صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۱
کد خبر: 20480
گزارشگر: 2
۳۳۶
۰
۰
۰
کابل برق

خرید کابل آلومینیوم با بهترین کیفیت و قیمت

خرید کابل آلومینیوم با بهترین کیفیت و قیمت
کابل آلومینیومی یکی از پرفروش‌ترین کابل‌های برق موجود در بازار است. این کابل‌ها هادی از جنس آلومینیوم دارند و به دلیل مزیت‌های زیادی که دارند امروزه جایگزین کابل‌های مسی شده‌اند. این کابل‌ها انواع گوناگونی دارند و با ویژگی‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. اگر قصد خرید کابل آلومینیوم دارید، تا انتهایی این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی کابل آلومینیوم، بررسی ساختار و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

کابل آلومینیوم چیست؟

کابل‌های برق از سه بخش اصلی هادی، عایق و روکش ساخته می‌شوند. در کابل‌های آلومینیومی هادی از جنس فلز آلومینیوم است. آلومینیوم رسانایی الکتریکی کمتری نسبت به فلز مس دارد، اما در کابل‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. زیر‌ا فلزی مستحکم و ارزان قیمت‌تر از مس است. درواقع اصلی‌ترین تفاوت بین کابل آلومینیوم و کابل مسی، رسانایی الکتریکی و قیمت دو محصول است. که در هر دو مورد کابل آلومینیومی کمتر از کابل مسی است.

کابل‌های آلومینیومی با هادی‌هایی به صورت مفتول و نیمه افشان به بازار عرضه می‌شوند. این کابل‌ها انعطاف‌پذیری کمی دارند. این کابل‌ها به صورت افشان عرضه نمی‌شوند زیرا فلز آلومینیوم قابلیت افشان شدن ندارد.

ساختار کابل آلومینیوم به چه صورت است؟

کابل آلومینیوم همانند سایر کابل‌های برق از سه بخش اصلی هادی، عایق و روکش ساخته شده است. هادی آلومینیوم این کابل‌ها اغلب با درصد خلوص بالا ساخته می‌شود. سخت بودن فلز آلومینیوم سبب افزایش مقاومت این کابل شده است. به همین دلیل از آن در محیط‌هایی با شرایط سخت استفاده می‌شود. هادی این کابل‌ها تنها به صورت مفتول و خشک ساخته می‌شود. در نتیجه اغلب به صورت نصب ثابت از آن‌ها استفاده می‌شود. در برخی موارد کابل آلومینیوم نیمه مفتول یا نیمه افشان نیز عرضه می‌شود.

کابل آلومینیومی

عایق کابل‌های آلومینیوم اغلب از جنس پی وی سی است. این عایق مقاومت بالایی دارد و به خوبی از هادی حفاظت می‌کند. روکش رویی نیز می‌تواند از جنس پی وی سی، XLPE و دیگر موارد باشد. قیمت کابل آلومینیوم به روکش و ساختار عایق نیز بستگی دارد.

انواع کابل آلومینیومی

کابل‌های آلومینیومی براساس تعداد رشته، سطح مقطع، نوع کاربرد، ساختار و محل نصب به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع این کابل‌ها پرداخته شده است:

کابل زمینی

این کابل‌ها به صورت نصب ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند و اغلب به صورتی دفنی نصب می‌شوند. کابل‌های زمینی ولتاژ نامی بین ۰.۶ تا ۱ کیلو ولت پشتیبانی می‌کنند و در پروژه‌های صنعتی و انتقال نیرو از آن‌ها استفاده می‌شود.

کابل فشار قوی

کابل فشار قوی یک نوع کابل برق با هادی آلومینیومی است که تحمل ولتاژ آن زیاد است. به این کابل، کابل قدرت آلومینیومی نیز گفته می‌شود. از کابل قدرت در شبکه‌های برق فشار قوی، نیروگاه‌ها، شبکه‌های توزیع و موارد دیگر به کار گرفته می‌شود. این محصولات می‌توانند تا ولتاژ ۳۰ کیلوولت را از خود عبور دهند.

کابل هوایی

این کابل‌ها عملکردی شبیه به کابل خودنگهدار دارند و به صورت هوایی روی دکل‌ها و تیرهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل‌ها از نظر ساختار به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • کابل آلومینیوم هوایی ACC
  • کابل هوایی آلومینیوم AAAC
  • کابل هوایی آلومینیوم ACSR

کابل خودنگهدار

انواع مختلفی از سیم و کابل در راندنو موجود است. کابل خودنگهدار یکی از انواع کابل آلومینیومی است که در سیستم‌های تک فاز و سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. هادی آلومینیومی این کابل‌ها در زیر عایقی از جنس پلی اتیلن کراسلینک یا پی وی سی قرار گرفته است. کابل خودنگهدار از دسته کابل‌هایی است که به صورت هوایی و روی دکل‌ها و تیرهای برق مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه شرکت‌های زیادی به تولید کابل خودنگهدار می‌پردازند. این محصولات بسته به نوع کاربرد، تعداد و سطح مقطع رشته به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. این محصولات از رشته‌های فاز، نول، مسنجر و نگهدارنده تشکیل شده‌اند.

مشخصات فنی کابل برق آلومینیوم با کیفیت

این کابل‌ها امروزه کاربرد بسیار زیادی در صنعت برق دارند. ویژگی این کابل‌ها متنوع است به عنوان مثال این محصولات مقاومت فیزیکی بالایی دارند و در شرایط سخت از آن‌ها می‌توان استفاده کرد. هادی این کابل‌ها تنها به صورت مفتول ساخته می‌شود. کابل‌های آلومینیومی در سطح مقطع‌ها و تعداد رشته‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.

مزایا و معایب

این محصولات ارزان‌تر هستند و استفاده از آن‌ها هزینه پروژه را کاهش می‌دهد. کابل‌های آلومینیومی نسبت به مسی سبک‌تر هستند و نصب آن‌ها ساده‌تر است. کابل‌های آلومینیومی تنها به صورت مفتول عرضه می‌شوند. اما کابل‌های مسی تنوع بیشتری دارند و به صورت افشان و نیمه افشان هم تولید می‌شوند. خطر به سرقت رفتن این کابل‌ها کم است اما کابل مسی عملکرد بهتری در سیستم‌های انتقال برق از خود نشان می‌دهند. این محصولات مقاومت فیزیکی بالایی دارند اما انعطاف‌پذیری آن‌ها کم است.

قیمت کابل آلومینیومی

قیمت کابل آلومینیومی به عوامل زیادی همچون درصد خلوص هادی، جنس عایق و روکش، تعداد رشته، سطح مقطع، نوع آرمور و شیلد در صورت وجود، برند و استانداردهای طراحی و موارد دیگر بستگی دارد. برای مشاهده قیمت کابل آلومینیوم می‌توانید به سایت راندنو مراجعه کنید و به صورت مستقیم با فروشندگان در ارتباط باشید.

راهنمای خرید کابل آلومینیوم از راندنو

راه‌های زیادی برای خرید کابل آلومینیوم وجود دارد. یکی از بهترین آن‌ها مراجعه به سایت راندنو است. در سایت راندنو می‌توانید کالای برقی به خصوص سیم و کابل مورد نظر خود را پیدا کنید و به صورت مستقیم با فروشنده در ارتباط باشید.
برای این کار در نوار جستجوی بالای صفحه اصلی سایت کابل مورد نظر خود را وارد کنید و یا از طریق منو می‌توانید وارد صفحه سیم و کابل‌های برق شوید. سپس می‌توانید لیستی از محصولات مشابه را نیز مشاهده کنید و محصولات را از نظر مشخصات فنی، قیمت و دیگر موارد با هم مقایسه کنید. پس از مقایسه می‌توانید برروی نمایش شماره فروشگاه‌ها کلیک کنید و به صورت مستقیم با فروشنده مورد نظر در ارتباط باشید.

راه ارتباطی با راندنو

تهران - خیابان سپهسالار - کوچه آزادی‌خواه - پلاک 55 - واحد 9
۰۲۱۳۳۹۵۰۲۳۹
021۷۷۹۹۹۵۴۵
info@randeno.com

https://www.asianews.ir/u/ecJ
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید