صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۱
کد خبر: 10371
گزارشگر: 306
۴۲۸
۰
۰
۱

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شعر مباهله در یزد / لزوم افزایش تعامل بین مجموعه‌ها و نهادهای مذهبی و رسانه‌ها

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شعر مباهله در یزد / لزوم افزایش تعامل بین مجموعه‌ها و نهادهای مذهبی و رسانه‌ها
یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به تلاش برای احیای ایام مبارک عید غدیر تا مباهله گفت: استان یزد برای دومین سال کنگره شعر مباهله را به صورت بین المللی برگزار خواهد شد

آسیانیوز / یزد ؛ حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته تبلیغات اسلامی در استان پرداخت و‌ از رسانه‌ها به عنوان افسران خط مقدم جهاد تبیین یاد کرد و بیان داشت : هر قدر رسانه‌ها بیشتر از جامعه آگاهی یافته و از هنر و قلم خود برای تبیین مسائل استفاده بهتری داشته باشند،‌ فضای جامعه بیشتر به سمت امید و اهداف تعیین شده انقلاب هدایت خواهد شد.

وی با بیان این که متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به حقوق خود از سوی نهادهای فرهنگی بی اطلاع هستند، رسانه‌ها را در این زمینه بسیار راهگشا خواند و گفت: چنین اقدامی باعث جلوگیری از برخی موازی‌کاریها از سوی نهادهای فرهنگی نیز خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: همانطور که تلاش گذشتگان برای نسلهای امروز قابل تقدیر است، باید به نحوی تلاش کنیم که میراثی ارزشمندی را برای آیندگان بجای گذاریم.

وی افزود: نیاز است که تعامل بین مجموعه‌ها و نهادهای مذهبی و رسانه‌ها افزایش یابد تا هم شناخت مردم به این مجموعه‌ها بیشتر شود و هم خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

نجیمی در ادامه سازمان تبلیغات اسلامی را از نهادهای در ارتباط مستقیم با مردم خواند که غالب بخشهای آن توسط مردم مدیریت می‌شود.

به گفته وی،‌ سیره علمای گذشته ما زندگی آنها در بین مردم بوده به نحوی که از آنها به عنوان امام محله و شهر یاد می‌شود لذا در همین راستا موضوع امام محله را با هدف پررنگ‌تر کردن نقش روحانیت و ائمه جماعت محلات در خدمات اجتماعی و مسائل مبتلا به جامعه دنبال می کنیم.

وی از برنامه های اصلی تبلیغات اسلامی استان اهتمام به موالید و جشنهای مذهبی با توجه به ظرفیتهای بومی استان ذکر کرد و گفت: تلاش داریم هم وزن مراسمهای حزن و اندوه ائمه اطهار(ع)،‌ موالید و روزهای شاد دین مبین اسلام را نیز در استان گرامی بداریم و سنتهای جدیدی را در این حوزه شاهد باشیم.

این مسئول گفت: در همین راستا طی چند سال گذشته در استان یزد سعی شده که در ادامه‌ی گرامیداشت عید قربان تا عید غدیر که به عنوان دهه امامت و ولایت شناخته می‌شود، احیای عید غدیر تا مباهله را نیز داشته باشیم که از جمله برنامه‌های این مقطع زمانی، برگزاری کنگره شعر مباهله برای دومین سال و به صورت بین المللی در یزد است و امیدواریم از طریق قالبهای شعر شاهد تولید محتواهای جدیدی در موضوع مباهله باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که یزد به عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود، ماهها قبل از ماه عزاداری اباعبدالله(ع) بسیاری از استانها چشم به یزد دوخته‌اند تا ببینند که یزدیها چگونه عزای سیدالشهدا(ع) را انجام خواهند داد لذا با توجه به الگوبرداری بسیاری از استانهای کشور از یزد در این خصوص، تلاش داریم ضمن حفظ این جایگاه‌، کارهای فاخری را در این حوزه ارائه دهیم.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به مطالباتی که از سایر استانها دارند، فراخوان شعر عزاداری سید الشهدا را به هیئات مذهبی داده و تلاش داریم فاخرترین اشعار را به جامعه مداحی کشور ارائه کنیم و در جهت تعالی این حوزه اقدام کنیم .

علیرضا نجیمی جلوگیری از ترویج برخی مراسم‌های عزاداری محرم که مورد وهم تشییع خواهد بود را  از دیگر اقدامات در دستور کار تبلیغات اسلامی استان در مناسبتهای عزاداری ماه محرم و صفر و حتی دیگر مناسبتهای دینی ذکر کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت 107 خانه قران در استان یزد و تاثیر آن در ترویج قران و سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: علاوه بر این، 64 موسسه قرانی و 13 مدرسه صدرا در استان فعالیت دارند و در مورد مدارس صدار که به نوعی معین آموزش و پرورش هستیم، تلاش داریم که بخشی از جامعه را در علوم دینی تربیت کنیم.

وی عنوان کرد: ساماندهی موکب‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف را به عنوان اقدامی که در قالب جدیدی طی سالهای اخیر شدت گرفته است، با همکاری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و شهرداری مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این که اساس‌نامه‌ای در این زمینه در حال تدوین است و قطعاً آموزش‌هایی را برای متولیان این بخش خواهیم داشت تا ضمن عجین کردن آن با شعائر دینی، مانع نشر سبکهای غیرمتعارف در این باره شویم، اظهار کرد: متقاضیان این حوزه باید اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای برپایی موکب کنند و در این باره، مجوزها به شخص اعطا نمی‌شود بلکه هیاتها و موسسات فرهنگی می توانند در این زمینه اقدام کنند.

شایان ذکر اینکه : در نشست مذکور که حجج اسلام سلطانی معاون ، رضایی مسئول واحد قرانی اداره کل و داد آفرین ریاست اداره تبلیغات شهرستان یزد نیز حضور داشتند به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

 

سید محمد جواد عرفانفر

  

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی شعر مباهله در یزد / لزوم افزایش تعامل بین مجموعه‌ها و نهادهای مذهبی و رسانه‌ها , حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان

https://www.asianews.ir/u/724
اخبار مرتبط
حجت الاسلام و المسلمین نجیمی در دیدار با آقای خوشنویس -مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین استان اجرای برنامه های فرهنگی در بخش های مختلف از جمله آموزشی، تربیتی، خانواده و ... را از برنامه های این اداره دانست
یزد - مرحله کتبی هفدهمین آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم جمعه، 23 اردیبهشت 1401 همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار خواهد شد
یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پیام خود آورده است : 12 اردیبهشت 1401 ، روز تجلیل از معلمانی است که باور دارند که یک معلم می تواند آینده یک جامعه را طراحی ، برنامه ریزی و اجرا کند و جامعه را به بالاترین سطح خود در تمام برنامه های فردی و اجتماعی خود برساند
یزد - این آیین عبادی با حضور گسترده اقشار مردم مومن در ۷۰۰ نقطه استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همکاری مردم و مسئولان برگزار می‌شود
یزد - روز قدس که یادگار امام عظیم الشان ماست روزی است که هرساله غصب پاره‌ای از وجودمان را یادآور می‌شود
یزد - حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین به‌عنوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد معرفی شد
یزد - استاندار، سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از جهادی‌ترین، پرکارترین و پر خروجی‌ترین مجموعه‌های استان دانست و بیان کرد: حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیری میدانی بوده و ایشان و شاغلان مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان نماد دلسوزی، تلاش و کار شبانه‌روزی هستند
یزد - تکریم و معارفه معاون اداره کل و رئیس اداره شهرستان تبلیغات اسلامی یزد برگزار و حجه الاسلام خلیل سلطانی به سمت معاون اداره کل و حجه الاسلام مهدی دادآفرین به عنوان رئیس اداره تبلیغات شهرستان یزد معرفی شدند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید