صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۸
کد خبر: 9423
گزارشگر: 360
۷۵۵
۰
۰
۱
ترس در اردوگاه خریداران بیت‌کوین

تحلیل بیت‌کوین بر اساس داده‌های ترکیبی

تحلیل بیت‌کوین بر اساس داده‌های ترکیبی
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز:قیمت بیت‌کوین در انتهای هفته جاری (تقویم بازار جهانی) مجددا به زیر 40 هزار دلار رسیده است، به عقیده برخی از تحلیلگران داده‌های ترکیبی نشان از این دارد که کاهش قیمت بیت‌کوین تا زیر 40 هزار دلار به عدم اطمینان معامله‌گران دامن خواهد زد.
 
 این داده‌ها حاکی از آن است که اکثر معامله‌گران انتظار دارند قیمت بیت کوین پس از پایان یک هفته سخت دیگر مجددا کاهش یابد.اما همه تحلیل‌ها با این رویکرد همراه نیستند و برخی دیگر از تحلیلگران ورای تغییرات کوتاه مدت قیمتی روند کلی بیت‌کوین را صعودی ارزیابی می کنند در این یادداشت به هر دو این رو یکردها اشاره خواهد شد. 
به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت‌کوین به سبب انتظارات نزولی در حال رشد میان معامله گران بازار در تاریخ 23 آوریل در زیر سطح حمایتی 40000 دلار تثبیت شد.
داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView پس از این که جفت ارز بیت کوین به دلار در روز جمعه به 39200 دلار رسید، نیز نشان از نزول بیشتر داشتند.
نکته دیگر اینکه این کاهش قیمت بیت کوین همگام با کاهش شاخص بازار سهام بوده است و حمایت 40000 دلاری اکنون به مقاومت تبدیل شده است و بسیاری از معامله‌گران اکنون نسبت به یک اصلاح صعودی هر چند کوتاه مدت بدبین هستند. از طرفی برخی از تحلیلگران کاهش قیمت بیت‌کوین و سهام را،که از روز چهارشنبه مجددا آغاز شده است، به مواضع انقباضی جلسه چهارشنبه گذشته فدرال رزرو ربط می دهند.

 

 

بیشتر بخوانید 

گلسنود: بازار نزولی کنونی به بدی بازارهای قبلی نیست

------------------------------------------------------

داده‌های درون شبکه سایت Coinglass تأیید می‌کند که نرخ‌های تامین مالی در بورس‌های مشتقه تا آخر هفته کاملاً منفی بوده است. این نشان می‌دهد که اکثر فعالان بازار انتظار داشتند که معاملات فروش بعدی سودآور باشد.
فاندینگ

 

شاخص فاندینگ ریت(نرخ سود) بیت‌کوین، منبع : کوین‌گلس/ Coinglass

 

مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe)، یکی از معامله‌گران برتر کوین تلگراف، در پست توییتری جدید خود افزود:
قیمت بیت‌کوین به یک سطح حمایتی بسیار حیاتی بازگشته است و به نظر می‌رسد در صورت از دست دادن این سطح، حمایت بعدی بیتکوین در محدوده  36 هزار دلاری خواهد بود.
قیمت جفت ارز بیت کوین به دلار آمریکا در زمان نگارش این خبر در فاصله کمی از سطح قیمتی 39800 دلار قرار داشته و فشار فروش تاکنون نتوانسته آن را به زیر 38000 دلار ببرد.
در همین حال، شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها از روز شنبه دوباره به منطقه «ترس شدید» بازگشته است. 
ترس و طمع
شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها، منبع:  Alternative.me  

 

 علیرغم  همه این تردیدها اما همه علاقه مند نیستند که به دلیل تغیرات کوتاه مدت قیمت باور خود را به روند صعودی بیت‌کوین در بلند‌مدت خدشه‌دار کنند.

به عنوان مثال، یوتیوبر محبوب کریپتو روور در کنار نموداری که عملکرد قیمت بیت کوین را با قدرت دلار آمریکا مقایسه می کند به نکته قابل توجهی اشاره می‌کند:
«خود را برای دور بعدی صعود بیت‌کوین آماده کنید. از نظر تاریخی، محدوده‌ی قیمتی و زمانی کنونی در چارت بیت‌کوین یکی از بهترین محدوده ها برای خرید بیت کوین بوده است»
 
قدرت دلار

 

شاخص قدرت  دلار آمریکا (DXY) در مقابل نمودار بلندمدت  BTC/US، منبع:  Crypto Rover/Twitter

 

همانطور که قبلا نیز کوین تلگراف گزارش داده بود، شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال حاضر نزدیک به بالاترین حد در دو سال گذشته است و در یک محدوده مقاومتی مهم قرار دارد، معکوس شدن روند شاخص دلار در گذشته همواره همراه بوده است با شکسته شدن روند نزولی بیت‌کوین.بسیار از تحلیلگران از جمله کریپتو روور نیز به همین نکته اشاره دارند و وزن بسیاری به این تحلیل مقایسه ای داده‌اند
 
شاخص دلار
نمودار شمعی شاخص ارز دلار آمریکا در تایم فریم هفتگی (DXY)، منبع: TradingView
 
 
https://www.asianews.ir/u/6cd
اخبار مرتبط
یادداشت‌های آموزشی سرویس زمزارز آسیا نیوز: در یادداشت قبل به معرفی و آموزش کار با بزرگترین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال(یونی سواپ) پرداختیم در این یادداشت برای آن دسته از کاربران که ترجیح می‌دهند در یک صرافی متمرکز به معامله گری بپردازند به معرفی و آموزش صرافی کوکوین می پردازیم که پس از ایجاد محدودیت صرافی محبوب بایننس برای ایرانیان می تواند جایگزین مناسبی برای این صرافی باشد.
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز:فرانسیس هاوگن که پیش از این علیه فیسبوک افشاگرایی‌های روشنگرانه‌ای کرده بود، اکنون تمرکز خود را به متاورس این شرکت معطوف کرده است. او نگران این است که آیا متا حریم خصوصی و اطلاعات بسیار حساس کاربران را مدیریت خواهد کرد؟
به گزارش سرویس رمزارز آسیا نیوز: پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره گلسنود Glassnode در گزارش هفتگی خوداعلام کرده است که سه چهارم آدرس‌های بیت‌کوین با وجود روند نزولی اخیر همچنان در سود هستند.
در دو یادداشت پیشین به تاریخچه ،چیستی مفهمومی، شیوه کار متاورس و نهایتا متاورس و رمزارزها پرداختیم در این یادداشت به چند پرسش تکمیلی خواهیم پرداخت.
در یادداشت نخست درباره متاورس به تاریخچه، مفهوم و چیستی آن پرداختیم در این یادداشت موضوعات و پرسش‌های زیر خواهیم پرداخت: متاورس چگونه کار می‌کند و چه انواعی دارد؟ آیا رمزارزها کلید متاورس هستند؟
یادداشت اختصاصی سرویس رمزارز آسیا نیوز: این روزها، بسیاری در مورد "متاورس" به عنوان تحول بزرگ بعدی که زندگی آنلاین ما و چه بسا کل زندگی ما را تغییر می‌دهد صحبت‌ می‌کنند.
یادداشت آخر هفته سرویس رمزارز آسیانیوز: امروزه شواهد بسیاری در تائید این موضع وجود دارد که پذیرش و استفاده بیشتر رمزارزها آزادی اقتصادی را در جهان افزایش می‌دهد، زیرا رمزارزها بسیاری از کاستی‌های سیستم مالی فعلی را که مانع آزادی اقتصادی می‌شود، برطرف می‌کنند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز:جریان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها به بالاترین حد سالانه رسیده است، این بدان معناست که بازیگران سازمانی همچنان بر این عقیده‌اند که بیت‌کوین‌های بیشتری را خرید و نگهداری کنند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز: تسلط اتریوم به عنوان یک بلاک چین برگزیده در مقوله سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز یا همان دائوها (DAO) همچنان قوی است، اما مواردی در بلاک‌چین های دیگر وجود دارد که ممکن است از برخی جهات نسبت اترویم مناسب‌تر باشند.
به گزارش سرویس رمزارز آسیانیوز: فناوری بلاک‌چین به کمک یک صنعت مالی قدیمی دیگر می‌آید.در همین حال، رقابت برای انباشت بیت‌کوین بسیار داغ شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید