صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
کد خبر: 21090
گزارشگر: 2
۱۶۹
۰
۰
۱
یکی از شهرهای بسیار مشهور تایلند

چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است!

چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است!
در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این سوال بپردازیم که چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است و این مساله چقدر حقیقت دارد. اگر شما هم علاقمه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پانایا یکی از شهرهای بسیار مشهور تایلند است که در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر زیبا اگرچه جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و طبیعت آن نیز بسیار دیدنی است اما سردرگمی‌ها و بدبینی‌های زیادی هم درباره بهداشت جنسی درباره آن وجود دارد. تا همین چند وقت پیش این شهر را مرکز بیماری ایدز می‌دانستند و توصیه می‌کردند مسافران تور تایلند، مقصد دیگری را برای سفر انتخاب کنند. به خاطر تمام این مسائل نام شهر پاتایا در اذهان عمومی بد در رفته و به شهر گناه معروف شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق‌تر این سوال بپردازیم که چرا تور پاتایا مشهور به تور گناه است و این مساله چقدر حقیقت دارد. اگر شما هم علاقمه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

در شهر پاتایا کلاب‌های شبانه زیادی وجود دارد که اکثرشان جای مناسبی برای کودکان زیر ۱۵ سال نیست و می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی آنها بگذارد. بیشترین دلیل منفی شدن دید مردم جهان به پاتایا و انتخاب مقاصد دیگر تایلند مانند تور پوکت برای سفر را باید همین موارد دانست.

آیا نباید به پاتایا سفر کنیم؟

اخیرا درباره این سوال که آیا به دلیل این شهرت، نباید تور پاتایا را رزرو کرد، تردیدهای زیادی به وجود آمده است و عده‌ای اعتقاد دارند این شهر آنقدر ها هم که نامش بد درفته، درگیر این مشکلات نیست. وزارت بهداشت تایلند هم وضعیت بهداشت جنسی پاتایا را کنترل می‌کند و دیگر بیماری‌هایی همچون ایدز گردشگران را تهدید نخواهد کرد. در پاسخ به این سوال که آیا نباید به پاتایا سفر کرد، باید گفت این شهر جاذبه‌های زیادی برای سفر دیدن دارد. برای مثال طبیعتش بسیار زیباست، فرهنگ جذاب و جاذبه‌های تاریخی و معابد بسیار زیبایی دارد. با وجود تمام این‌ها می‌توان این شهر را یکی از بهترین مقاصد گردشگری در شرق آسیا دانست. نگرانی‌هایی که درباره مشکلات این شهر وجود دارد را هم می‌توان با برنامه‌ریزی درست و رعایت بایدها و نبایدها مدیریت کرد. در این شهر می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید و درگیر منع قانونی و مدنی نشوید اما خودتان باید تصمیم بگیرید که کار درست چیست.

به این دلایل با خیال راحت به پاتایا سفر کنید!

در سفر به پاتایا چه کارهایی انجام دهیم؟

برای اینکه سفر جذابی به پاتایا داشته باشید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • از سواحل دیدن کنید. پاتایا دارای چندین ساحل زیبا از جمله ساحل پاتایا، ساحل جامتین و ساحل جونگتین است که می‌توانید در این سواحل استراحت کنید، شنا کنید، آفتاب بگیرید یا از انواع تفریحات آبی لذت ببرید.
  • از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. پاتایا دارای جاذبه های گردشگری زیادی از جمله معبد حقیقت، باغ وحش ببر سریراچا و پارک آکواریوم پاتایا است. بازدید از این جاذبه‌ها را در لیست کارهای خود قرار دهید.
  • خرید کنید. پاتایا، جای بسیار خوبی برای خرید است. در این شهر انواع مراکز خرید، بازارها و مغازه‌‌ها وجود دارند که می‌توانید بهترین کالاهای تایلندی و بین‌المللی را از آنها تهیه کنید.

در سفر به پاتایا چه کارهایی انجام ندهیم؟

در ادامه چند مورد از کارهایی که نباید در سفر به پاتایا انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

  • به تنهایی در شب قدم نزنید. پاتایا می تواند در شب، به خصوص برای زنان تنها خطرناک باشد.
  • از مواد مخدر استفاده نکنید. مواد مخدر در تایلند غیرقانونی است و می تواند منجر به مجازات‌های سختی شود. جدا ا آن این مواد مخدر به هیچ عنوان مطمئن نیستند و ممکن است سلامتی شما را تا حد زیادی به خطر بیاندازند.
  • آب لوله کشی را ننوشید. آب لوله کشی در پاتایا برای نوشیدن بی خطر نیست و بنابراین بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
  • به فرهنگ محلی احترام بگذارید. تایلند کشوری با فرهنگ غنی است. مهم است که هنگام بازدید از آداب و رسوم محلی احترام بگذارید.
  • به سراغ مراکز فحشا نروید. دلیل اصلی شهرت منفی پاتایا همین مساله است و اگرچه درحال حاضر وزارت بهداشت کشور تایلند خطرات ناشی از توریسم جنسی را تا حد زیادی کنترل کرده اما باز هم بهتر است به سراغ این مراکز نروید.

در سفر به پاتایا این کارها رو نکنید، خوش می گذره!

آیا به پاتایا سفر کنیم؟

انتخاب مقصد سفر در درجه اول به سلیقه شما و هدفی که از سفر دارید بستگی دارد. پاتایا یکی از جذاب‌ترین و توریست‌پذیرترین شهرهای تایلند است که طبیعت زیبایی دارد؛ دارای جاذبه‌های گردشگری و معابد منحصر به فرد فراوانی است؛ فرهنگ رنگارنگ و غذاهای خوشمزه‌اش برای هر گردشگری جذاب خواهد بود و ... بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که این شهر را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب کنیم. اگر قصد رزرو تور پاتایا را دارید؛ همین حالا به وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و آفر موردنظر خود را رزرو نمایید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

https://www.asianews.ir/u/emx
اخبار مرتبط
اطلاع از بهترین کشورها برای سفر در نوروز ۱۴۰۳، از موارد مهمی است که باید پیش از سفر به آن توجه نمایید. چرا که یافتن کشوری با جاذبه های دیدنی و تفریحی مطلوب یکی از چالش های مسافران محسوب می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید