صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
کد خبر: 10574
گزارشگر: 2
۴۹۴۶
۲
۰
۱۱
ثبت نام و یا عدم ثبت نام !؟

واقعیت هایی در مورد مدارس تیزهوشان که نمی دانید!

واقعیت هایی در مورد مدارس تیزهوشان که نمی دانید!
مدارس تیزهوشان یا همان سمپاد یکی از بهترین مدارس از نظر سطح علمی در کشور ایران است و با توجه به موفقیت‌هایی که در آینده برای تحصیل کنندگان در این مدرسه فراهم می شود، خیلی از خانواده‌ها علاقه دارند فرزندشان در این مدارس تحصیل کنند. امروز قصد داریم واقعیت‌هایی از مدارس تیزهوشان را به شما بگوییم که ممکن است نظر شما را در مورد ثبت نام و یا عدم ثبت نام در مدارس تیزهوشان تغییر دهد، پس تا پایان همراه ما باشید.

آیا مدارس تیزهوشان سختگیر هستند؟

 

یکی از تصوراتی که اکثر خانواده‌ها در مورد مدارس تیزهوشان دارند، سختگیری بیش از حد آن‌هاست و تصور می کنند که اگر فرزندشان در این مدارس تحصیل کنند، ممکن است کلا از درس زده شوند. اما این مطلب تا چه حد درست است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، طبیعی است که مدارس تیزهوشان با توجه به سطح علمی بالایی که دارند، از مدارس دیگر سختگیرتر باشند اما نه آنگونه که والدین تصور می کنند.
مدارس تیزهوشان در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارند. برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان شما دو بار فرصت دارید؛ یکبار در پایان مقطع ابتدایی که باید در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کنید و بار دوم در پایان متوسطه اول که باید در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنید. درجه سختگیری در مدارس مقطع متوسطه اول بسیار کمتر از متوسطه دوم است و اولیایی که تصور می کنند حضور در مدارس تیزهوشان از پایه هفتم زود است و موجب زده شدن دانش آموز از درس می شود، بدون هیچ نگرانی می توانند فرزندشان را در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنند.

 

مدارس تیزهوشان مناسب چه دانش آموزانی است؟

دبیرستان البرز

دانش آموزی می تواند در مدارس تیزهوشان تحصیل کند که به درس علاقه مند باشد و در کنار هوش و استعدادی که دارد، تلاش و پشتکار زیادی نیز داشته باشد. خیلی از والدین در سالی که فرزندشان قرار است در آزمون تیزهوشان شرکت کند، به سراغ موسسات و معلم‌های خصوصی میروند و با فشار زیاد بر روی دانش آموز حتی نتیجه هم می گیرند اما پس از مدت کوتاهی که از تحصیل دانش آموز در تیزهوشان می گذرد، آن فرد دچار افت تحصیلی شدید شده و حتی ممکن است منجر به اخراج از مدارس تیزهوشان شود!
پس قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در تیزهوشان کنید، حتما توانایی‌ها و علاقه دانش آموز را در نظر بگیرید و سپس با توجه به این موضوع تصمیم بگیرید. متاسفانه خیلی از والدین به فرزندشان اجازه نمیدهند در زمینه‌ای که علاقه و استعداد دارند وارد شوند و تنها دو انتخاب به آن‌ها می دهند که یا باید مهندس شوند و یا پزشک! در حالی که ممکن است آن فرد استعدادش در یک زمینه دیگر باشد و در آن زمینه بتواند موفق شود.

 

قبولی در تیزهوشان از چه پایه‌ای ساده‌تر است؟

 

اگر پس از بررسی به این نتیجه رسیدید که مدارس تیزهوشان انتخاب مناسبی برای فرزند شما است، می توانید فرزندتان را در آزمون ثبت نام نمایید. همانطور که گفتیم برای ورود به متوسطه اول باید در امتحان تیزهوشان ششم به هفتم و برای ورود به مقطع متوسطه دوم در امتحان تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنید.
پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد تحصیل در مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان را دارید از پایه ششم اقدام نمایید. دلیل اول این است که اگر خدایی نکرده نتوانستید در آزمون قبول شوید، یک فرصت دیگر در پایه نهم به دهم خواهید داشت. دلیل دوم این است که ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان ششم به هفتم بالاتر و داوطلبان آن در مقایسه با تیزهوشان نهم به دهم کمتر هستند و به همین دلیل شانش قبولی شما چند برابر است. دلیل آخر این است که شما با قبولی در تیزهوشان هفتم دیگر لازم نیست مجددا در پایه نهم در آزمون شرکت کنید و مستقیما می توانید در مقطع دوم ثبت نام نمایید! این یعنی شما با یکبار قبولی می توانید تا 6 سال در تیزهوشان باشید.

 

راز قبولی در آزمون تیزهوشان!

موسسه فرهنگی و علمی موفقیت

زمانی که پای صحبت دانش آموزان قبول شده در مدارس تیزهوشان بنشینید و راز موفقیتشان را بپرسید، اکثر آن‌ها جواب‌هایی همچون، تلاش و زحمت زیاد، تست زنی فراوان، شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان و جواب‌هایی است این قبیل را به شما می گویند.
با توجه به این موضوع که سطح آزمون تیزهوشان بالاتر از کتاب و جزوه مدرسه است، دانش آموزان صرفا با مطالعه کتاب، شانسی برای قبولی در تیزهوشان نخواهند داشت و به همین دلیل باید به سراغ کتاب‌ها و کلاس‌هایی که در زمینه تیزهوشان برگزار می شود بروند. البته کتاب تنها نیز برای خیلی از دانش آموزان سخت است و تا زمانی که معلم با آن‌ها کار نکند و درس ندهد، خودشان نمی توانند یاد بگیرد. بنابراین به این دسته از افراد توصیه می شود که به سراغ یک موسسه یا آموزشگاه تیزهوشان بروند، البته نه هر موسسه ای!

 

قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان!

 

متاسفانه برخی از آموزشگاه‌ها و موسسات در سطح کشور با وعده و وعیدهای جذاب و البته دروغ، سعی در ثبت نام بیشتر افراد دارند. این موسسات با شعارهایی همچون قبولی تضمینی در تیزهوشان سعی در فریب افراد دارند. اما آیا به نظر شما دادن وعده قبولی تضمینی امکان پذیر است؟!
دانش آموزی را در نظر بگیرید که در این موسسه ثبت نام می کند اما آنگونه که باید درس نمی خواند و یا در سر جلسه آزمون به دلیل استرس و اضطراب نمی تواند آزمون خوبی را پشت سر بگذارد؛ حال چگونه آن موسسه می تواند قول قبولی به این فرد بدهد! پس حتما پیش از ثبت نام در این موسسات به خوبی تحقیق کنید.

 

چه معیارهایی را برای یک آموزشگاه تیزهوشان خوب باید در نظر گرفت؟

موسسه تیزهوشان

. اساتید کاربلد و متخصص در زمینه تیزهوشان
مشاوره و برنامه ریزی برای دانش آموزان
برگزاری آزمون‌های آزمایشی و شبیه‌ساز
امکان ثبت نام به صورت آنلاین و حضوری
قبولی‌های موسسه در سال گذشته
قیمت منطقی و معقول با توجه به امکانات ارائه شده

 

بهترین موسسه تیزهوشان در ایران چیست؟

 

موسسات زیادی در سطح کشور در زمینه تیزهوشان فعالیت می کنند. موسسه فرهنگی و علمی موفقیت یکی از این موسسات است که در سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده و طبق بررسی‌های انجام شده بیش از 85 درصد قبولی داشته است. همچنین این موسسه از دبیران حرفه‌ای و متخصص در زمینه تیزهوشان بهره مند است و با مشاوره و برنامه ریزی صحیح برای دانش آموزان، کار آن‌ها را راحت‌تر می کند.

شما می توانید به دو صورت آنلاین و یا حضوری در موسسه موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران ثبت نام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات ثبت نام در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان ششم و نهم می توانید به سایت رسمی موسسه موفقیت به نشانی amoozeshcenter.com مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن مجموعه موفقیت تماس حاصل فرمایید. (22891840-021)

https://www.asianews.ir/u/77d
اخبار مرتبط
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: خط فقر در جامعه برای خانوار ۴ نفره ۱۰میلیون تومان است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محسن راد
۱۴۰۱/۰۴/۲۹
5
0
0

سلام وقتتون بخیر من امسال میخوام تو تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنم، آیا حتما باید کلاس برم یا خودمم میتونم بخونم؟

طاها
۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
0
0

قبول شدی ؟


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید