صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۰
کد خبر: 10067
گزارشگر: 306
۳۴۸
۰
۰
۱

اجرای مدیریت واحد شهری توسط شورای اسلامی شهر یزد؛ الگوی یزد به تمام شهرهای کشور پیشنهاد می‌شود

اجرای مدیریت واحد شهری توسط شورای اسلامی شهر یزد؛ الگوی یزد به تمام شهرهای کشور پیشنهاد می‌شود
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اجرای مدیریت واحد شهری توسط شورای اسلامی شهر یزد، گفت: الگوی یزد به تمام شهرهای کشور پیشنهاد می‌شود
آسیانیوز / یزد ؛
 
عزیزالله سیفی در نشست خبری با اصحاب رسانه  یزد با اشاره به برگزاری سرود سلام فرمانده اظهار کرد: این مراسم یکی از کم نظیرترین تجمعات استان و از پرجمعیت‌ترین برنامه‌های سرود سلام فرمانده در کشور بود.
وی تصریح کرد: این که مردم کشور ما با تمام مشکلاتی که این روزها با آن درگیر هستند در چنین مراسم هایی شرکت می کنند وظیفه مسئولان در زمینه تلاش برای رفع مشکلات آنها را سنگین تر می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت: اگرچه این حادثه بسیار تلخ و ناگوار بود ولی برای تمام مسئولان کشور زنگ خطر و هشداری بود که به هرشکل باید توجه داشته باشیم اگر به وظایف خود عمل نکنیم ممکن است این اتفاقات در تمام استان‌ها رخ دهد و جان مردم به خطر بیفتد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها یک بخش از دستگاه‌هایی هستند که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند عنوان کرد: نظام مهندسی، نظام ساخت و ساز و دستگاه‌های نظارتی هم باید در این حوزه به صورت جدی وارد عمل شوند.
سیفی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر یزد در ابتدای شکل‌گیری فعالیت‌های خود، همانند سراسر کشور به محض شروع به کار جلسات خود را بدون وقفه و بدون هیچ گونه تعطیلی برگزار کرده است.
وی بیان کرد: از ابتدا تا به الان 66 نشست علنی در صحن شورای اسلامی شهر دوره ششم برگزار شده که تمام این جلسات به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های مجازی منتشر شده است و رسانه ها و شهروندان می توانستند تمامی این جلسات را به صورت مستقیم مشاهده کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در این جلسات 153 مصوبه از سوی اعضای شورای شهر انجام شده و با توجه به اینکه خیلی از مصوبات مربوط به شهرداری است، مصوبات مربوط به سایر دستگاه ها هم انجام شه است.
سیفی افزود: از میان تمام این مصوبات تنها 4 مصوبه توسط فرمانداری و هیئت نظارت رد شد که شورا به تمام آنها اصرار ورزید و طبق قانون به شورای حل اختلاف با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان استان، مدیرکل دادگستری و برخی دیگر از افراد ارجاع شد.
وی در ارتباط با نظر شورای حل اختلاف استان گفت: از این 4 مصوبه دو مصوبه مورد تایید شورای حل اختلاف قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد و دو مصوبه دیگر هم به دلیل عدم تایید در شورای حل اختلاف کنار گذاشته شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در دنیا امروز بحث مدیریت واحد شهری از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است گفت: در کشور ما به دلیل قوانینی که داریم با وجود شعارهای زیادی که در رابطه با آن داده می شود هنوز این اتفاق رخ نداده است.
سیفی خاطرنشان کرد: کار زیبایی که در استان یزد رخ داده آن است که ماهانه یک جلسه با حضور استاندار، معاونین وی و دستگاه‌های مرتبط در صحن علنی شورا با عنوان مدیریت واحد شهری برگزار می‌شود و بسیاری از مشکلات و مسائلی که در سال‌های سال حل نشده بود را سامان دادیم.
سیفی با اشاره به اینکه روند بررسی بودجه یزد بدون حتی یک روز وقفه کار انجام شد اظهار داشت: شهرداری یزد در زمان مقرر لایحه بودجه را به شورا ارائه داد و شورای شهر هم در زمان مقرر کار را انجام داد. 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بوجه سال گذشته یزد 1800 میلیارد تومان بود و با توجه به اینکه بررسی اسناد در حال انجام است، پیش بینی تحقق بالای 1700 میلیاردی آن را داریم.
وی خاطرنشان کرد: برای امسال هم کل بودجه 2 هزار و 227 میلیارد تومان است 700 میلیارد تومان بودجه جاری و 67 درصد باقی مانده آن مربوط به پروژه های عمرانی است.
سیفی به پیگیری‌های صورت گرفته برای انتقال خط راه آهن یزد اظهار داشت: بحث اصلی مربوط به قطارهای باری است که مشکلات بسیاری برای شهر به وجود آورده است.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ارزش معاملاتی زمین از سوی دارایی امسال به شدت افزایش پیدا کرده گفت: تلاش زیادی کردیم که این نرخ کاهش پیدا کند ولی از سوی دارایی پذیرفته نشد.
وی در تمام مصوباتمان توجه به مردم را در اولویت قرار داده‌ایم افزود: به عنوان مثال با توجه به اینکه این نرخ در شهرداری به عنوان نرخ پایه محاسبه می‌شود و بخش‌های مختلف را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، به شهرداری پیشنهاد دادیم با دریافت لایحه از شهرداری، بخشی از هزینه‌ها در این حوزه را کاهش دهیم.
سیفی تصریح کرد: شهرداری سه هزار و 140 نفر نیرو دارد که باید حقوق آنها را پرداخت کند به علاوه اینکه پروژه‌ها، طرح‌ها و خدمات مختلف هم هزینه‌های زیادی دارد و باید این هزینه‌ها را هم در اعتبارات و بودجه در نظر بگیریم.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سال قبل اولویت شهرداری و شورای شهر یزد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود گفت: تمام تلاش خود را کردیم که مشکلات این پروژه‌ها برطرف و زمینه تکمیل آنها فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال هم علاوه بر ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله فرهنگسرای بهمن، پارکینگ فرخی و موارد مختلف دیگر، پروژه‌های جدید هم در نظر گرفته شده است.
سیفی گفت: برای هر سال یک پروژه بزرگ در شهر یزد اجرا می‌شود که امسال پروژه تقاطع غیرهمسطح محمودآباد در حال برنامه‌ریزی است و انشاالله قصد داریم که هرچه سریع‌تر روند اجرایی آن آعاز شود.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در بحث حمل و نقل شهری هم مجموعه مدیریت شهری و هم شهروندان مشکل دارند گفت: علیرغم هزینه های زیادی که برای این سامانه انجام شده، مردم در یزد از آن استقبال نمی کنند.
وی ادامه داد: طبق قانون 30 درصد هزینه‌های این سامانه باید توسط دولت پرداخت شود که سال‌هاست صورت نگرفته، 30 درصد هزینه باید توسط شهرداری تامین شود و 30 درصد مابقی هم از فروش بلیط تامین شود که به دلیل استقبال پایین مردم این بخش هم تامین نمی‌شود و 10 درصد باقی مانده هم مربوط به سایر درآمدهایی است که شرکت‌ها دارند.
https://www.asianews.ir/u/6ts
اخبار مرتبط
یزد - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه المان‌های شهری از وجوه مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد توجه است، گفت: المان‌های شهری برای عموم مردم قابل فهم باشد
​ عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهرداری و دادستانی با تخلفات ساختمانی یزد برخورد قاطع کنند، از قوه قضائیه خواست برخورد با عاملان حادثه متروپل بسیار سنگین باشد تا جلوی اقدامات مشابه گرفته شود
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده انتظار فرج در میان دهه‌نودی‌ها را به دشمن نشان داد گفت: دشمن توان آرام نشستن در برابر سرود «سلام فرمانده» را ندارد
یزد - عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه متاسفانه در سالهای گذشته توجه به مباحث دینی کاهش یافته گفت: رفع مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیازمند تقویت جنبه های دینی است
یزد - عضو شواری اسلامی شهر با اشاره به اینکه سیل ضد فرهنگی غرب به قلب زندگی جوانان وارد شده است؛ لزوم ایجاد و تقویت سیل بندهای فرهنگی و دینی برای مقابله با تهاجم دشمن تاکید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید