صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
کد خبر: 21301
گزارشگر: 464
۱۵۹
۰
۰
۰
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

ششمین نمایشگاهِ توانمندی‌های صادراتی

ششمین نمایشگاهِ توانمندی‌های صادراتی
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از پذیرش ۲۶۰۰ نفر از ۹۶ شرکت برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا خبر داد.

به گزارش آسیانیوز؛ مهدی ضیغمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: «در تلاشیم از ظرفیتی که این دو رویداد فراهم می‌کند بهره برداری کنیم تا صادرات غیرنفتی به ویژه خدمات فنی مهندسی را توسعه دهیم. این رویدادها از جمعه صبح شروع به کار می‌کند.»

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: «۲۸۰۰ نفر برای حضور در این رویداد ثبت نام کردند که ۲۶۰۰ نفر تأیید شدند. محدودیت در تامین هتل باعث شد که در پذیرش محدودیت داشته باشیم. از ۹۶ کشور مهمان ایران در این رویداد هستند و مهمانان بیش از ۴۰ کشور را هیأت‌های بلندپایه دولتی تشکیل می‌دهند. از آسیا ۳۳ کشور، اروپا ۲۵ کشور، اروپا ۳۴ کشور و قاره آمریکا ۴ کشور حضور خواهند داشت. جهش تولید بدون جهش صادرات ممکن نیست و تجارت‌های آزاد و ترجیحی برای گسترش صادرات انجام می‌شود، زیرا بازار هشتاد میلیونی داخلی برای تولید ما کافی نیست.»

وی اعلام کرد: «روز شنبه بازدید عمومی از نمایشگاه نخواهد بود و تنها نمایشگاه با حضور شرکت‌ها برگزار می‌شود و بازدید عمومی از روز یکشنبه آغاز می‌شود. بازدید مهمانان خارجی از توانمندی‌های صنعتی ایران در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.» وی ریزش متقاضیان برای حضور در این رویداد را به دلیل تنش‌های اخیر ایران و اسرائیل پنج درصد عنوان کرد.

https://www.asianews.ir/u/eq3
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید