صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۶
کد خبر: 19873
گزارشگر: 464
۳۴۵
۰
۰
۱
بیانیه رسمی زندان

پایانِ مبهمِ زندگیِ مهم‌ترین منتقدِ پوتین

پایانِ مبهمِ زندگیِ مهم‌ترین منتقدِ پوتین
در روسیه، در حالی‌که ولادیمیر پوتین توانست چنان فضای یک دستی را به لحاظ سیاسی ایجاد کند که کمترین منتقدی توان رویارویی با او داشته باشد، بی‌شک الکسی ناوالنی تنها کسی بود که چنین کرد و به‌نظر می‌رسد تاوان این اقدام جسورانه‌اش را هم پرداخت.

به گزارش آسیانیوز به نقل از یورونیوز، روز گذشته زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه، جایی که این رهبر اپوزیسیون و مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، در آن دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، از مرگ او خبر داد. در بیانیه رسمی‌ این زندان آمده است: «ناوالنی پس از پیاده‌روی در روز جمعه احساس ناخوشی کرد و تقریبا بلافاصله از هوش رفت. کادر پزشکی بلافاصله بر بالین آقای ناوالنی حاضر شده اما نتوانسته‌اند او را احیا کنند.»

گفتنی است الکسی ناوالنی ۴۷ ساله در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۹ ساله خود به اتهام داشتن یک بنیاد ضدفساد بود که دستگاه قضایی روسیه آن را یک «سازمان افراطی» خوانده و فعالیتش را غیرقانونی اعلام کرد.

او در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی هنگام سفر از سیبری به سمت مسکو، در داخل هواپیما به کما رفت و در نهایت برای درمان به آلمان منتقل شد. آزمایش‌های انجام شده در بیمارستان آلمان نشان داد که او به سم اعصاب نوویچوک مسموم شده است. ناوالی به‌رغم برحذر داشتن بسیاری از دوستانش، به روسیه بازگشت و به محض بازگشت دستگیر شد.

همان وقت منتقدان ولادیمیر پوتین بر این عقیده بودند که مسمومیت او به دستور رئیس‌جمهور روسیه انجام شده است، با این وجود کرملین هرگونه نقش داشتن در این ماجرا را رد کرد. به هر روی با رقم خوردن مرگ مبهم الکسی ناوالنی، به نظر می‌رسد پوتین از این پس دیگر نیازی به تحمل سخنان سرسخت‌ترین منتقدش ندارد.

https://www.asianews.ir/u/e2P
اخبار مرتبط
در حالی که اتحادیه اروپا پیش از این خواستار آزادی فوری شرط الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس رئیس‌جمهوری روسی شده بود، وی امروز چهارشنبه به عنوان برنده مهم ترین جایزه حقوق بشر اتحادیه اروپا معرفی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید