صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۲
کد خبر: 20303
گزارشگر: 464
۳۲۵
۰
۰
۱
با انتشار فایل صوتی افسران آلمانی؛

خطر گسترش جنگ اوکراین به تمام اروپا

خطر گسترش جنگ اوکراین به تمام اروپا
فایل صوتی افسران آلمانی، روابط مسکو و برلین را با تنش روبه‌رو کرد.



به گزارش آسیانیوز؛ تنش‌های بین اروپا و روسیه، بیش از هر زمانی شدت گرفته است. در همین زمینه انتشار یک فایل صوتی توسط مقامات روسیه، در صدر اخبار قرار دارد و سطح تنش‌ها را افزایش داده است.

کاخ کرملین روز دوشنبه ۴ مارس (۱۴ اسفند) اعلام کرد فایل صوتی لو رفته از گفت‌وگوی افسران عالی‌رتبه آلمانی نشان می‌دهد که نیروهای مسلح آلمان در حال بحث در مورد طرح‌هایی برای حمله به خاک روسیه بوده‌اند و همزمان این پرسش را مطرح کرده که آیا اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اوضاع را در کنترل دارد یا نه؟

رسانه‌های روسی فایل صوتی ضبط شده ۳۸ دقیقه‌ای از تماسی را منتشر کردند که در آن افسران ارتش آلمان درباره ارسال تسلیحات به اوکراین و حمله احتمالی کیف به پلی در کریمه صحبت کرده بودند. در پی انتشار این فایل، مقامات مسکو از برلین توضیح خواستند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «این فایل به ما می‌گوید که در درون بوندس‌ور (ارتش فدرال آلمان) بحث برنامه‌هایی برای حمله به خاک روسیه به‌طور اساسی و مشخص مطرح بوده است. این نیازی به تفسیر قانونی ندارد.

همه چیز بیش از اندازه آشکار است. در اینجا ما باید دریابیم که آیا بوندس‌ور این کار را به ابتکار خود انجام می‌دهد یا نه. در واقع پرسش این است: ارتش آلمان تا چه اندازه قابل کنترل است و شولتس چقدر اوضاع را کنترل می‌کند؟ یا این که این هم جزئی از سیاست دولت آلمان است؟»

در واکنش به این موضوع، وزیر دفاع آلمان در اولین اظهارنظر خود پس از انتشار فایل صوتی از نشست مقامات ارشد نظامی آلمان، روسیه را به انجام «جنگ اطلاعاتی» با هدف ایجاد تفرقه در کشورش متهم کرد.

آلمان از جمله کشورهای ناتو است که به اوکراین تسلیحات از جمله تانک ارسال کرده است. روسیه آنچه را که «غرب دسته جمعی» می‌نامد به استفاده از اوکراین برای راه‌اندازی جنگ نیابتی علیه خود متهم می‌کند، اما ناتو می‌گوید به کیف کمک می‌کند تا از خود در برابر جنگ تجاوزکارانه روسیه دفاع کند. پوتین پنجشنبه گذشته در یک سخنرانی گفت که کشورهای غربی در صورت اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین، با خطر تحریک جنگ هسته‌ای روبرو خواهند شد.

https://www.asianews.ir/u/e9M
اخبار مرتبط
فرانسه در حال آموزش ۷ هزار نیروی اوکراینی است که در چارچوب بخشی از ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا، این سربازان را برای جنگ با روسیه آماده سازد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید