صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
کد خبر: 4515
گزارشگر: 213
۱۲۴۴
۰
۰
۴
ساخت و توزیع قرص‌های کرونا در جهان

تولید «قرص‌های ضد کرونا» به جای واکسن

تولید «قرص‌های ضد کرونا» به جای واکسن
چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند؛در حالی که قرار است روش های درمانی با تولید قرص گسترش پیدا کند.

به گزارش آسیانیوز، آیا به زودی داروخانه‌ها جعبه‌های داروهای ضد کووید-۱۹ را در قفسه‌های خود جای خواهند داد؟ پس از واکسن، شرکت‌های دارویی در صدد پیگیری درمانی هستند که در صورت ظاهر شدن علائم بیماری، با یک لیوان آب در خانه بتوان آن را درمان کرد. باید توجه داشت حتی اگر پیشگیری بهتر از درمان باشد اما دانستن چگونگی بهبود همچنان حیاتی است.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

«اعتماد» مردم به «ستاد ملی کرونا» از بین می رود؟!

------------------------------------------------

یویونیوز نوشت: چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند.داروهای آنتی‌ویروس پیش از این، برای مقابله با ویروس‌های دیگر از جمله اچ‌آی‌وی و یا ویروس آنفلوآنزا وجود داشته‌اند.

---------------------

بیشتر  بخوانید:

«۳ هزار صدا و سیمایی» واکسن زدند و «۷۰ ساله به بالاها» از واکسیناسیون منع شدند!

جزییات ایجاد «سامانه جاماندگان واکسن»؛ به «همه مردم» پیامک ارسال می شود

تشریح و «جزییات» ثبت نام «دریافت واکسن کرونا»

----------------------------------------------------------------------------------------------

در ابتدای همه‌گیری کرونا، بودجه و تحقیقات بر روی تولید واکسن متمرکز شد که همین موضوع تاحدی تاخیر در تولید داروهای ضدویروس علیه کرونا را توضیح می‌دهد.

اما داروهای ضد ویروس چگونه کار می‌کنند؟ داریا هازودا، معاون بخش پژوهش‌ بیماری‌های واگیردار شرکت مرک به خبرگزاری فرانسه گفت: «ویروس‌ها ماشین‌های کوچکی هستند که برای تکثیر به اجزای خاصی احتیاج دارند.» وی افزود: «ضد ویروس‌ها به طور کلی موکول‌ها‌ی شیمیایی کوچکی هستند که برای تداخل در این ماشین‌ها تولید شده‌اند.»

داریا هازودا، به طور خلاصه گفت: «آن‌ها [آنتی‌ویروس‌ها] جهشی را به ویروس وارد می‌کنند و هنگامی‌که این اتفاق چندین بار رخ می‌دهد، این جهش‌ها توانایی تکثیر ویروس را کاهش می‌دهد.» بنابراین روند بیماری کندتر می‌شود، می‌توان از شدت بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری کرد.

غیر از ضدویروس‌ها، روش درمانی از طریق داروهایی که سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و پادتن‌هایی که می‌توانند ویروس را هدف قرار دهند پیگیری می‌شود. اما طبق گفته محققان داروهای ضدویروس باید در آغاز درمان و داروهای ایمنی، در مرحله آخر تجویز شوند.

طرح‌‌های مختلف برای داروهای ضد ویروس
دولت بریتانیا در ماه گذشته اعلام کرد که در حال ایجاد یک گروه ویژه برای بررسی درمان‌های ضد ویروسی علیه بیماری کووید-۱۹ است. آن‌ها درصدد هستند دست کم دو روش درمانی موثر به صورت قرص را در سال جاری برای کمک به افراد با بروز علائم اولیه بیماری به سرانجام برسانند.

در حال حاضر چند طرح تقریبا پیشرفته روی بیش از هزاران نفر آزمایش شده‌اند که دو پروژه در مرحله سوم آزمایش بالینی هستند. چندین پروژه نیز در مراحل ابتدایی آزمایش‌های بالینی قرار دارند که مهمترین آن‌ها طرح فایزر است.

پاییز سال گذشته در ایران نیز اعلام شد که دانشگاه تربیت مدرس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال آزمایش یک داروی ضدویروسی علیه کووید-۱۹ هستند.

طبق گزارش رسانه‌های ایران فاز مطالعاتی این دارو ابتدا با یک تیم ۴۰ نفره آغاز شد و سپس وارد فاز آزمایشگاهی شد. جزئیات زیادی از این دارو در رسانه‌ها منتشر نشده است و آخرین وضعیت آن نیز اعلام نشده است.

https://www.asianews.ir/u/2ot
اخبار مرتبط
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
مشاهدات در سامانه نشان می‌دهد که هنوز واکسیناسیون متولدین ۱۳۳۰ و قبل از آن آغاز نشده است و در حال حاضر تنها ثبت نام متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن در سامانه مذکور باز است، یعنی افراد ۷۵ سال به بالا؛ این درحالی است که روز گذشته در خبر ها آمد که ۳ هزار کارمند صدا و سیما از سوی ستاد مقابله با کرونا خارج از نوبت واکسینه شده اند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون تعدادی از کارکنان صداوسیما که درگیر انتخابات هستند، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا انجام می‌شود؛ در حالی که در ایران مردم همچنان منتظرند تا دولت درباره واکسیناسیون کرونا با رویکردی عادلانه نسبت به اقشار مختلف مردم، تصمیمات جدی تری در حوزه واردات واکسن بگیرد؛ در این حال بسیاری از کشورها حتی سه تا چهار برابر جمعیت واکسن کرونا خریده‌اند، ولی در ایران تا کنون تنها حدود 2 درصد از مردم واکسینه شده اند.
سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir هفته قبل آغاز به کار کرد و در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت‌نام کردند.
در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند؛ در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد.
سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، همانطور که پیش بینی می‌شد واکسن رازی جزو واکسن‌های بسیار کم عارضه بوده و به لحاظ اثربخشی نیز هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است زیرا در فاز اول تاکید بر پیدا کردن دوز موثر است.
رئیس انجمن دیابت ایران گفت: اکنون بیش از هشت میلیون نفر جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند و تزریق واکسن کرونا به این افراد ضروری است و باید همه بیماران تحت نظر پزشک معالج، واکسیناسینه شوند.
عبدالوهاب شهیدی، خواننده و نوازندهٔ سرشناس ایرانی که براساس برخی خبرها چهار روز پس از تزریق واکسن کرونا در ۹۹ سالگی دچار عارضه قلبی شده بود، یک روز پس از بستری شدن در بیمارستان، امروز، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید