صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۴
کد خبر: 20418
گزارشگر: 464
۷۴۵
۱۳
۲
۳۲
یادداشت| شیدا آریایی پور حقوقدان، پژوهشگر

دولت معیشت مردم را هدف گرفته!

دولت معیشت مردم را هدف گرفته!
مشکلات این روزهای جامعه بسیار فراوان است و در بخش های مختلف قابل مشاهده است. اتفاقات این روزهای جامعه ایرانی سرشار از نکات مبهم و غبارآلودی است که سبب شده تا نارضایتی از ارکان حاکمیت، به ویژه در بخش های اقتصادی مردم را ناراضی و امید به آینده را به حداقل کاهش دهد.



آسیانیوز -
متاسفانه در این زمینه مسئولان نه تنها به دنبال رفع مشکلات نیستند، بلکه کاهش قدرت خرید مردم و افت توان اقتصادی آنها نشان می دهد، متولیان امر در انجام وظایف خود بسیار کوتاهی کرده اند.

از عمر دولت حجت الاسلام رئیسی بیش از دو سال می گذرد و در این مدت باوجود تلاش هایی که صورت گرفته، آمار و ارقام و گزارش های میدانی از وضع معیشتی و فرهنگی مردم نشان می دهد جیب مردم خالی تر از قبل و توان خرید آنها بسیار کاهش یافته است.

ازسوی دیگر در کنار فقر اقتصادی، فقر فرهنگی نیز دامن جامعه را فرا گرفته و پرخاشگری ها، رواج انواع خشونت ها، تغییر ذائقه پوششی مردم به ویژه زنان و دختران و ده ها نشانه دیگر همگی بیانگر این است که دولت در این حوزه نیز موفق عمل نکرده و نتوانسته وعده ها را محقق نماید.

با نگاهی به وضع پوشش دختران و زنان در این روزها درمی یابیم که کار فرهنگی برای الگوسازی آنها هم به درستی انجام نشده و تعدادی از آنها نیز در قامت مخالف و برای بیان اعتراض با پوشش های نابهنجار در جامعه ظاهر می شوند که بخش زیادی از آن به خاطر ناآگاهی و در مواردی نیز در وادی اعتراض و گلایه از وضع موجود شکل گرفته است.

در این میان بکارگیری مدیران ناکارآمد و بی تجربه و استفاده از افرادی که امتحان خود را در این سال ها پس داده اند نیز خود مزید بر علت شده تا علاوه بر خانه نشینی جوانان مستعد و با آتیه، مدیریت کشور از وجود این جوانان خلاق و کوشا بی بهره بماند.

معلوم نیست در ساختار دولت، کدام نهاد و ارگان وظیفه جانشین پروری و شناخت نخبگان مدیریتی را بر عهده دارد که هر زمان خبر انتصاب می آید دل هر دلسوزی می لرزد که مبادا بازهم انتخاب نادرستی صورت گرفته باشد.

وعده و وعیدهای دولت سیزدهم و شخص ر ئیس جمهور در ایجاد اشتغال هیچکدام محقق نشده و اخبار متاثر کننده افزایش آمار بیکاری و نبود شغل مناسب برای جوانان و تحصیل کردگان نیز مشکل دیگری است که بسیاری از آحاد جامعه را دچار چالش کرده و در هر خانه ای جوانان زیادی جویای کار هستند که متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و نبود سازوکار لازم برای اشتغال زایی آنها، به سختی روزگار می گذرانند.

انتظار از دولت و شخص رئیس جمهور این است که با قدرت وارد میدان شده و در برابر این کاستی ها بایستد و اجازه ندهد فرهنگ و اقتصاد کشور از بین برود. باید با تصمیم های آگاهانه و انتخاب های اصلح، فضای اقتصادی و فرهنگی کشور را نجات داد، زیرا هرچه تاخیر در این زمینه صورت گیرد دودش در چشم مردم خواهد رفت.

نگارنده به عنوان یک پژوهشگر در حوزه های حقوقی از رئیس جمهور انتظار دارم که به وعده ها عمل شود و این انتقاد بر دولت شما وارد است که در بخش های زیادی قول و قرارهای بین شما و مردم عملیاتی نشده و مشکلات این روزها حاصل این موضوع است.

از مردم عزیز نیز تقاضا می شود با مطالعه این یادداشت، نقطه نظرات خود را به صورت کامنت زیر این مطلب آورده تا در آینده نزدیک در قالب یک نامه در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد.

https://www.asianews.ir/u/ebJ
اخبار مرتبط
رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را می‌توان مشوقی برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دانست، هر چند مالیات تنها مشکل این واحدها محسوب نمی‌شود، اما در نظر گرفتن نرخ صفر مالیات می‌تواند یکی از گره‌های این بخش را باز کند؛زمانی که تسهیلات مالی در اختیار بخش‌های تولیدی قرار نگیرد، طبعا قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد، در حالی که پولی که به تولید داده می‌شود توسط آن بخش به نیروی انسانی منتقل خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کامران
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
1

بسیار عالی درود بر شما

بابک
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
1

بسیار مطلب مفیدی بود ممنون از مطالب ارزشمندتون

علی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
1

سلام خسته نباشید ممنون از مطلب خوبتون من هم دکتری دارم و اسنپ کار میکنم دوتا برادر دیگه هم دارم و بیکار هستند مهندس نفت و فوق لیسانس برق

فرهاد
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
1

ممنون که به این موضوع پرداختید. من و همسرم، فارغ التحصیل دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری هستیم و متاسفانه به دلیل نبود شغل مناسب و درآمد کافی و با داشتن دو فرزند مشکلات فراوانی داریم که امیدواریم چاپ این مطالب دولت را برای توجه به این موضوع بیش از گذشته حساس نماید.

ناشناس
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
1

عالی اینکه یک پژوهشگر دلسوز صدای مردم بشه درد و نیاز مردم رو بشناسه و تلاش کنه اونو به مسئولین ذی ربط برسونه جای امیدواریه برای ملتی که سالهاست فراموش شده اند در حالی که واقعا خواسته زیادی هم نیست یک زندگی مرفه و بدون دغدغه شغل و مسکن تحصیل راحت جوون ها کار و یک در آمدی که جوونها نترسن برای ازدواج و سالم زندگی کردن برای اینکه اگه کسی بازنشست شد خیالش راحت باشه که میتونه راحت زندگی کنه نه اینکه تازه دنبال کار بعد از بازنشستگی بگرده همه باید بتونن در حد متوسط زندگی رو دیگه باشن نه مثل الان که فقط دو قشر داریم زیر خط فقر و مرفه مردم به همین راحتی خوشخال میشن و آروم زندگی میکنن

ناشناس
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
1

سلام،خسته نباشید،منم کارشناس مامایی هستم و الان مدت زیادیه که بیکارم،در حال حاضر قصد دارم کار خصوصی توی مطب شروع کنم ولی متأسفانه حتی توان خرید تجهیزات مطبم ندارم،تجهیزات خیلی گرون شده.علاوه بر این،استرس اینکه سر سال قراره دوباره مبلغ اجاره خونه بالا بره،آرامشو از ما گرفته.تو این شرایط زندگی کردن خیلی سخته...

فاطمه
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
0
1

بسیار دقیق ودرست همونطور که ذکر کردین ولی ماجوون هایی داریم که متاسفانه باوجودشغل هم باوجود تورم کاری ازشون ساخته نیست کاش به این مبحث هم بپردازین

لیلا
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
0
1

ضمن تشکر از نشر این مطلب باید عرض کنم بنده با مدرک فوق لیسانس بیکار هستم و همسرم با مدرک دکترا بیکار هست از همه چیز از جمله لباس سفر و تفریحات میزنیم ولی با این حال همیشه کم میاریم و هیچ پس اندازی نداریم خیلی دوست داریم بچه دار بشیم ولی وقتی می بینیم تو مایحتاج خودمون موندیم و حتی یه سفر کوچک داخلی بخوایم بریم نمیتونیم ارزوی مادر و پدر شدن رو خاک کردیم خواهشا صدای ما جوونا رو به مسئولین برسانید

پیمان اسدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
5
0
1

به نام خدا با سلام مقاله دقیقا درد مردم هستش من و برادرم هردو تحصیل کرده و بیکار هستیم عملا بودجه آیی که دولت برای ما هزینه کرده با اینگونه برنامه ریزی ها به هدر میرود و داشتن شغل برای یک جوان تحصیل کرده بنظرم خواسته زیادی نباشد. از نگارنده مقاله هم تشکر میکنم و امیدوارم با پیگیری هاتون ،به نتیجه برسیم و جوانها دغدغه هایشان کمتر شود.

علی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
0
0
1

ممنون از مطلب بسیار عالی شما متاسفانه تو مملکت ما جوان های تحصیل کرده بیکار زیاد هست و کسایی هم که کار می‌کنند با حقوق اداره کاری و تورم بسیار بالا قادر به اداره زندگی خود نیستند خواهشمند است صدای همه ما جوان ها را به گوش مسئولین برسونید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید