرده است که حامیان این حزب در ماه‌های اخیر آماج حمله قرار گرفته‌اند.

https://www.asianews.ir/u/dXP
اخبار مرتبط
بی‌ثباتی سیاسی برای کشوری مانند پاکستان با ارتش قدرتمند تبعاتی برای کشورهای همسایه خواهد داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید