صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۹
کد خبر: 19596
گزارشگر: 464
۴۲۳
۰
۰
۰
بحران خاورمیانه

افقی به سوی آینده‌ای بهتر

افقی به سوی آینده‌ای بهتر
بحران خاورمیانه همچنان در مرکز توجه جهان قرار دارد و طرف‌های گوناگون سعی دارند با طرح‌ها و سخنان خود راهی به‌سوی پایان این مناقشه دیرپا بگشایند.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا گفت است که کشورش می‌تواند پس از آتش‌بس در غزه، بدون این‌که منتظر نتیجه مذاکرات چندساله اسرائیل و فلسطینی‌ها باشد، به صورت رسمی یک کشور فلسطینی را در چارچوب راه‌حل «دوکشوری» به رسمیت بشناسد.

دیوید کامرون، نخستین شخصیت سیاسی است که چنین دورنمایی را تصویر کرده است. کامرون که با هدف کاهش تنش‌های منطقه‌ای به لبنان سفر کرده است، روز پنج‌شنبه اول فوریه به آسوشیتدپرس گفت: «تا زمانی‌که حماس در غزه حضور دارد، امکان به رسمیت شناختن وجود ندارد، اما این به رسمیت شناختن می‌تواند در حالی انجام شود که مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی ادامه دارد.»

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت: «به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی از جمله در سازمان ملل متحد توسط لندن، نمی‌تواند در آغاز این فرایند باشد، اما لزومی هم ندارد که پایان فرآیند باشد. کاری که آن‌ها باید انجام دهند، این است که به مردم فلسطین افقی به سوی آینده‌ای بهتر نشان دهند، آینده‌ای برای داشتن کشور خودشان.»

https://www.asianews.ir/u/dYl
اخبار مرتبط
وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با هماهنگی ایالات متحده آمریکا، اولین مجموعه از تحریم‌ ها در چارچوب نظام جدید تحریمی علیه ایران را به اجرا گذاشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید