صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۶
کد خبر: 10322
گزارشگر: 306
۲۸۶
۰
۰
۱

تحول در علوم اجتماعی و علوم انسانی از مسائل مهم فراروی نظام جمهوری اسلامی

تحول در علوم اجتماعی و علوم انسانی از مسائل مهم فراروی نظام جمهوری اسلامی
یزد - رئیس دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به اینکه نسل جوان امروز باید به یک توسعه مبتنی بر دانش علیم هم بیندیشد، یکی از مسائل بنیادین فراروی نظام جمهوری اسلامی را تحول در علوم اجتماعی و علوم انسانی برشمرد

آسیانیوز / یزد ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع)، پس از ادای احترام به مقام شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی، دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و مهران فاطمی، استاندار یزد در جلسه گردهمایی دانشجویان و دانش آموختگان یزدی با تسلیت حادثه قطار مشهد به یزد و گرامیداشت یاد درگذشتگان این حادثه اظهار کرد: این عزیزان که در این حادثه از دنیا رفتند زائر امام رضا(ع) بودند و امیدواریم مهمان خوان پرنعمت این امام همام باشند.

وی با اشاره به اینکه به دو نفر در بین اهل بیت طاهرین اطلاق «بضعه الرسول» می‌شود که به دلیل بیان نورانی نبی مکرم اسلام است، گفت: یکی حضرت زهرای بتول است، آنجا که فرمودند: «فاطمة ُبَضعة ٌمنی» و دیگری علی بن موسی الرضا آنجا که فرمودند: «ستُدفن بَضعة ٌمنی بأرضِ خراسَان» و شیخ صدوق به نحو جزم اِسناد داده این روایت را به پیامبر گرامی اسلام، بضعه الرسول در خراسان دفن و آثار زیارت علی بن موسی الرضا در لسان نورانی نبی مکرم اسلام عجیب است.

سعدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چشم اندازی که رهبر انقلاب برای دانشگاه ترسیم کردند، مرجعیت علمی است گفت: این راهبردهای ابلاغی نقشه جامع حرکت دانشگاه در گام دوم است.

وی با اشاره به اینکه حفظ سرمایه و وضع موجود کفایت نمی‌کند و نسل جدید باید به یک توسعه مبتنی بر دانش علیم هم بیندیشد بیان کرد: در واقع این دانشگاه، دانشگاهی است که می‌تواند هندسه حکمرانی را برای جمهوری اسلامی طراحی کند و  این افق برای ما ترسیم شده است لذا رهبر انقلاب در صدر راهبردها محور اول را حل مسائل نظام  دانستند و این مسئله بسیار جدی و مهم است.

سعدی افزود: یکی از مسائل بنیادین فراروی نظام جمهوری اسلامی مسئله تحول در علوم اجتماعی و علوم انسانی است و عالمان متفکران فرهیخته باید به پای کار آمده و در این زمینه گام بردارند که قطعاً این دانشگاه می‌تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: اگر نسبت به علوم اجتماعی و علوم حکمرانی به یک معنا نسبت به علوم انسانی توجه بایسته را نداشته باشیم، استقرار نظام به تعبیر رهبر انقلاب در این گام‌های تمدنی دولت اسلامی به معنای دقیق را نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع)، تربیت نیرو و مدیر در تراز نظام را از دیگر راهبردهای ابلاغی رهبر انقلاب بیان کرد و گفت: تربیت مدیرانی که هم توانایی و تخصص و لیاقت اداره مجموعه را داشته باشند و هم تعهد نسبت به مسائل حوزه حکمرانی خود را داشته باشند، باید محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تشکیل مجامع استانی تأکید کرد و افزود: این حرکت باید پررنگ‌تر از قبل تداوم داشته باشد. اکنون ۲۰ اندیشکده راهبردی فعال در حوزه حل مسائل نظام در دانشگاه مشغول به فعالیت است و در استان یزد نیز می‌توان اندیشکده‌ای ایجاد کرد که قدرتمند با تکیه بر نیروی انسانی خلاق، مبتکر، متفکر به فعالیت بپردازد.

سعدی تدوین سند فرهنگی دانشگاه در راستای زیست دانشجویی تراز انقلاب را یادآور شد و گفت: در حوزه توسعه رشته‌های نوین نیز اقداماتی صورت گرفته و باید در برخی دروس بازنگری صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری توسعه پردیس‌های دانشگاه را در اولویت دانست و افزود: امروز نزدیک به ۵۰ عضو هیئت علمی در این استان داریم که سرمایه بزرگی محسوب می‌شود و ان‌شاءالله بتوانیم رسالت سنگینی که برعهده داریم به احسن وجه انجام دهیم .

سید محمد جواد عرفانفر

تحول در علوم اجتماعی و علوم انسانی از مسائل مهم فراروی نظام جمهوری اسلامی , حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع)

 

https://www.asianews.ir/u/70r
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید