صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۴
کد خبر: 19768
گزارشگر: 464
۴۰۴
۰
۰
۱
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛

احضار ارواح سیاست توسط جو بایدن!

احضار ارواح سیاست توسط جو بایدن!
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، به‌نظر می‌رسد جبهه دموکرات‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود. در این راستا حافظه جو بایدن یکی از مشکلاتی است که این روزها در صدر اخبار به‌ویژه در شبکه‌های نزدیک به جمهوری‌خواهان قرار گرفته است.

به گزارش آسیانیوز؛ بایدن در هفته‌های اخیر اشتباهات عجیبی در اماکن عمومی داشته که واکنش‌های گسترده‌ای در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین در محافل سیاسی داشته است. از جمله این‌که جو بایدن یک‌بار نام امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را با فرانسوا میتران، رئیس‌جمهوری این کشور در دهه هشتاد میلادی و همچنین نام آنجلا مرکل را با هلموت کهل، صدراعظم آلمان در دهه ۹۰ اشتباه گرفته است.

علاوه بر این، اظهارات یک دادستان هم که به حافظه ضعیف و روبه‌زوال بایدن اشاره می‌کند، حواشی بسیاری ایجاد کرده است. رابرت هور، دادستان و بازرس ویژه می‌گوید که جو بایدن، به‌خاطر خارج کردن اسناد طبقه‌بندی‌شده در دوران معاونت ریاست‌جمهوری باراک اوباما تحت پیگرد قرار نمی‌گیرد، چرا که به گفته او، بایدن مردی «خوش‌نیت، مسن و همچنین با حافظه ضعیف» است. این بازرس ویژه در گزارشی که پس از تحقیقات ۱۵ ماهه صورت گرفته با اعلام این مطلب تاکید کرده است که به دلیل حافظه ضعیف بایدن پرونده کیفری برای او باز نخواهد شد.

هور اضافه کرده که بایدن حتی به خاطر نمی‌آورد که پسرش چه زمانی درگذشته است و همچنین به‌درستی به یاد ندارد که معاونت ریاست‌جمهوری او برای باراک اوباما در چه سالی شروع و چه زمانی پایان یافته است. این اظهارات هور خشم جو بایدن را به‌ همراه داشت و او در سخنرانی خود در کاخ سفید با انتقاد از هور تأکید کرد که از حافظه خوبی برخوردار است.

وضعیت جو بایدن واکنش تمسخرآمیز ترامپ را هم در پی داشت. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پی عدم توجیه اتهام به جو بایدن درباره نگهداری اسناد سری به دلیل «ضعف حافظه»، او را به سخره گرفت و گفت: «بایدن حتی نمی‌داند که هنوز زنده است.»

https://www.asianews.ir/u/e17
اخبار مرتبط
جو بایدن، روز چهارشنبه به اسرائیل سفر می‌کند، سفری که به گفته وزیر خارجه اش، او تاکید خواهد کرد اسرائیل حق و وظیفه دارد از خودش در مقابل حماس دفاع کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید