صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
کد خبر: 20056
گزارشگر: 464
۳۷۱
۰
۰
۱
در ماه ژوئن

انتخابات پارلمان اروپا و تلاش برای تسلیح نظامی قاره

انتخابات پارلمان اروپا و تلاش برای تسلیح نظامی قاره
اتحادیه اروپا در ماه ژوئن شاهد برگزاری انتخابات پارلمان اروپا خواهد بود و اعضای کمیسیون جدید در ماه‌های بعدتر انتخاب خواهند شد.

به گزارش آسیانیوز؛ در همین راستا، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ایده ایجاد یک منصب جدید تحت عنوان کمیسر دفاعی برای به دست گرفتن رهبری تلاش‌ها برای تسلیح مجدد اروپا در صورت پیروزی مجدد خودش به عنوان رئیس کمیسیون اروپا را مطرح کرد. رئیس اجرایی اتحادیه اروپا در این رابطه توضیح داد که این منصب جدید بر تقویت «پایگاه صنعت دفاعی اروپا» در مقابله با جنگ روسیه علیه اوکراین متمرکز خواهد بود.

او به خبرنگاران گفت: «شهروندان اروپایی خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه دفاعی هستند.»

گفتنی است خانم فن در لاین همچنان از سوی برخی از دولت‌ها به عنوان گزینه محبوب برای تصدی یک دوره پنج ساله دیگر به عنوان رئیس کمیسیون اروپا است. خانم فن در لاین در حالی این سخنان را در بروکسل مطرح می‌کرد که در کنار مانفرد وبر، رئیس حزب راست میانه‌رو «مردم اروپا» حضور داشت.

حزب مردم اروپا قرار است در کنگره ماه آینده، خانم فن در لاین را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای پست ریاست کمیسیون اروپا معرفی کند.

https://www.asianews.ir/u/e5O
اخبار مرتبط
در سال‌های اخیر، با توجه به بحران‌هایی نظیر بیکاری و مسئله مهاجرت، احزاب راست افراطی در جای‌جای جهان با اقبال نسبی روبه‌رو شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید