صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
کد خبر: 10370
گزارشگر: 306
۴۱۲
۰
۰
۱
مدیرعامل آب منطقه ای یزد خبرداد

جشنواره رسانه ای « سپاس آب» در یزد برگزار می شود / مصرف بهینه آب هدف اصلی جشنواره سپاس آب است

جشنواره رسانه ای « سپاس آب» در یزد برگزار می شود /  مصرف بهینه آب هدف اصلی جشنواره سپاس آب است
یزد - مدیرعامل آب منطقه ای گفت : جشنواره سپاس آب ضمن ارائه مشکلات و کمبودها به زبان هنری تلاش می کند تا الگوهای بهینه مصرف آب را در استان معرفی کند


آسیانیوز / یزد ؛ « محمد مهدی جوادیان زاده» مدیرعامل آب منطقه ای یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه یزد بابیان اینکه نخستین دوره جشنواره در ساال 98 برگزار شد و پس از دو سال وقفه امسال شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم  از برگزاری دومین جشنواره سپاس آب در استان خبر داد.

 

وی به تشریح جایگاه آب در جامعه پرداخت و گفت: آب یکی از ابعاد بسیار مهم نگاه از بعد اجتماعی و مردم را در خود جای داده است که کمتر به ان توجه می کنیم.

 

جوادیان زاده افزود : با توجه به کمبود منابع در مورد لزوم صرفه جویی بحث شده اما کمتر روی سازو کار و روش های غلبه بر آن بحث شده و اگر مشکلی را بیان کنیم و راهکار آن را ارائه نکنیم باعث نگرانی مردم و ایجاد مشکلات می شویم.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد بیان کرد: متاسفانه در سال آبی جاری شرایط نامساعدی به دلیل بارشها را در استان شاهد بودیم و متاسفانه امسال نیز با خشکسالی مواجه‌ایم به نحوی که ۱۲.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارش و نسبت به میان مدت آماری ۳۵ درصد کاهش در این بخش را داشته‌ایم.

 

وی اضافه کرد: متوسط بارش میان مدت استان یزد ۹۱ میلیمتر یعنی بین یک سوم تا یک چهارم میانگین متوسط کشوری است که امسال به حدود ۶۰ میلیمتر کاهش یافته است و آورده سفرهای زیرزمینی استان نیز متاثر از همین بارش هاست.

 

مدیر عامل آب منطقه ای یزد با بیان این که تلاش شد میانگین کسری مخازن استان طی سالهای اخیر روی ۲۳۰ میلیون مترمکعب ثابت بماند، گفت: متاسفانه کاهش برداشتها علی رغم تغییر نداشتن میزان مصارف، کسری مخازن استان را با جهش مواجه کرده و آن را امسال به ۳۸۰ میلیون مترمکعب افزایش داده است.

 

 مدیرعامل آب منطقه ای یزد تاکیید داشت : مصرف بهینه آب هدف اصلی جشنواره سپاس آب است که مردمی کردن و الگوی بهینه آب را در دستور کار خود قرار داده است.

 « محمدعلی ملک زاده» مدیر کل بحران استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه : مهمترین بحران استان مربوط به آب است گفت: امروز تمام تلاش مدیران ارشد استان و دستگاه‌های مرتبط  نحوه مدیریت این بخش است.

وی نیز وضعیت آبی امسال استان یزد را وضعیت نامساعدی خواند و گفت: متاسفانه این وضعیت، تامین آب شرب و سایر بخشها را از همان ماه‌های ابتدایی سال در دستور کار مدیران استان قرار داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویشی با عنوان «یزدی قدر آب را می‌داند»، اظهار کرد: مردم یزد انصافاً قدر آب را می‌دانند و حداکثر تلاش خود را برای مصرف بهینه آب بکار می‌برند ولی یکسری خرده فرهنگ‌ها مانند استفاده از خنک‌کننده‌های مرسوم استان که کولرهای آبی است،‌ شاهد مصرف بیش از حد در برخی بخش‌ها باشیم.

این مسئول در این باره عنوان کرد: متاسفانه این سیستم‌های خنک کننده که بعضاً بسیار مستهلک هستند، بیش از استاندارد آب مصرف می کنند ولی در عین حال استفاده از برخی راهکارها مانند استفاده از سایبان می‌تواند شاهد صرفه جویی قابل توجهی در این قبیل بخشها باشیم.

وی با اشاره به مشکل تامین آب روستاهای استان نیز گفت: در حال حاضر آبرسانی به بخش زیادی از روستاهای استان به صورت سیار و از طریق تانکر انجام می‌شود.

به گفته ملک زاده، خوشبختانه اقدامات خوبی برای تامین آب شرب روستایی استان در حال انجام است و امیدواریم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، اتفاقات خوبی در این باره رقم بزنیم.

سید محمد جواد عرفانفر

جشنواره رسانه ای « سپاس آب» در یزد برگزار می شود /  مصرف بهینه آب هدف اصلی جشنواره سپاس آب است , محمد مهدی جوادیان زاده، مدیرعامل آب منطقه ای یزد , محمدعلی ملک زاده مدیر کل بحران استانداری یزد

 

https://www.asianews.ir/u/723
اخبار مرتبط
یزد - هیئت رییسه روابط عمومی های استان از مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آبفا یزد بازدید کرد
یزد - مدیر مرکز پایش ونظارت برکیفیت آب وفاضلاب از بازدید دانشجویان بهداشت محیط، دانشکده علوم پزشکی شهید صدوقی از تاسیسات شرکت آبفا یزد خبرداد
یزد - چاه آب جدید شهر تفت وارد مدار بهره برداری شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید