صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 20426
گزارشگر: 464
۳۵۴
۰
۰
۲
با وعده دریافت ویزا؛

کلاهبرداری مهاجرتی ۳ ایرانی در کانادا

کلاهبرداری مهاجرتی  ۳ ایرانی در کانادا
قربانیان بیش از ۴۰ هزار دلار به متهمان پرداخت کردند تا با دریافت ویزا، بستگان خود را به کانادا بیاورند به گفته قربانیان کلاهبرداران صلاحیت انجام این کار را نداشتند و نتوانستند خدمات خود را پیگیری کنند.


به گزارش آسیانیوز؛
دو زن ایرانی، به کلاهبرداری مهاجرتی متهم شده اند. این اشخاص با وعده دریافت ویزا برای خانواده قربانیان و ارائه خدمات مهاجرتی، از حداقل دو قربانی هزاران دلار پول دریافت کردند. این دو زن به همراه یک مرد، اعضای کامیونیتی ایرانیان کانادا را هدف قرار داده بودند.

پلیس می‌گوید که تحقیقات در رابطه با این اشخاص از سال ۲۰۲۲ آغاز شده. به گفته پلیس یک شاکی به پلیس گزارش داده که این دو زن با استفاده از نام شرکت خود، مرتکب کلاهبرداری شده‌اند.

قربانیان بیش از ۴۰ هزار دلار به متهمان پرداخت کردند تا با دریافت ویزا، بستگان خود را به کانادا بیاورند. به گفته قربانیان کلاهبرداران صلاحیت انجام این کار را نداشتند و نتوانستند خدمات خود را پیگیری کنند.

پلیس عکس متهمان را منتشر کرده. هر دو این افراد به کلاهبرداری از مردم، توطئه و تبانی برای ارتکاب کلاهبرداری متهم شده اند.

هویت این دو زن فاش شده. متهمان بهاره عطارباشی ۴۵ ساله و اکرم سادات ناصری ۶۶ ساله هر دو اهل ریچموندهیل هستند.

مظنون سوم به نام علی اصغر امینیان ۶۵ ساله هم اهل ریچموندهیل است و تحت تعقیب پلیس قرار دارد. پلیس معتقد است که شاید قربانیان بیشتری وجود داشته باشند که هنوز مشخص نشده‌اند.

پلیس از هر کسی که اطلاعاتی در این زمینه دارد، خواسته تا با واحد جرایم مالی پلیس یورک ریجن تماس بگیرد.

https://www.asianews.ir/u/ebR
اخبار مرتبط
فرد کلاهبردار با ایجاد دفتر صوری تحت عنوان دفتر فروش و تعمیر کارتخوان اقدام به ارائه وام به شهروندان می‌کند که با گرفتن چک و سفته و سوءاستفاده از مدارک شاکی‌ها به جای ارائه وام با تهدید به ارائه مدارک داده شده به مراجع قضایی از آنان کلاهبرداری می‌کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید