صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 21007
گزارشگر: 464
۲۷۶
۰
۰
۷
اظهارات روز چهارشبه در کاخ‌سفید؛

تاکید بایدن بر «حمایت آهنین» از اسرائیل در مقابل ایران

تاکید بایدن بر «حمایت آهنین» از اسرائیل در مقابل ایران
جو بایدن که این اظهارات را روز چهارشنبه در کاخ‌سفید و در حضور نخست‌وزیر ژاپن عنوان می‌کرد گفت: «همان طور که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیری، گفتم، تعهد ما در قبال امنیت اسرائیل و در برابر این تهدیدهای ایران و گروه‌های نیابتی‌آن، تعهدی آهنین است - اجازه دهید دوباره بگویم، آهنین.»

به گزارش آسیانیوز؛ همزمان با بالا گرفتن نگرانی از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل در پاسخ به انهدام ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه یک بار دیگر بر «حمایت آهنین» کشورش از امنیت اسرائیل در برابر هرگونه تهدید ایران تاکید کرد و گفت آمریکا برای دفاع از اسرائیل از «هر آنچه که بتواند» دریغ نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با این اظهارات نسبت به تهدیدهای ایران نسبت به انجام «یک حمله جدی» علیه اسرائیل پس از حمله هوایی به ساختمان کنسولگری آن کشور در دمشق، هشدار داد و گفت: «ما هر آنچه که از دستمان بربیاید را برای تامین امنیت اسرائیل انجام خواهیم داد.»

همزمان خبرگزاری‌ها و مقام‌های ایران، در اظهاراتی از «حتمی و قریب‌الوقوع بودن» حمله تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به انهدام کنسولگری تهران در دمشق خبر داده‌اند.

این سخنان رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند واکنش به اظهارات روز چهارشنبه رهبر انقلاب باشد که طی آن گفته بود حمله به کنسولگری ایران در دمشق از نظر او حمله به خاک ایران است.

جو بایدن که این اظهارات را روز چهارشنبه در کاخ‌سفید و در حضور نخست‌وزیر ژاپن عنوان می‌کرد گفت: «همان طور که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیری، گفتم، تعهد ما در قبال امنیت اسرائیل و در برابر این تهدیدهای ایران و گروه‌های نیابتی‌آن، تعهدی آهنین است - اجازه دهید دوباره بگویم، آهنین.»

در همین حال، به گزارش رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید در تلاش است تا از هر طریق ممکن به تهران این پیام را منتقل کند که به‌رغم اختلاف نظر و تنش میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو بر سر جنگ در غزه، هرگونه حمله علیه اسرائیل با پاسخ قاطع آمریکا روبرو خواهد شد.

نشریه اکسیوس در همین باره خبر داد که وزاری خارجه عربستان، امارات، قطر و عراق، روز چهارشنبه در تماس با همتای ایرانی خود، پیغام برت مک‌گورک، سفیر ویژه جو بایدن درامور خاورمیانه را به او منتقل کرده‌اند، مبنی بر این که تهران باید در پی کاهش تنش باشد.

رسانه‌های ایران هم گزارش‌هایی را از گفتگوی تلفنی حسین امیرعبدالهیان، وزیرخارجه آن کشور با همتایان خود در منطقه منتشر کرده‌اند. هر چند محتوای این تماس‌های تلفنی را «تبریکات عید فطر» و بررسی «مسائل منطقه» از جمله جنگ در غزه عنوان کردند.

آمریکا بر حمایت از اسرائیل در مقابل تهدیدهای ایران تاکید کرد

هم‌زمان با افزایش احتمال حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل، وزیر خارجه آمریکا در تماس با وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد در صورت هر تهدیدی از سوی ایران، ایالات متحده در کنار اسرائیل می‌ایستد.

دو طرف در این تماس همچنین درباره تلاش‌ها برای آزادی همه گروگان‌ها از طریق یک توافق آتش‌بس فوری در غزه گفت‌وگو کردند.

رویترز از لغو موقت پروازهای لوفت‌هانزا به تهران خبر داد

پیش از اظهارات جو بایدن، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که هواپیمایی لوفت‌هانزا پروازهای خود از مبدا و به مقصد تهران را فعلا و «احتمالا تا پنجشنبه» لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، با تاکید بر اولویت ایمنی مسافرانش گفته که وضعیت خاورمیانه را «تحت نظر» دارد.

خبرگزاری رویترز تصمیم لوفت‌هانزا برای لغو پروازهایش به مقصد ایران یا از مبدا این کشور را در حد فاصل زمانی ۶-۱۱ آوریل اعلام کرده است.

همچنین برخی  رسانه ها از  لغو دو پرواز استانبول به تهران خبر دادند.
پرواز استانبول به تهران

تهدیدهای ایران به انتقام از اسرائیل پس از حمله به کنسولگری‌ جمهوری اسلامی در دمشق، به نگرانی از تنش نظامی دامن زده است.


همزمان خبرگزاری دولت ایران - ایرنا - هم بامداد امروز پنجشنبه (۲۳ فروردین) یکی از خبرهای اصلی صفحه اول خود را به یادداشتی تحت عنوان «وقت مجازات اسرائیل رسیده است» اختصاص داد.

ایرنا در این مطلب نوشته: «آن‌طور که از شواهد و مواضع مقامات عالی‌رتبه ایرانی بر می‌آید ضربه به اسرائیل قطعی شده و درباره سناریوها و نحوه پاسخ جمع بندی نهایی صورت گرفته است.»

این خبرگزاری همچنین در خبری که روز گذشته از حساب کاربری محسن رضایی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد به نقل از فرمانده پیشین سپاه پاسداران نوشت: «عیدی صبر راهبردی ملت ایران و کودکان و مردم مظلوم ‎غزه در راه است.»


دو منبع آگاه به abc news گفتند ایالات متحده معتقد است که ایران ممکن است در روزهای آینده علیه اسرائیل تلافی کند.

‏اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران می‌تواند از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها برای حمله به «دارایی‌های منطقه‌ای» اسرائیل استفاده کند، به گفته این منابع این اطلاعات با قانون‌گذاران آمریکایی در میان گذاشته شده است.

جروزلم پست نوشت: ۴ کشور منطقه از طرف آمریکا به ایران گفتند از تنش با اسرائیل پرهیز کند

جروزلم پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد وزیران خارجه عربستان سعودی، قطر، امارات و عراق پس از گفت‌وگو با مشاور ارشد جو بایدن در امور خاورمیانه، با وزیر خارجه ایران تماس تلفنی داشتند و این پیام آمریکا را منتقل کردند که تهران باید از افزایش تنش با اسرائیل پرهیز کند.

آمریکا در این پیام به ایران گفته تشدید تنش‌های ایران و اسرائیل تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه را بی‌اثر می‌کند.

عربستان سعودی، قطر، امارات و عراق همگی میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هستند.

قیمت نفت به‌دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه افزایش یافت


رویترز از افزایش یک دلاری بهای نفت به دنبال کشته شدن پسران و نوه‌های اسماعیل هنیه، از رهبران حماس و تشدید تنش‌ها در منطقه خبر داد.

براساس این گزارش بهای نفت برنت با بیش از یک دلار افزایش به ۹۰ دلار و ۴۸ سنت برای هر بشکه رسیده است.

برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که امکان افزایش بهای نفت در ماه‌های آتی تا ۱۰۰ دلار برای هر بشکه وجود دارد و احتمالا بهای هر بشکه نفت در آغاز تابستان حدود ۹۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود./ایندیپندنت



https://www.asianews.ir/u/ele
اخبار مرتبط
مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه لایحه جنجالی کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل را تصویب کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید