صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
کد خبر: 6391
گزارشگر: 213
۷۹۵
۰
۰
۳
هک شدن جایگاه های سوخت یادآور اعتراض ها علیه گرانی بنزین

حمله سایبری به همه جایگاه های سوخت ایران؛ شعار نویسی اعتراض آمیز شهروندان+ویدیو

حمله سایبری به همه جایگاه های سوخت ایران؛ شعار نویسی اعتراض آمیز شهروندان+ویدیو
فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، اختلال بنزین را ناشی از یک حمله سایبری گسترده اعلام کرد که همه چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوختی در ایران را دچار وقفه در عرضه سوخت کرده است؛ این در حالی است که تصاویر شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که روی بیلبوردها پرسش های اعتراض آمیز نوشته شده است.

به گزارش آسیانیوز، با وجود آن که مقام‌های رسمی در ایران وعده «عادی‌ شدن» شرایط پمپ‌بنزین‌ها تا ظهر روز چهارشنبه را مطرح کرده بودند، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران می‌گوید در حال حاضر تنها ۲۲۰ جایگاه امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت را دارند.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

رسانه‌ها روز سه‌شنبه، چهارم آبان، از قطع توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور به دلیل «اختلال» در سامانه هوشمند سوخت خبر دادند و همزمان تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از بیلبوردهای دیجیتال نصب‌شده در سطح شهر تهران منتشر شد که روی آنها پرسش های اعتراض آمیز به چشم می‌خورد.

-----------------------------------

بیشتر بخوانید:

بنزین گران می شود/سعدحریری «نگران ارسال سوخت ایران» به حزب الله لبنان!

----------------------------------------------------------------------

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، این اختلال را ناشی از یک حمله سایبری گسترده اعلام کرد که همه چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه سوختی در ایران را دچار وقفه در عرضه سوخت کرده بود.

در حالی که جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، از عادی شدن شرایط جایگاه‌های سوخت تا اواسط امروز خبر داده بود، خبرگزاری رکنا روز چهارشنبه، پنجم آبان، نوشت: «مشکل تا این لحظه هنوز برطرف نشده و مردم فقط می‌توانند بدون کارت با نرخ سه هزار تومان سوخت‌گیری کنند.»

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

وضعیت «جاماندگان یارانه» در دولت رئیسی
---------------------------------------------------------

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره آخرین تغییرات برای رفع اختلال گفته است: «حدود ۸۰ درصد جایگاه‌های سراسر کشور که نزدیک به سه هزار تا است، در مدار سوخت‌گیری با نرخ دوم سه هزار تومانی هستند.»


وی از تلاش تیم‌های فنی برای برقراری امکان سوخت‌گیری با نرخ اول خبر داده و افزود که فعلا «تعداد ۲۲۰ جایگاه امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت با نرخ سهمیه‌ای را دارند.»

به گزارش همشهری آنلاین در یک ویدیو تلاش هایی برای خارج کردن سامانه هوشمند از مدار توسط متخصص هوش مصنوعی دیده می شود:

 


 کاهی پیش‌بینی کرده تعداد جایگاه‌هایی که امکان سوخت با نرخ دوم را دارند تا ظهر «روز چهارشنبه، به صد درصد می‌رسد.»

جواد اوجی، وزیر نفت، نیز روز گذشته وعده داده بود استفاده آفلاین از همه جایگاه‌های سوخت کشور تا صبح چهارشنبه امکان‌پذیر می‌شود.

مخالفان جمهوری اسلامی می‌گویند، حمله سایبری روز سه‌شنبه یادآورد اعتراضات به افزایش بهای بنزین در آبان سال ۱۳۹۸ است. 

اعتراضات آبان ۱۳۹۸ ایران که در واکنش به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین آغاز شد به اعتراضی سراسری منجر شد.

این در حالی است که تاکنون آمار دقیقی از تعداد افراد کشته‌ و زخمی شده و همچنین تعداد افراد بازداشتی ارائه نداده و برخی از مسئولان به صورت تلویحی به عدد ۲۳۰ کشته اشاره کرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/42j
اخبار مرتبط
در حالی که گفت و شنودهای مجازی کاربران از هک شدن سامانه بنزین یارانه ای حکایت دارد، استاندار تهران اعلام کرده است مردم بابت اختلال در کارت های سوخت نگرانی نداشته باشند؛ وزارت نفت نیز در این باره برای مشترکین پیامک ارسال کرده است.
با دو نرخی شدن بنزین در آبان ماه ۹۸ و همچنین سهمیه‌بندی آن، برای برخی از مردم درباره مراحل صدور کارت سوخت ابهاماتی وجود دارد.
در حالی که از تبعات غیر استاندارد بودن خودروهای ایرانی، افرایش روز افزودن آلودگی در شهرهای ایران و تلفات بسیار زیاد زانندگی و جان باختن هموطنان است که می توان گفت این مساله مهم ترین موضوعات زندگی شهروندی و انسانی را در کشورمان نشانه رفته است؛ خبرها حاکی از آن است که عراق استانداردهای تولید خودروی ایران را رد کرده است و کیفیت خودرو ایرانی را قبول ندارد!
همچنانکه زمزمه حذف یارانه های پنهان به گوش می رسد؛ خبرها حاکی از افزایش ناگهانی بهای بنزین هستند؛ در حالی که افزایش قیمت بنزین حتی با دادن یارانه نقدی، بر اغلب اقشار اجتماعی فشار معیشتی فراوانی وارد خواهد کرد.
در حالی که آلودگی تهران و شهرهای ایران در اثر مصرف بنزین های آلوده تقریبا دیگر در همه فصول سال رخ می دهد، سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) اخطار داده است که آلودگی هوا حتی از آنچه تصور می شد خطرناک‌تر است
وزارت کار مشغول است تا شرایط معیشتی خانوارها شناسایی کند که یارانه چه کسانی قطع شود؛ این در حالی است که عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ارسال سوخت و فرآورده‌های نفتی ایران به سوریه، لبنان و ونزوئلا گفت: «ما باید هر گونه کمکی را که از دست‌مان برمی‌آید به محور مقاومت داشته باشیم تا به لحاظ تامین سوخت که جزء نیاز اولیه یک کشور است، دچار آسیب نشوند.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید