صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۶
کد خبر: 20139
گزارشگر: 2
۳۹۴
۰
۰
۱
محافظت از خودرو

مزایای استفاده از ردیاب خودرو

مزایای استفاده از ردیاب خودرو
در سال‌های اخیر آمار سرقت خودرو به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده است. استفاده از ردیاب خودرو یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از خودرو در برابر سرقت است.

این روزها بحث استفاده از ردیاب برای بالا بردن ایمنی خودرو در برابر سرقت بسیار داغ است. بسیاری از افراد بیخیال استفاده از قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر و سایر تجهیزات افزایش امنیت خودرو شده‌ و جایگزین آن‌ها یک ردیاب خریده‌اند و شاید مناسب بودن قیمت ردیاب خودرو و امکانات فوق العاده آن از دلایل آن باشد. اما مزایای استفاده از ردیاب خودرو چیست که به انتخاب اول مالکان برای محافظت از خودرو تبدیل شده است؟ برای دریافت پاسخ این سوال‌ها کافیست تا انتهای این مقاله صبر کنید.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو

به زبان ساده می‌توان گفت "ردیاب خودرو یک وسیله‌ است که با کمک گرفتن از فناوری GPS به مالکان این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه از موقعیت مکانی خودروی خود مطلع شوند". حتما می‌پرسید همین؟ نشان دادن موقعیت مکانی خودرو؟ این قابلیت چطور قرار است تا از دزدیده شدن خودرو توسط سارق جلوگیری کند؟
در سال‌های نه چندان دور استفاده از دزدگیرها بسیار فراگیر بود و هر شخصی که به امنیت خودروی خود اهمیت می‌داد، حتما یک دزدگیر نصب می‌کرد. اگرچه دزدگیر خودرو همچنان کارایی خود را از دست نداده است، اما سارقان ماهر و چیره دست به سرعت به نقص‌های سیستم امنیتی دزدگیر دست پیدا خواهند کردند. به همین دلیل می‌توانند در عرض چند ثانیه آن‌ها را از کار بیاندازند. اما ردیاب اینگونه نیست و نه تنها قبل بلکه بعد از دزدیده شدن خودرو نیز کارایی بسیار زیادی دارد. می‌خواهید بدانید چطور؟ با ما با بررسی مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب خودرو همراه باشید.

اطلاع از موقعیت مکانی خودرو

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد ردیاب خودرو، تعیین موقعیت مکانی آن است. به کمک این دستگاه شما می‌توانید هر ثانیه که اراده کنید از موقعیت خودروی خود مطلع شوید. اطلاع از موقعیت مکانی خودرو به مالک قوت قلب و آرامش خاطر خاصی می‌دهد (من که اینطورم شما رو نمی‌دونم). به همین دلیل استرس‌های ناشی از دزدیده شدن خودرو با نصب یک ردیاب به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که این امکان تنها در ردیاب‌های آنلاین وجود دارد و ردیاب‌های آفلاین تنها می‌توانند مسیر حرکتی و مسافت‌های طی شده را در خود ذخیره کنند.

بهترین ردیاب خودرو

عملکرد ردیاب خودرو قبل از سرقت

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ردیاب‌های خودرو تنها بعد از سرقت خودرو کارایی دارند. این باور کاملا اشتباه است چرا که ردیاب قبل و حین سرقت نیز کارایی بسیار زیادی دارد. برای مثال تصور کنید که یک سارق موفق به باز کردن درب خودروی شما شود. در چنین حالتی ردیاب برای شما هشدار یا اعلانی ارسال می‌کند و موضوع را به شما گزارش می‌دهد. البته تمامی ردیاب‌ها این قابلیت را ندارند و معمولا ردیاب‌های حرفه‌ای با این ویژگی طراحی می‌شوند.

عملکرد بی‌نظیر حتی بعد از سرقت خودرو

یکی از مهم‌ترین مزایای ردیاب خودرو، پیدا کردن خودرو بعد از سرقت است. تصور کنید خودرویی که بر روی آن ردیاب نصب کرده‌اید به هر شکلی توسط سارق دزدیده می‌شود. با کمک ردیاب نصب شده بر روی خودرو شما می‌توانید از موقعیت خودروی خود مطلع شوید و به راحتی خودروی خود را از سارق پس بگیرید.

خاموش کردن خودرو از راه دور

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب خودرو، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است. ردیاب‌ها به مالکان این اجازه را می‌دهند که فرمان خاموش کردن خودرو را از راه دور صادر کنند. به این ترتیب حتی اگر سارقی موفق به دزدیده شدن خودروی شما شود، می‌توانید خودرو را خاموش و از ادامه حرکت سارق جلوگیری کنید.

وجود کلید اضطراری یا SOS

ردیاب‌ها دارای کلید کمک اضطراری یا SOS هستند. این کلید در شرایط ویژه و بحرانی بسیار کاربرد دارد. تصور کنید که در معرض خفت شدن هستید و امکان تماس گرفتن با پلیس یا یکی از اعضای خانواده خود را به هر دلیلی ندارید. با فشار دادن کلید SOS ردیاب با نزدیکان شما تماس می‌گیرد و موضوع را به آن‌ها اطلاع می‌دهد. البته شما باید از قبل برای ردیاب مشخص کنید که در چنین شرایطی با کدام شماره تماس بگیرد.

کلید اضطراری خودرو

امکان تعیین محدوده مجاز حرکتی

شما با استفاده از ردیاب می‌توانید برای خودروی خود محدوده مجاز حرکتی مشخص کنید. به این ترتیب اگر خودروی شما از محدوده‌ی مشخص شده خارج شود، ردیاب به سرعت موضوع را به شما اطلاع می‌دهد. برای افرادی که خودرو اجاره می‌دهند، این قابلیت ردیاب می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

ارسال هشدارهای مختلف

ردیاب‌ها هشدارهای مختلف را برای راننده‌ها ارسال می‌کنند تا از سلامت و وضعیت خودروی خود در هر لحظه آگاه شوند. هشدار وارد شدن ضربه به خودرو، روشن شدن، حرکت کردن، قطع شدن برق خودرو، باز شدن درب، هشدار عبور از سرعت مجاز حرکتی و .. از جمله مهم‌ترین هشدارهایی هستند که ردیاب برای راننده ارسال می‌کند.

نگهداری بهتر از خودرو

نحوه نگهداری خودرو تاثیر بسیار زیادی در عمر مفید آن دارد. یک راننده باید در زمان‌های مشخص نسبت به تعویض روغن موتور، روغن هیدرولیک، تسمه هیدرولیک، تسمه تایم، چرخ‌ها، لنت‌ها و ... اقدام کند. در دنیای امروزی که مشغله‌های کاری بسیار زیاد است، شخصی وجود دارد که حواسش به تمامی قطعات خودرویش باشد؟ ردیاب خودرو گزارش‌های مختلفی مانند مقدار مسافت طی شده را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید از وضعیت فنی خودروی خود آگاه شوید و سرویس‌های دوره‌ای را درست در زمان مناسب انجام دهید.

مسیریابی بهتر و کاهش مصرف سوخت

ردیاب به شما کمک می‌کند تا بهترین و نزدیک‌ترین مسیرها را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید. با کوتاه‌ شدن مسیر رسیدن به مقصد شما می‌توانید در زمان و مصرف سوخت خود صرفه‌جویی کنید. بسیاری از ردیاب‌های موجود در بازار دارای سنسور مصرف سوخت هستند و شما به کمک این سنسور می‌توانید از میزان دقیق مصرف سوخت خود مطلع شوید.

بالا بردن ایمنی راننده و سرنشینان

ردیاب به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت لحظه‌ای خودرو را زیر نظر داشته باشید. به این ترتیب اگر راننده از سرعت مجاز عبور کند یا رفتار خطر آفرین داشته باشد، ردیاب به سرعت موضوع را به شما گزارش می‌دهد تا از وقوع حادثه جلوگیری کند. اگر جز آن دسته از والدینی هستید که خودروی خود را در اختیار فرزندانتان قرار می‌دهید، این مزیت ردیاب خودرو به شما کمک می‌کند تا ایمنی فرزندان خود را تامین کنید.

امکان شنود

در بازار ردیاب‌هایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید صدای درون کابین خودرو را شنود کنید. اگر راننده دارید با استفاده از این قابلیت ردیاب، شما می‌توانید روی رفتار او نظارت کنید و اجازه انجام کارهای خلاف و غیرقانونی را ندهید.

ردیابی آفلاین

ردیاب‌ها با استفاده از سیم کارت اطلاعات را برای کاربر ارسال می‌کنند. به این ترتیب در مکان‌های دور افتاده که تحت پوشش شبکه مخابراتی نیست، ردیاب‌ها قابلیت ارسال اطلاعات را ندارند. اما چاره چیست؟ بسیاری از ردیاب‌ها امکان ردیابی آفلاین دارند. عملکرد ردیابی آفلاین اینگونه است که داده‌های مکانی در حافظه دستگاه ذخیره می‌شوند. بعد از برقراری ارتباط تمامی اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه به سرعت برای کاربر ارسال می‌شود.

سخن پایانی

در سال‌های اخیر آمار سرقت خودرو به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده است. استفاده از ردیاب خودرو یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از خودرو در برابر سرقت است. همان‌طور که مشاهده کردید این محصول مزایای بسیار زیادی دارد و علاوه بر نشان دادن موقعیت مکانی خودرو با ارسال هشدارها و اعلان‌های مختلف می‌تواند به حفظ و نگهداری هرچه بهتر خودرو کمک کند. در بازار ردیاب‌های بسیار زیادی وجود دارد، همین موضوع انتخاب ردیاب را به کار سختی تبدیل کرده است. بهتر است قبل از خرید به برند تولید کننده ردیاب، مزایا و معایب آن توجه کنید و سپس تصمیم خود را برای خرید بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/e78
اخبار مرتبط
به دنبال رشد تورم در جامعه، سرقت خودرو نیز افزایش یافته است. براساس گزارشات اعلام شده سرقت یک خودرو کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می‌برد و این یعنی هر زمان ممکن است خودروی شما در هر کجا که باشد به سرقت برود. با ورود لوازم ایمنی خودرو از جمله ردیاب ماشین به بازار خودرو، رشد سرقت خودروها متوقف شد و در حال حاضر رو به کاهش می‌باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید