صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۲
کد خبر: 19799
گزارشگر: 464
۳۷۲
۰
۰
۰
بورل علیه ترامپ

تضعیف ناتو؛ کارزاری انتخاباتی یا سیاستی بلندمدت؟

تضعیف ناتو؛ کارزاری انتخاباتی یا سیاستی بلندمدت؟
در حالی‌که اظهارنظر دونالد ترامپ درباره ناتو واکنش‌های گسترده‌ای به‌ویژه در میان اعضای این پیمان نظامی داشته، اروپا به‌واسطه خطری که از جانب روسیه احساس می‌کند، واکنش تندی نشان داده است.

به گزارش آسیانیوز؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه دوازده فوریه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ درباره ناتو گفت: «ناتو نمی‌تواند یک ائتلاف نظامی متکی به مزاج و حال و روز رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده روز شنبه در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود  در کارولینای جنوبی سخنانی را مطرح کرد و بار دیگر به سهم کشورهای عضو ناتو در این پیمان اشاره کرد. او تلویحا از عدم تعهد و ضمانت ایلات متحده نسبت به تأمین امنیت اروپا سخن گفت. سخنان او موجی از انتقادها را حتی در جناح جمهوریخواهان علیه او برانگیخت. انتقادهای که طبیعتا در اروپا شدیدتر بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با چهره‌ای برافروخته و لحنی عصبانی در واکنش به سخنان اخیر ترامپ گفت: «ناتو نمی‌تواند یک پیمان نظامی باشد که رفتارش بسته به مزاج رئیس‌جمهور آمریکا تغییر کند. ترجیح می‌دهم وقتم را صرف پاسخگویی به ایده‌های احمقانه‌ مطرح شده در کارزارهای انتخاباتی آمریکا نکنم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم ویدیوی مربوط به سخنرانی ترامپ در کارولینای جنوبی را در شبکه ایکس بازنشر کرد و نوشت: «می‌خواهید بدانید چرا مسئله اوکراین مهم است؟ همانطور که می‌بینید، پوتین و نوکرهایش به پیروزی‌های مهمتری دل بسته‌اند» شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز در همین زمینه در حساب ایکس خود نوشت: «اظهار نظرهای بی‌ملاحظه درباره ناتو به نفع روسیه تمام خواهد شد. این سخنان صلحی برای جهان به ارمغان نخواهد آورد.»

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در واکنش به سخنان ترامپ گفت: «هر اشاره‌ای مبنی بر اینکه کشورهای عضو ناتو از یکدیگر دفاع نخواهند کرد به امنیت ما آسیب می‌رساند.»

https://www.asianews.ir/u/e1D
اخبار مرتبط
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که یوهان فلودروس، دیپلمات سوئدی اتحادیه بیش از ۵۰۰ روز است که در ایران بازداشت شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید