صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۲
کد خبر: 19773
گزارشگر: 464
۳۹۷
۰
۰
۰
یادداشت| پروفسور حسن امین

انتخابات در نصف جهان

انتخابات در نصف جهان
من معتقد به انتخابات آزاد و دموکراتیک‌ام. فکر می‌کنم هیچ‌کس هم رسما با انتخابات و دموکراسی اعلام مخالفت نمی‌کند، اما از حرف تا عمل خیلی فاصله است.



آسیانیوز - امسال در بیش از نصف کشورهای جهان، انتخابات در پیش است‌، اما چه انتخاباتی؟ بعضی جاها در عمل حق انتخابی نیست‌‌. یکی از مضحک‌ترین این نمایش‌های انتخابات، اخیرأ در جمهوری آذربایجان در ایران شمالی صورت گرفت و الهام علی‌اف پس از پدرش حیدر علی‌اف، برای بار چهارم البته با تقلب یعنی با رأی بیش از نود و سه درصد، برنده انتخابات اعلام شد. وی قبلاً قانون اساسی را که اجازه نمی‌داد رئیس‌جمهور بیش از دو دوره پنج ساله در انتخابات شرکت کند، عوض کرد تا بتواند مادام‌العمر رئیس‌جمهور بماند. جالب آن‌که وی در ۲۰۱۷ همسر خود مهربان علیوا را به‌عنوان معاون اول ریاست‌جمهوری منصوب کرد! وی تا این تاریخ همچنان در این سمت باقی است.

حالا واقعاً غریب آن است که کشورهای غربی برای همکاری با باکو هیچ مشکلی ندارند. نفت و گاز آذربایجان برای غرب و متحدانش مهم‌تر از حقوق بشر و اصول مردم‌سالاری است! حتی در مقطعی ثابت شد که سیاستمداران اروپایی از شرکت‌های متعلق به الهام علی‌اف رشوه گرفته‌اند که در تریبون‌های سیاسی از نقض حقوق بشر و فساد مالی در حکومت وی انتقاد نکنند. بیچاره کسانی که در شرق، می‌پندارند غربی‌ها برای استقرار دموکراسی در کشورهای توسعه‌نیافته یا در حال توسعه در تلاش‌اند.‌

https://www.asianews.ir/u/e1c
اخبار مرتبط
تعدادی از تألیفات پروفسور حسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر، در انجمن فرهنگی و نیکوکاری سبزواری‌های مقیم مشهد، ۲۷ مهرماه معرفی و نقد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید